  • 1. Data: 2016-09-22 09:27:48
    Temat: Re: Rządowe owoce...
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    > http://zus.pox.pl/vat/bedzie-nizszy-vat--przy-platno
    sciach-karta.htm
    > w obrocie bezgotówkowym stawki VAT wyniosą 7% i 22% zamiast dotychczasowych 8% i
    23%
    > Trochę za słaba zachęta... Biedny niewiele zyska (bo niewiele
    > wydaje) a bogaty odlicza VAT... Wydając miesięcznie 1kpln mamy
    > około dychy miesięcznie, póki nie odliczamy VATu. Nie lepiej
    > wprowadzić korektę +1 surowcowym i -1 bezgotówkowym? Albo
    > nawet jeszcze mocniej powiększyć tę różnicę?...
    Proponuję wprowadzić kilkanaście stawek w zależności od różnych
    parametrów: płatność gotówką, płatność kartą, płatność gotówką z jednym
    dzieckiem, płatność kartą z dwojgiem dzieci, płatność gotówką na tacę,
    płatność gotówką z trojgiem dzieci mocno lubianych przez księdza
    proboszcza itp itd. Pod każdym produktem wywiesi się listę cen za co
    tamci państwo zapłacą, przecież sami mówili.

    Maciek

  • 2. Data: 2016-09-22 12:13:45
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-09-22 o 09:27, Maciek pisze:
> [...]
    > proboszcza itp itd. Pod każdym produktem wywiesi się listę cen za co
    > tamci państwo zapłacą, przecież sami mówili.

    Z jednej strony masz rację bo podatki powinny być niskie, proste i
    nieuniknione...
    Ale żyjemy w XXI wieku i systemy komputerowe powinny sobie poradzić bez
    problemu. Zwłaszcza że nie trzeba dodatkowej roboty w postaci
    wprowadzania danych.
    Mnie jednak (zatwardziałego troglodyty) taka różnica jeszcze nie
    przekonuje do posiadania karty. ;-)

  • 3. Data: 2016-09-22 12:47:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >tacę,
    >płatność gotówką z trojgiem dzieci mocno lubianych przez księdza

    W sobote, w niedziele, po 22 ... za duza wodke, za mala wodke,

    Nawiasem mowiac - TK juz sie przeciez wypowiedzial na ten temat.
    Co prawda bylo to w kwestii kwoty wolnej PIT, ale nie bardzo rozumiem
    tego ograniczenia - jesli konstytucja zabrania pobierac podatkow od
    malo zarabiajacych, to powinno to dotyczyc tez VAT, ZUS, akcyzy,
    nieruchomosci, skladki na NFZ, oplaty za wydanie dowodu itp.

    >proboszcza itp itd. Pod każdym produktem wywiesi się listę cen za co
    >tamci państwo zapłacą, przecież sami mówili.

    No, Amerykanie rozwiazali to prosto.
    Na polce cena 99.90, a w kasie $106.
    Podatek stanowy placi w koncu nabywca, musi wiedziec ile :-)

    J.

  • 4. Data: 2016-09-23 00:38:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57e3b6ca$0$15200$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > podatkow od malo zarabiajacych, to powinno to dotyczyc tez VAT,
    > ZUS, akcyzy, nieruchomosci, skladki na NFZ, oplaty za wydanie

    W takim układzie -- skąd rząd brałby pieniądze na opłacanie TK?

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 5. Data: 2016-09-23 09:44:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał w wiadomości
    "J.F." 57e3b6ca$0$15200$6...@n...neostrada.pl
    >W takim układzie -- skąd rząd brałby pieniądze na opłacanie TK?

    Od bogatych :-)
    A kto jest najbogatszy ? Banki zagraniczne :-)

    J.

  • 6. Data: 2016-09-23 11:36:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 57e4dd4f$0$5161$6...@n...neostrada.pl

    > Od bogatych :-)
    > A kto jest najbogatszy ?

    Sędziowie i urzędnicy. :)

    > Banki zagraniczne :-)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 7. Data: 2016-09-25 20:45:05
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2016 o 11:36 Eneuel Leszek Ciszewski

    > "J.F." 57e4dd4f$0$5161$6...@n...neostrada.pl

    > Sędziowie i urzędnicy. :)

    Tylko niektórzy...
    Naprawdę nie wszyscy.
    Ale ci, którzy nie - są rzeczywiście dekowani w środowisku.

    Z założenia - po to powstała III RP.

    --
    Trefniś

  • 8. Data: 2016-09-25 20:46:34
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2016 o 20:45 Trefniś <t...@m...com> pisze:

    > W dniu .09.2016 o 11:36 Eneuel Leszek Ciszewski

    > Tylko niektórzy...
    > Naprawdę nie wszyscy.
    > Ale ci, którzy nie - są rzeczywiście dekowani w środowisku.

    sekowani - palec mi się omsknął.

  • 9. Data: 2016-09-28 22:57:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trefniś" o...@t...home

    > Tylko niektórzy...
    > Naprawdę nie wszyscy.

    Nie wszyscy sędziowie czy Nie wszyscy urzędnicy?

    > Ale ci, którzy nie - są rzeczywiście dekowani w środowisku.

    : sekowani - palec mi się omsknął.

    Jedna litera -- a tyle znaczy...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 10. Data: 2016-09-29 12:21:13
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .09.2016 o 22:57 Eneuel Leszek Ciszewski

    > "Trefniś" o...@t...home

    > Nie wszyscy sędziowie czy Nie wszyscy urzędnicy?

    Miałem na myśli sędziów, ale statystycznie rzecz biorąc można mieć wręcz
    pewność, że są też tacy urzędnicy.

    > : sekowani - palec mi się omsknął.
    >
    > Jedna litera -- a tyle znaczy...

    Chciałem pisać, że to pewnie tzw. freudowskie przejęzyczenie.
    Coś w tym może być...

    --
    Trefniś