eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Reklamy › Re: Reklamy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Reklamy
    Date: Thu, 29 Nov 2018 12:08:36 +0100
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 36
    Message-ID: <ptohbq$856$1@srv13.cyf-kr.edu.pl>
    References: <5bfbff33$0$486$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <9...@g...com>
    <4...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: dorsay.interkom.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv13.cyf-kr.edu.pl 1543489722 8358 194.8.46.11 (29 Nov 2018 11:08:42 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 29 Nov 2018 11:08:42 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/60.3.1
    X-Tagtoolbar-Keys: D20181129120836632
    In-Reply-To: <4...@g...com>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:639062
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2018-11-27 13:13, Dawid Rutkowski wrote:
    > W dniu wtorek, 27 listopada 2018 09:16:35 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    >> W dniu poniedziałek, 26 listopada 2018 15:17:49 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski
    napisał:
    >>> Zasada nr 1 - reklamowane jest to, co się nie sprzedaje.
    >>
    >> Bzdura
    >> Reklamowane jest to co ma przyciągnąć klientów,
    >
    > OK, rozwinę tą myśl "reklamowane jest to, co się nie sprzedaje tak, jakby
    sprzedawca chciał - i sprzedawca sądzi, że kasa włożona w reklamę mu się zwróci -
    czyli zysk ze zwiększonej sprzedaży będzie większy niż wydatek na reklamę".
    > Bo to jest reklama.
    > Twoje zaś przykłady to już jest oszustwo (no, może oprócz tego masła).
    > Chyba że sądzisz że reklama == oszustwo ;>

    Tak, w zasadzie prawie zawsze tak właśnie współcześnie jest.
    Reklamy wykorzystują niedomówienia, półprawdy (trudne do
    podważenia z prawnego punktu widzenia, ale sformułowane z zamiarem
    wprowadzenia w błąd), a często zwroty o podwójnym znaczeniu lub
    skróty myślowe, które ktoś niezorientowany zinterpretuje inaczej,
    niż ktoś, kto spodziewa się oszustwa.
    (Zwróciliście uwagę, że prawie zawsze - w radio, bo telewizji nie
    oglądam, więc nie wiem) są to scenki? To jest po to, aby nie można
    było zarzucić jawnego kłamstwa. A potem leci komentarz, który
    tylko dopowiada coś - nie prostując tego, co wcześniej zostało
    zasugerowane.

    W ten sposób społeczeństwo przyzwyczajane jest do luźnej,
    nieprecyzyjnej interpretacji tego, co się mu przedstawia w - badź
    co bądź - oficjalnym kanale przekazu, słowa i sformułowania które
    normalnie miałyby jasne i jednoznaczne znaczenie zaczynają się w
    powszechnej świadomości dawać naginać do przekazywania czasami
    zupełnie innych znaczeń.
    A wszystko to dlatego, że za fałszujące rzeczywistość przekazy
    nikt nie jest pociągany do odpowiedzialności.

    witrak()

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 29.11.18 13:52 z

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1