  • 1. Data: 2017-10-05 13:14:31
    Temat: Przewozy Regionalne konkurencją dla banków
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Można zaoszczędzić więcej, niż zarobić na półrocznej lokacie, albowiem:

    Przewozy Regionalne promują "Różaniec do granic". Sprzedają bilety za 1 zł
    w obie strony

    http://wyborcza.pl/7,155287,22469823,jedziesz-pociag
    iem-na-rozaniec-do-granic-polregio-sprzeda.html#sort
    By:Popularity-Desc

    Jeden z największych przewoźników kolejowych w Polsce PolRegio ogłosił
    promocję na bilety do miejscowości, gdzie kościoły organizują "Różaniec do
    granic". W obie strony będzie można pojechać za złotówkę.

    Promocja PolRegio (marka Przewozów Regionalnych) będzie obowiązywała w
    sobotę 7 października, kiedy kościoły w 10 województwach organizują tzw.
    ,,Różaniec do granic". Uczestnicy mają spotkać się i modlić w łącznie 320
    kościołach, położonych wzdłuż polskiej granicy, a także na lotniskach: na
    Okęciu, w Katowicach i Poznaniu. Modlitwa będzie w sprawie ratowania Polski
    i świata.

    - Ostatnie wydarzenia w kraju jeszcze wyraźniej uzmysławiają nam, że
    potrzebna jest nam pomoc Stwórcy, który jest jedynym, prawdziwym gwarantem
    miłości, jedności i pokoju - tłumaczy Maciej Bodasiński z Fundacji Solo
    Dios Basta, która jest organizatorem wydarzenia. W TV Republika Bodasiński
    przekonywał, że chodzi o zagrożenie ze strony Rosji i zagrożenie tym, że do
    Europy wchodzi ,,nowa, bardzo silna cywilizacja".

    Ambasadorami ,,Różańca Do Granic są m.in: Cezary Pazura, Jerzy Zelnik,
    Dominika Figurska, Ewa Ziętek, Dariusz Kowalski, Marcin Mroczek, Przemysław
    Babiarz, Katarzyna Olubińska, Krzysztof Ziemiec, Antek Smykiewicz, Wojciech
    Modest Amaro i o. Benedykt Pączka.

    Pielgrzymi wybierający się na różaniec pociągami PolRegio, mogą pojechać
    prawie za darmo. Firma ogłosiła, że bilet w dwie strony do miejscowości, w
    których kościoły organizują modlitwy, można kupić z 1 zł.

    - Oferta ma na celu umożliwienie zamierzającym wziąć udział w modlitwie
    różańcowej dojazdu i powrotu do i z miejscowości, w których znajdują się
    wyznaczone kościoły. Z pociągu PolRegio będzie można skorzystać na
    podstawie biletu jednorazowego na przejazd ,,tam" w cenie 1 zł. Bilet ten
    będzie upoważniał również do powrotu - informuje spółka.

    Oferta obejmie miejscowości: Sokółka, Hajnówka, Kleszcze/Szkoła (przystanek
    KKZ), Czeremcha, Dąbrowa Białostocka, Gdańsk Gł., Gdańsk Wrzeszcz, Gdańsk
    Oliwa, Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Gł., Gdynia Chylonia, Mrzezino,
    Żelistrzewo, Puck, Swarzewo, Władysławowo, Chałupy, Kuźnica (Hel),
    Jastarnia, Jurata, Hel, Zakopane, Piwniczna-Zdrój, Żegiestów, Wierchomla
    Wielka, Milik, Muszyna, Muszyna-Zdrój, Lublin Airport, Terespol, Elbląg,
    Racławice Śląskie, Prudnik, Głuchołazy, Medyka, Świnoujście Port,
    Świnoujście, Międzyzdroje, Kołobrzeg, Ustronie Morskie, Bardo Śląskie,
    Kostrzyn, Słubice.

    To nie pierwsza kolejowa promocja z okazji religijnych imprez. Zeszłego
    lata Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało, że przekaże
    PKP Polskie Linie Kolejowe dotację, która pokryje sto procent opłat
    podstawowych za dostęp do infrastruktury, ponoszonych przez przewoźników
    kolejowych wożących uczestników Światowych Dni Młodzieży.

    Resort udzielił tej ulgi na podstawie art. 22 specustawy dotyczącej ŚDM.
    Mówi ona: ,,Minister właściwy do spraw transportu może udzielić zarządcy
    infrastruktury kolejowej - spółce PKP Polskie Linie Kolejowe SA dotacji
    celowej na zasadach określonych w przepisach o finansach publicznych, z
    przeznaczeniem na finansowanie realizacji zadań".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

  • 2. Data: 2017-10-05 13:37:02
    Temat: Re: Przewozy Regionalne konkurencją dla banków
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 5 Oct 2017 13:14:31 +0200, Olin napisał(a):

    > Można zaoszczędzić więcej, niż zarobić na półrocznej lokacie, albowiem:
    >
    > Przewozy Regionalne promują "Różaniec do granic". Sprzedają bilety za 1 zł
    > w obie strony

    Ale to oferta tylko dla fundamentalistów katolickich :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2017-10-05 13:57:43
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 5 Oct 2017 13:37:02 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > Ale to oferta tylko dla fundamentalistów katolickich :)

    Nic nie piszą o obowiązku posiadania różańca. Myślę, że wyznawcy Latającego
    Potwora Spaghetti też się załapią.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

  • 4. Data: 2017-10-05 14:10:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" 1sfva858s2yuq$.1hd93033q83r7$....@4...net

    > Jeden z największych przewoźników kolejowych w Polsce PolRegio
    > ogłosił promocję na bilety do miejscowości, gdzie kościoły
    > organizują "Różaniec do granic". W obie strony będzie można
    > pojechać za złotówkę.

    Czy aby ta złotówka opłaci się? Czy nie taniej dać takie przejazdy
    zupełnie za free? (a zatem bez kontroli w pociągach, bez kolejek
    przy kasach, bez innych kosztów...)

    Ponoć kiedyś (gdy jeszcze i ja jeździłem kolejami) podwyżki biletów
    nie pokrywały kosztów związanych z tymi podwyżkami -- w tamtych
    latach taka podwyżka oznaczała produkcję nowych blach odciskających
    w kartonach treści biletów...

    Ostatecznie można dać bilety za ,,co łaska''. ;)

    -=-

    BTW -- WWPutin dał coś (bilety czy noclegi -- nie pamiętam) za
    free, aby zachęcić ludzi w FR do złożenia kwiatów w Smoleńsku
    po wiadomej katastrofie...

    -=-

    I aby było jasne -- nie twierdzę, że koleje naśladują WWPutina.

  • 5. Data: 2017-10-05 14:11:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jacek Maciejewski" v...@4...net

    > Ale to oferta tylko dla fundamentalistów katolickich :)

    Chyba nie. Możesz jechać i nie modlić się.

  • 6. Data: 2017-10-05 14:43:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    et...
    Dnia Thu, 5 Oct 2017 13:14:31 +0200, Olin napisał(a):
    > Można zaoszczędzić więcej, niż zarobić na półrocznej lokacie,
    > albowiem:
    >Ale to oferta tylko dla fundamentalistów katolickich :)

    Niekoniecznie - zaswiadczenia od proboszcza nie wymagaja.

    Ale atmosfera w wagonie moze byc nieznosna :-)

    J.

  • 7. Data: 2017-10-05 15:02:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 5 Oct 2017 14:43:30 +0200, J.F. napisał(a):

    > Ale atmosfera w wagonie moze byc nieznosna :-)

    Paula Rzymianka (347-404), przeorysza klasztoru żeńskiego w Betlejem,
    pouczała swoje mniszki słowami: czyste ciało i suknia kryją nieczystą
    duszę. Od tego czasu jednak poglądy na higienę się zmieniły, więc ja bym
    nie dramatyzował.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    że nasza praca jest szalenie ważna"
    Bertrand Russell

  • 8. Data: 2017-10-05 20:37:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Olin" tje6y3d8ag4n$....@4...net

> [...]
    > pouczała swoje mniszki słowami: czyste ciało i suknia kryją nieczystą
    > duszę. Od tego czasu jednak poglądy na higienę się zmieniły, więc ja

    Ciało ludzkie jest świątynią ducha świętego, zatem (jak mnie uczono
    na lekcjach religii) należy o to ciało dbać. W książeczce do nabożeństw
    było przygotowanie do spowiedzi -- grzechem przeciwko piątemu
    przykazaniu (nie zabijaj) Boskiemu był (skracając długie wywody
    książeczkowe) brak higieny własnej/osobistej...

    BTW -- niedbanie o rozrywki też było grzechem. :)

    (ważna była i troska o ciało, i troska o duszę)

    Właśnie z uwagi na pociągową atmosferę (kwaśną i wilgotną, pełną
    bakterii beztlenowych) musiałem zaprzestać czerpania korzyści ;)
    (czyli -- zaprzestać korzystania) z komunikacji pociągowej/kolejowej...

    > "Jednym z symptomów nadchodzącego załamania nerwowego jest przekonanie,
    > że nasza praca jest szalenie ważna"
    > Bertrand Russell

    ZTCP są trzy główne przyczyny powstawania depresji psychicznej:

    - zbyt szybkie odciążenie
    (depresja sukcesu)
    - zbyt długo trwające przeciążenie
    - i jakieś inne ;)

    Zatem nie chodzi wcale o 'przekonanie', lecz o 'pracowanie'.
    Można równie dobrze [czy raczej -- równie źle] przepracować
    się bez jakiegokolwiek przekonania...

    BTW:

    - gwałtowne odciążymy silnik samochodu -- hamując ba drzewie ;)
    - zbytnio przeciążymy silnik samochodu -- jadąc zbyt szybko
    (im wyższa szybkość obrotowa, tym większa moc silnika
    samochodowego; praca/energia to iloczyn mocy i czasu)

    zatem pod tym względem ludzkie ciała podobne są do innych maszyn.

    -=-

    Depresja psychiczna (wbrew obiegowej głupocie) jest chorobą ciała,
    nie duszy. Dotyczy wegetatywnego układu nerwowego, nie myślenia.
    Leczenie jej u psychiatry czy psychologa głupie nie jest (bo
    i dentysta jest lekarzem) ale warto pamiętać o tym, że ważna
    jest raczej dobra dieta (obfitująca chociażby w witaminy B)
    oraz unikanie stresu i długotrwały wypoczynek...

    Zniechęcenie towarzyszące depresji psychicznej jest efektem
    podświadomego myślenia opartego o aproksymację i przewidywanie.
    Podobne zniechęcenie widzimy u osoby jakoś ograniczonej ortezą
    (choćby gipsem) utrudniającą poruszanie się...

    Głupie zaś zachowanie towarzyszące depresji psychicznej jest
    efektem utrudnień w komunikacji świadomości ze światem zewnętrznym
    spowodowanych uszkodzeniami układu nerwowego pośredniczącego pomiędzy
    zmysłami (BTW -- zmysłów mamy całą masę, z czego na co dzień niekoniecznie
    zdajemy sobie sprawę) a świadomością.

    -=-

    BTW tych zmysłów -- **chyba** właśnie teraz ktoś otrzymał
    Nobla za zegar wewnętrzny. **Chyba** -- bo jeszcze nie
    sprawdzałem tej informacji.

    Zegarek wewnętrzny czy zmysł równowagi -- to zmysły podobne
    do wzroku, słuchu czy węchu...

    -=-

    BTW 'zmieniających się poglądów -- IMO poglądy nie zmieniają
    się samodzielnie, lecz są zmieniane. ;)

    Ziemia 'obraca się' -- OK.
    Ludzie 'myją się -- OK.

    Ale poglądy IMO nie mogą 'zmieniać się'.

  • 9. Data: 2017-10-05 20:41:49
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" or5u4v$pup$...@n...news.atman.pl

    > Właśnie z uwagi na pociągową atmosferę (kwaśną i wilgotną, pełną

    Głupio wyszło? -- toż 'atmosfera' jest kulą wilgoci. ;)