    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SK Bank
    Date: Wed, 15 Nov 2017 12:10:35 +0100

    Użytkownik "Arek" napisał w wiadomości grup
    J.F. napisał(a) w wiadomości:
    <5a0b387c$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]
    by-zatrzymane-przez-cba-w-zwi%c4%85zku-z-
    dzia%c5%82aniami-na-szkod%c4%99-sk-banku-z-wo%c5%82o
    mina/ar-BBEXo12

    > O ile pamiętam był spór o interpretację, w jaki sposób
    >powiązane kapitałowo lub gospodarczo podmioty są jednym
    >podmiotem z punktu widzenia ryzyka kredytowego. Bank
    >udzielając kredytu "jednemu" podmiotowi ponosi wieksze ryzyko
    >i musi mieć większe rezerwy na wypadek kłopotów ze spłatą
    >niż w przypadku gdy ta sama kwota została pożyczona kilku.
    >SK twierdził, że to są różne a KNF, że należy traktować je
    >jak jeden.

    Cos takiego mi sie obilo, i chetnie bym sie dowiedzial gdzie lezy
    prawda.
    Bo z drugiej strony prezesi beda tak wlasnie mowili :-)

    > KNF żądał większych rezerw w SK. Bank na czas ich nie zebrał -
    >wprowadzono komisarza mimo braku problemów z płynnością.
    >Komisarz nic nie osiągnął, działalność banku zawieszono, co
    >rozpoczyna wypłaty z BFG i jest w praktyce udupieniem banku.
    >Ogłoszenie upadłości to już formalność.

    Ale to juz prawie dwa lata minelo, wiec chyba widac ktore kredyty sa
    splacane, a ktore nie.
    Tylko, ze KNF moze nadal twierdzic, ze moze i splacane, ale ryzyko
    jest nadmierne :-)

    Z drugiej strony tak sie zastanawiam ile funduszy mozna stracic a
    plynnosc jednak zachowac.
    Dasz dobre oprocentowanie lokat i/lub masz w miare stabilnych
    deponentow, to chyba dlugo mozna ciagnac.
    W AmberGold kasa pusta sie zrobila calkiem :-)
    Ten SK Bank chyba jakis rewelacyjnych lokat nie oferowal, ale moze
    wystarczy dac jakas srednia rynkowa i klienci nie uciekna.

    To chyba przy okazji ktoregos SKOK, ale pojawily sie zarzuty
    udzialowcow, ze syndyk sprzedaje takie zle kredyty za grosze firmom
    windykacyjnym.
    Z jednej strony - takie jego zadanie, z drugiej - udzialowcy sie
    obawiaja, ze długi się sprzeda i odpowiedzialnosc kredytobiorcy
    zniknie.
    Z Krukiem sie jakos dogadaja, lub drugi syndyk Kruka zbyje, a bank juz
    nie jest strona w sprawie, i skarzyc nie moze ...

    >Czytałem gdzieś, że większość do odzyskania bo SK to nie była
    >wydmuszka. Ale to głosy sceptycznych wobec działań KNF.

    Na razie jednak publikowana kwota strat rosnie ... ale moze to
    wynagrodzenie syndyka :-)

    Jak kredytobiorca jest sp. z o.o. i do niej syndyk wejdzie ... to bank
    chyba dlugo naleznosci nie zobaczy ?

    J.