    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: RPP obniza
    Date: Thu, 9 Nov 2017 23:04:44 +0100

    Olin napisał(a) w wiadomości: ...

    >Coś może być na rzeczy, bo atmosfera się zagęszcza:
    >
    >"Wicepremier Mateusz Morawiecki chce zmusić pracowników do dodatkowego
    >oszczędzania na emeryturę. A pracodawców - do dorzucania się do ich
    >emerytalnych oszczędności. Projekt ustawy znalazł się już w wykazie prac
    >legislacyjnych Rady Ministrów.
    >
    >Od stycznia 2019 r. firmy będą musiały założyć pracownikom konta
    >emerytalne. Każdy zatrudniony z automatu odprowadzi na nie miesięcznie 2
    >proc. pensji, a pracodawca dołoży - z własnej kieszeni - kolejne 1,5 proc.
> [...]

    Chyba powinno byćodwrotnie - jeśli chce to niech składa wniosek.
    A jak pracownik nie zechce to mu się te pieniądze opodatkuje...
    Tu wychodzi też koleje wcielenie władzy totalitarnej: dlaczego nie pobierać
    całej kwoty od pracownika albo od pracodawcy? Żeby w przyszłości można
    było te proporcje zmieniać skłócając ich ze sobą. Albo w zależności
    od potrzeb zyskiwać przychylność jednych lub drugich.
    Po co w ogóle mieszać do tego pracodawców?

    A darmozjada FGŚP nie zlikwidują Koszty własne miał ostatnio dużo wyższe
    niż wypłaty. Ale jest jeszcze gorzej:
    https://rachunkowosc.com.pl/skladki_na_fgsp_takze_za
    _zatrudnionych_czlonkow_rodziny
    a dodatkowo bez postępowania upadłościowego nie będzie pełnej wypłaty:
    http://www.rp.pl/Place/306099976-FGSP-Brak-pelnej-wy
    platy-bez-upadlosci.html
    Piszę bo gdzieś czytałem o projekcie obciążenia FGŚP kosztami "dopłat"
    do dodatkowyego ubezpieczenia emerytalnego. Oczywiście "tymczasowo" jak
    "belka", 23% VAT itp.

    W ostateczności mogliby dać w IKE / IKZE bardziej liberalne warunki.

    Arek