    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Raty Allegro
    Date: Wed, 6 Dec 2017 12:56:50 +0100

    W dniu 2017-12-06 o 12:50, Lisciasty pisze:

    > Niekoniecznie. Przetestowałem toto z ciekawości, jako kredytodawcę
    > wybrałem mbank (mam tam starodawne konto, które ledwo żyje).
    > Prowizji żadnej nie zapłaciłem, bank raczej danych nie pozyskał bo już je miał,
    > nie pamiętam też czy próbowali mi coś wcisnąć przy tej okazji telefonicznie.

    Przecież nie piszę o zapłacie w formie prowizji, tylko w formie wyższej
    ceny.

    > Oczywiście jest opcja dogadania się ze sprzedawcą na boku żeby zszedł z ceną
    > o koszt prowizji allegro, ale to tak jakby już inny temat.

    Nawet nie chodzi o dogadanie się poza (bo o 2% od 200zł nikt się nie
    będzie umawiał poza siecią, bo czas tego umawiania jest już za dużym
    kosztem), tylko chodzi o fakt, że generalnie ceny na rynku allegro
    byłyby niższe w przypadku jeśli prowizja wynosiłaby 1%, niż 3%.

    Poza tym dawno już na allegro nie handlowałem, pamiętam właśnie tego
    typu prowizje (kilkuprocentowe), ze zgrozą odkryłem, że maksymalna
    prowizja za sprzedaż w niektórych kategoriach wynosi aż 15%, a prowizje
    5-14% są też popularne. Do tego dochodzą różnorakie opłaty za
    wystawienie, pogrubienie, kolejność na liście itp.

    Nic dziwnego zatem, że allegro stać by było na to, aby nawet płacić
    koszt kredytu niektórych swoich klientów, jako że wynosi on zapewne,
    uwzględniając skalę, najwięcej marne kilka procent.

    --
    Liwiusz