eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPromocje bankowe czyli tzw., "wisienki" - czy tylko w Polsce? › Re: Promocje bankowe czyli tzw., "wisienki" - czy tylko w Polsce?
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Promocje bankowe czyli tzw., "wisienki" - czy tylko w Polsce?
    Date: Fri, 1 Sep 2017 14:07:31 +0200

    "z" 59a90db5$0$641$6...@n...neostrada.pl

    > Bierzcie przykład.

    Słyszały banki?! Bierzcie!!!

    > Albo lepiej.

    Lepiej nie trzeba -- mnie wystarczy na życie. ;)
    Wezmę 3 razy miesięcznie po 200 euro -- i przeżyję.

    > Zwolnijcie 90% marketingu to starczy na obniżki opłat

    Jakich opłat?!

    > i klienci sami się będą pchać drzwiami i oknami. ;-)

    Pchają się, ale problem/diabeł tkwi nie w liczbie
    klientów, lecz w ich uczciwości -- niejeden klient
    pcha się drzwiami i oknami [teraz też via Linux,
    ale do niedawna tylko oknami?] aby dostać kredyt,
    lecz zamiast spłacania -- wyłazi na ulice i drze
    mordę jakoś tak:

    - Bankstery! LiCHFa!!!

    > Tak wiem... Nie taka jest polityka firmy.

    Nie polityka, ale ekonomia. Politykę masz w rządzie,
    sejmie, sądach, Kościele... W banku masz ekonomię.

    > Niech takiej firmie ziemia lekką będzie :-)

    Od kiedy zwłoki jakiejkolwiek firmy są chowane w ziemi?!

    -=-

    Mnie wystarczy na życie 600 euro miesięcznie nie dlatego,
    że (jak mniemałeś) mam rentę (czy jakikolwiek zasiłek)
    ale dlatego, że nie ,,inwestuję'' ;) po pijaku. BTW renty
    (o którą pytałeś) nie tylko nie mam renty, ale zmuszono
    mnie do spłacania cudzych składek ZUSowych.

    Właśnie pokwitowanie takiej wpłaty (około 1400 pln) jest
    mi potrzebne z BZWBKKBSg, o czym napomknąłem w innym poście.
    [napomknąłem, bo (jak to mówią) poście a będzie wam dane?]

    Ww. wpłata stanowi kilka % tego, co musiałem zapłacić w cudzym imieniu.
    Tak właśnie panie Z wygląda moja renta chorobowa -- i tak właśnie
    wygląda współpraca moja z instytucją zwaną państwem polskim.

    Morawiecki nie jest schizofrenikiem, ale jednocześnie:

    - wie o tym, że wpływy z VATu rosną
    - i nie wie, że podatnik płaci nie tylko podatek dochodowy, lecz
    także inne podatki, w tym VAT (od chleba, wody, majtek itd...)

    Morawiecki (którego bank winien mi jest 400 pln) jest równie
    zintegrowany/spójny umysłowo co/jak Petru, który jednocześnie:

    - drze mordę na ulicy, gdyż nie podoba się mu brak
    koalicji rządowej (czyli monopartyjność władcza)
    - w ubroku składa życzenia (z okazji dnia kobiet)
    kobietom koalicji rządowej

    -=-

    Mnie banki dają zarobić a hipermarkety sprzedają tanie jedzenie
    i tanie ubrania, dlatego ja popieram banki i błogosławię im.
    Będąc alergikiem, chętnie często piorę ubrania -- co umożliwiły
    mi hipermarkety, sprzedając te ubrania raczej ;) tanio. Na nic
    jednak zdadzą się nawet niskie ceny, gdy w ogóle nie będę miał
    pieniędzy, dlatego jestem wdzięczny Bogu za pieniądze, które
    otrzymuję od banków czy Agory.

    Zacząłem zarabiać pieniądze, gdy byłem kilkulatkiem a zanim
    skończyłem (rocznikiem rozpocząłem w wieku 6 lat) podstawówkę,
    prowadziłem księgowość na własny rachunek, rozróżniając koszty
    typu:

    - odczynniki czy papier bądź klisze i bilety autobusowe
    - powiększalnik czy aparat fotograficzny

    Od serca każdemu mogę poradzić, aby ignorował wezwania Kościoła
    do ,,pomagania'' biednym, ubogim, potrzebującym, chromym
    i ułomnym, gdyż:

    - w chrześcijanstwie (a właśnie w tej kulturze żyjemy) mamy
    dwa przykazania broniące własności prywatnej ('nie kradnij'
    i 'nie pożadaj') co wbijano mi do głowy na lekcjach religii

    - takiej pomocy musi udzielać państwo (na co bierze podatki)
    - takiej pomocy może udzielać państwo (bo bierze podatki)
    i ludzie bogaci, tacy jak Kulczykowie

    - biedni itp. nie dlatego wyciągają ręce po datki, aby sobie
    pomóc, lecz dlatego, że... chcą zaszkodzić dawcom/dobrodziejom
    (zatem dawanie ,,potrzebującym'' jest formą samobójstwa)

    - takiej pomocy muszą udzielać Kościoły (bo tak głoszą)
    - takiej pomocy mogą udzielać Kościoły (bo biorą na tak zwaną tacę)

    - takiej pomocy muszą udzielać organizacje pozarządowe (bo tak głoszą)
    - takiej pomocy mogą udzielać organizacje pozarządowe (bo biorą na swoistą tacę)

    - nie należy budować społeczeństwa podzielonego na grupy:

    - pracujących za darmo
    - zbierających i rozdających pośredników
    - otrzymujących pieniądze bez pracy

    jako, że praca ma swe uzasadnienie w świecie zbudowanym przez Boga:

    - rozwija ludzi intelektualnie
    - daje satysfakcję
    - różnicuje ludzi na zasadzie:
    - mądrzejszy i pracowitszy zarabia i gromadzi więcej niż
    głupszy czy mniej pracowity, dzięki czemu może narzucać
    swoje warunki innym (głupszym i mniej pracowitym) ludziom
    a rozdawnictwo prowadzi do przejmowania władzy przez ludzi
    głupszych i leniwych, lecz bezczelnych, co prowadzi do
    ogólnej zagłady, czyli jest i niekorzystne dla dawców
    (co chyba jasne), i dla biorców (co jest mniej oczywiste?)

    Mniej oczywiste? Oczywiste!
    Przykład nazistów (czyli narodowych socjalistów) jest tutaj
    wzorcowym; ludzie głupi:

    - najpierw zabijają swych wrogów (rzeczywistych bądź
    pozornych -- żydów, prawosławnych, protestantów...)
    - następnie zabijają swych przyjaciół (egzekucje
    najlepszych niemieckich dowódców)
    - wreszcie swe rodziny (pani Goebels najpierw rodzi
    sześcioro dzieci, następnie wszystkie je uśmierca)
    - aż wreszcie... siebie

    zaś ludzie mądrzy:

    - najpierw karmią siebie
    - następnie karmią swe rodziny (żony, dzieci,
    rodziców, teściów, krewnych i powinowatych)
    - wreszcie karmią swych przyjaciół
    - aż przechodzą do karmienia swych wrogów
    (żydki po II wojnie świętej nie wyniszczyły
    ani Niemiaszków, ani żółtków, lecz zezwoliły
    i na odbudowę Niemiec, i na odbudowe Japonii)

    Mądry człowiek buduje dom (jak ptak gniazdo czy inne zwierzę
    norę itp. -- zwierzęta nie myślą, lecz realizują algorytmy),
    po czym żeni się (bądź wychodzi za mąż) i powołuje na świat
    swe potomstwo (bo nie ma lepszej drogi do nieśmiertelności,
    co rozumieją ci ludzie, którzy wiedzą, czym/jak kończy się
    klonowanie ludzi czy zwierząt bądź roślin -- lub w ogóle
    nieustanne ,,kserokopiowanie'') i opiekuje się swą rodziną,
    w którą wprowadza coraz więcej ludzi -- choćby dzieci sąsiadów,
    z którymi zaprzyjaźniły się jego dzieci...

    Głupi człowiek postępuje zgoła [i wesoła?] inaczej...

    Gromadzenie zatem dóbr przez człowieka mądrego buduje świat
    (mądry narzuca potrzebę opieki nad dziećmi czy starcami bądź
    kalekami fizycznymi i psychicznymi) zaś gromadzenie dóbr
    przez przygłupów prowadzi do zagłady społecznej -- o ile
    społeczeństwo może obyć się bez starców i kalek, o tyle
    nie może obyć się bez dzieci.

    Społeczeństwo pomiatające starcami i kalekami jest podłe, ale
    niby może egzystować. (niby -- gdyż takie społeczeństwo będzie
    wkrótce pomiatało także dziećmi) Natomiast społeczeństwo
    pomiatające dziećmi nie może egzystować.

    -=-

    Jak nie rozumiesz tego, co piszę -- zapytaj mnie, poproś o wyjaśnienie
    czy sprecyzowanie. Nie dawaj wykładni w moim imieniu bez mojego
    pełnomocnictwa. (na razie nikogo nie upoważniam do przemawiania
    w moim imieniu -- i nie biorę odpowiedzialności za przemowy
    głoszone w moim imieniu przez innych ludzi)

    -=-

    Ja, choć Bóg błogosławił mi w przeszłości szczodrze, wykazałem się
    głupotą -- rozdawałem swe dobra innym ludziom (zwykle głupim, czyli
    tym, którym zależało nie na polepszeniu swego życia, lecz na pogorszeniu
    mojego życia) za co teraz odbieram (słuszne moim zdaniem) kary w postaci
    nędznego życia...

    Przy okazji ;) widzę, JAK CIĘŻKO pracują dzisiaj inni (młodzi) ludzie...
    Ja, pracując kiedyś wielokrotnie ciężej i więcej od nich, uważałem, że
    pracuję lekko, a nawet -- że bawię się życiem. Niestety dziś mam ponad
    50 lat i (choć urodziłem się niezbyt ;) zdrowy) nie mam już takiego
    zdrowia, jakie miałem przed 20 czy 30, a/czy nawet przed 10 laty...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. http://danutac.bialystok.pl .-.