  • Data: 2004-01-12 20:37:10
    Temat: Re: Przelew, ktorego nie chcialem
    Od: Jarosław Lech <j...@k...ODSPAMIACZ.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jaszczur" <j...@a...at.reply-to.invalid> napisał w
    wiadomości
    news:slrn.pl.c05cef.3vua7q1.jaszczur@workstation.at.
    my.home.or.workplace
    .pl...
    > Przeglądam pl.biznes.banki

    > [...]
    > [...]
    >
    > Fajne rady dostałeś ;-)
    >
    > Zadzwoń do banku, jak nie zdejmą tej kwoty pisz pismo.

    Tylko nie słuchaj takich głupich rad. Przelew prawidłowo wykonany,
    jeśli dotarł nie tam gdzie trzeba z powodu pomyłki zlecającego lub
    jakiegokolwiek innego, nie leżącego po stronie banku, w którym masz
    rachunek, nie może być ot tak sobie wycofany. Mało tego: uważaj na to,
    aby mieć na piśmie potwierdzenie, że na Twój rachunek, bez Twojego
    udziału, dotarł przelew, który Ty oddałeś dobrowolnie. Z tego względu
    rzeczywiście czym prędzej napisałbym list polecony do banku (złożył pism
    za potwierdzeniem odbioru) i wyjaśnił kiedy, ile dostałeś, że się nie
    spodziewasz żadnych należności, osoba (miejsce dokonania
    wpłaty/przelewu) jest Ci obca, kwota nic Ci nie mówi, dlaczego nie
    możesz się bezpośrednio skontaktować (brak adresu zlecającego) i w razie
    zgłoszenia się zlecającego lub banku/poczty, która źle wykonała
    dyspozycję, prosisz o natycmiastowy kontakt w celu umożliwienia zwrotu
    kwoty nienależnego przelewu, po potrąceniu Twoich kosztów. Ot tak
    mniej-więcej.
    Po pierwsze: Twoja inicjatywa zwrotu nienależnego przelewu musi być
    wyraźna, po drugie - ktoś ma dowód, że dotarły do Ciebie nie Twoje
    pieniądze, Ty staraj się mieć dwa dowody na to, że zwrócłeś. Żeby zawsze
    spać spokojnie. Nawet jak trafisz na świnię po drugiej stronie.

    --
    Lejak
    j...@k...ODSPAMIACZ.pl