  • 1. Data: 2016-10-01 12:37:30
    Temat: Re: Polska bieda...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Oct 2016 00:39:53 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    > http://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-a
    rtykuly/ile-naprawd%C4%99-zarabia-komornik-kontrola-
    ministerstwa-nawet-ponad-100-tys-z%C5%82-miesi%C4%99
    cznie/ar-BBwLSu1
    > Ministerstwo Sprawiedliwości sprawdziło, ile naprawdę zarabiają
    > funkcjonariusze ściągający długi. Średnia? 50 tys. zł miesięcznie.

    Ale sam, czy musi z tego utrzymac biuro, asesorow, sekretarke,
    zaplacic za system ognivo, lacze do PESEL, a nawet i lawete do
    traktora ?

    J.

  • 2. Data: 2016-10-01 14:11:17
    Od: wiatrak <w...@y...pl>

    > Ale sam, czy musi z tego utrzymac biuro, asesorow, sekretarke,
    > zaplacic za system ognivo, lacze do PESEL, a nawet i lawete do
    > traktora ?

    Bez jaj. Za lawetę to już chyba płacił komis :)

  • 3. Data: 2016-10-01 23:39:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." t...@4...net

> [...]

    > Ale sam, czy musi z tego utrzymac biuro, asesorow, sekretarke,
    > zaplacic za system ognivo, lacze do PESEL, a nawet i lawete do

    Słowo 'komornik' -- brzmi wieloznacznie, ale tu mowa jest jasna:

    funkcjonariusze ściągający długi. Średnia? 50 tys. zł miesięcznie.

    Funkcjonariusze to ludzie, nie instytucje.
    Można co najwyżej zapytać -- brutto, czy netto?
    Można by pokusić się o inne pytanie -- ile drabiają nieuczciwie (ile
    biorą łapówek za wyszukiwanie trudności) do tego, co oficjalnie zgłaszają?
    W tym ostatnim wypadku (w łapówkach) istotnie można doszukać się kosztów
    pozyskania... ;)

    Ale zarobki to zarobki. Definicja jest jasna.
    Podobnież z: 'funkcjonariuszami', 'przychodami' czy 'rozchodami' oraz 'kosztami
    uzyskania przychodu'...

    zarobek m III, D. ~bku, N. ~bkiem; lm M. ~bki

    1. <<wynagrodzenie otrzymane za wykonaną pracę; zarobiona suma pieniędzy>>
    Miesięczny zarobek.
    Niski zarobek.
    Podwyższyć, obciąć, obniżyć zarobki.
    2. <<praca, zatrudnienie, zajęcie jako możność, sposób zarobkowania;
    zarabianie>>
    Szukać jakiegoś zarobku.
    Pozbawić kogoś zarobku.
    Stracić, znaleźć dobry zarobek.
    3. <<zysk osiągnięty z transakcji handlowej>>

    Sprzedać coś z zarobkiem.

    funkcjonariusz m II, DB. -a; lm M. -e, DB. -y (-ów)

    książk. <<pracownik, zwłaszcza pracownik niektórych służb państwowych, np.
    policji>>

    fr.

    JF... Nawet taki mistrz mącenia jak Ty -- nie zda się tutaj na nic...
    Informacja albowiem jest jednoznacznie odczytywalna...
    Prawie jednoznacznie? -- nie wiemy, czy brutto, czy netto?...
    Zapewne brutto.

    Dodasz wątpliwości typu:

    - komornik musi kupić garnitur, czarne lakierki itd.?

    A mnie -- odliczysz okulary?...
    A babci klozetowej -- odliczysz bilety autobusowe?...

    -===-

    "Jacek Maciejewski" q4y6n1g207f8$.10s8oukjst0xj$....@4...net

    > Dajmy chamom popalić i spałacajmy swoje długi a najlepiej
    > w ogóle ich nie róbmy :)

    Rozsądne długi (choćby kredytówki obsługiwane w grace period) nie są złe.

    > Zdechną z głodu.

    Odezwą się zaraz ,,organizacje pozarządowe'' nawołujące do karmienia bydlaków.

    [trochę zbyt osobiste podejście?... żaden nie ściągnął powinności z moich dłużników,
    choć niemal każdy chętnie brał ,,zaliczki''... jeden niechętnie? -- bo nie mógłby
    wymigać się z zajęcia nieruchomości, czyli domu dłużnika... naprawdę po tamtych
    sprawach zostało już tylko mgliste wspomnienie -- nie ma już we mnie ziarna żalu
    o wiadome ,,czynności komornicze sprzed lat'', ale świadomość życia w sąsiedztwie
    tego moralnego bagna chyba poważna mnie do moich reakcji...]

    > I hate haters.

    [a ja ich kocham]

    -===-

    "Sebastian Biały" nsnqsd$nfn$...@n...news.atman.pl

    > A jaki problem wygenarować dług z powietrza?

    Jakim problemem jest przypadkowe postrzelenie się w nogę? ;)
    Czy dlatego mamy kaleczyć się celowo, że co jakiś czas jakiś
    pechowiec skaleczy się wbrew swym zamiarom?...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 4. Data: 2016-10-03 10:56:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "wiatrak" napisał w wiadomości grup

    >Bez jaj. Za lawetę to już chyba płacił komis :)

    A po co, skoro moze dluznik i wierzyciel ?

    Poza tym, formalnie to zabiera, i byloby nietaktem, gdyby wprost do
    komisu odwiozl.
    Chyba, ze w charakterze parkingu i miejsca aukcji - ale to za oplata
    :-)

    J.