    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SK Bank
    Date: Tue, 14 Nov 2017 22:42:43 +0100

    J.F. napisał(a) w wiadomości: <5a0b387c$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>...
    >CBA aresztuje podejrzanych
    >
    >https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/polska/74-osob
    y-zatrzymane-przez-cba-w-zwi%c4%85zku-z-
    dzia%c5%82aniami-na-szkod%c4%99-sk-banku-z-wo%c5%82o
    mina/ar-BBEXo12

    >Straty na razie siegaja 1.6mld - o ile pismaki czegos nie przekrecily,
    >ale KNF w 2015 podawal 1.4 mld - polowe z udzielonych kredytow.
    >
    >Ktos tam byl blizej - ciekawi mnie na ile to "zorganizowana grupa
    >przestepcza" a na ile zwykla wpadka gospodarcza, o co w kryzysie
    >nietrudno.

    O ile pamiętam był spór o interpretację, w jaki sposób
    powiązane kapitałowo lub gospodarczo podmioty są jednym
    podmiotem z punktu widzenia ryzyka kredytowego. Bank
    udzielając kredytu "jednemu" podmiotowi ponosi wieksze ryzyko
    i musi mieć większe rezerwy na wypadek kłopotów ze spłatą
    niż w przypadku gdy ta sama kwota została pożyczona kilku.
    SK twierdził, że to są różne a KNF, że należy traktować je
    jak jeden.
    Ważna jest jak się ma taki kredyt do całkowitych aktywów
    banku - dużemu bankowi wolno więcej bez dodatkowych
    zabezpieczeń. M. in. dlatego obecna władzuchna chce mieć jak
    największe banki państwowe kosztem konkurencji (również
    banków z polskim kapitałem - np. PKO BP chce połknąć Aliora)
    by móc łatwo pożyczać na wielkie inwestycje socjalizmu.
    KNF żądał większych rezerw w SK. Bank na czas ich nie zebrał -
    wprowadzono komisarza mimo braku problemów z płynnością.
    Komisarz nic nie osiągnął, działalność banku zawieszono, co
    rozpoczyna wypłaty z BFG i jest w praktyce udupieniem banku.
    Ogłoszenie upadłości to już formalność.

    A która z wersji jest prawdziwa?
    - KNF szukał pretekstu by wprowadzić komisarza i ułatwić działania
    operacyjne innym służbom, bo dostali cynk, że coś tam jednak
    wyłudzają; zakładam, że upadłość SK nie była celem ani środkiem...
    - szukanie winnych za wszelką cenę ma na celu usprawiedliwienie
    działań KNF bo były przesłanki, że bank by te niespłacane
    kredyty przetrzymał, część dałoby się odzyskać; a tak to
    patrzcie jakie to w banku "wielkie przetępcy" byli!

    >BFG ani syndycy jakos nie bardzo chca opublikowac ile tam sie rat
    >jednak splaca ... BFG w ogole bedzie wiedzial, czy syndyk banku bedzie
    >trzymal do ostatniej raty, bo przeciez tylko tak moze ustalic jak
    >sprawiedliwie i zgodnie z prawem podzielic majatek :-)

    Czytałem gdzieś, że większość do odzyskania bo SK to nie była
    wydmuszka. Ale to głosy sceptycznych wobec działań KNF.

    Arek