    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 14 Aug 2019 05:54:36 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Re:
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 13:38:57 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > ok, byc moze.
    > Co i tak moze powodowac, ze splacilismy w 17 miesiecy 17% zadluzenia
    > plus odsetki .. rzedu 30% za te poltora roku.

    Cóż, jak ktoś się da wkręcić w dług na KK to mogę tylko zacytować tatę: "jak kto
    głupi to aż miło". W PL obecnie max. 10% odsetek, więc luzacko podchodzimy, ale za
    wielką wodą i 30% może być.
    Kurtałka, nie wierzyłem, że może być ten 1%, tak tylko dla formalności do wyliczeń
    włączyłem - "a jednak"...

    > Byc moze w innym banku placisz tyle samo, a zwrotu nie dostajesz, wiec
    > jestes 3% do przodu :-)
    >
    > Ale nie rozumiem - dlaczego place od sumy na wyciagu ?
    > Zakladam, ze splacam karte w terminie, wiec odsetek nie ma.

    Odsetek nie ma, ale płacisz 3% od sumy na wyciągu.
    Taka opłata dodatkowa, żeby za dobrze się z GP nie korzystało ;>
    O ile właśnie to "balance transfer fee" to oznacza.
    Bo może to być po prostu opłata za przeniesienie karty - a właściwie zadłużenia - z
    innego banku.

    > To daj znac co beda dawali :-)
    > choc akurat jestem klientem ... ale bez KK :-)

    Akurat hulajnoga była z własnego wyboru - mają taki własny program punktowy "mam
    bonus" (mambonus.pl) - za każdy wydany KK 1zł dostaje się 2 punkty.
    Ja miałem z kartą promo, że niby dostaje się walizkę (bo tak było kiedyś, walizkę
    dostawało się razem z kartą od pani w punkcie - właśnie od razu z kartą, bo to była
    najbardziej expresowa KK jaką dostałem - ok. 13:00 zacząłem rozmowę a przed 14:00 już
    tą kartą płaciłem - KK jest płaska (!), pani wyjmuje ją z koperty, a na stoisku ma
    drukarkę, która nadrukowuje imię i nazwisko)- a tak naprawdę 30k punktów w tym
    programie, które można wymienić np. właśnie na walizkę (to jest taka "ukryta"
    nagroda, dostępna do wyboru tylko dla klientów z promo). Ponieważ ta walizka była
    taka sobie, oraz że za przystąpienie do programu było jeszcze 5k punktów, to trochę
    tą kartą powydawałem (tzn. dałem żonie ;) i ok. 42k punktów na hulajnogę uzbierałem.

    Po takie promocje należy chodzić do "PUNKTÓW" banku (trzeba poszukać na stronie - to
    są takie "wyspy" w "galeriach handlowych", mają też partnerstwo z carrefour oraz z
    obi - w carrefour można podobne promo jak w "punkcie" dostać, w obi jest słabiej) - w
    oddziale ani na stronie się ich nie znajdzie.
    Aha, w "punkcie" dostaniesz też KK z limitem do 4k "na dowód", czyli oświadczenie o
    dochodach, nie potrzeba żadnych zaświadczeń.
    I dodatkowe promo, wyłącznie "punktowe", że KK na rok darmowa - potem trzeba zamknąć,
    bo nie ma możliwości zwolnienia z opłaty - i za pół roku brać kolejną z nową promo ;>

    Ale jak nigdy nie miałeś u nich KK to możesz załapać się na którąś z promocji z
    https://mambonus.pl/regulaminy - np. tą
    https://www.landing.bnpparibas.pl/karta_kredytowa_2/
    index.asp - czyli 10% moneyback przez 4 miesiące, 100zł zwrotu miesięcznie w postaci
    vouchera do allegro/empik/rtv euro agd/douglas jeśli wydasz tą kartą min. 1000zł w
    miesiącu.
    Niestety te promo mają dłuższą karencję - 1,5 roku - niż te "punktowe" (tam podobno
    tylko 6 miesięcy).
    Ale nie zdziw się, jak po wypełnieniu formularza będziesz czekał ponad tydzień na
    telefon - sami się promocjami zatkali ;>
    Swoją drogą zastanawiam się nad pozamykaniem kont u nich, żeby móc nowe otworzyć w
    kolejnej promo (bo już po 250zł dostaliśmy) - trochę mi tylko żal konta optymalnego,
    te w obecnej ofercie nie mają darmowych debetówek.