    From: Szymon <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Podwyżka marży na KO w USD w CA
    Date: Sat, 29 Dec 2018 13:28:36 +0100

    W dniu 2018-12-28 o 17:49, Arek pisze:
    > Nie ma w CA "sprawiedliwości" :)  dają (jeszcze) na KO LIBOR 1M
    > + marża z tym, że dla EUR marża +0,3% a dla USD i GBP tylko -0,1%
    > A będzie gorzej.

    No właśnie zmienili chyba tylko USD od 2 stycznia dla nowych kont i od 3
    marca bodaj dla starych. Zamiast -0,1 dla USD będzie -1,95. O EUR i GBP
    nic nie wiem, ale może dlatego, że akurat takich kont nie posiadam.

    > LIBOR1M USD w 2018 rósł z 1,5% do 2,5%. Dodając wzrost USD/PLN
    > od wiosny (6% - 9%) to była ciekawa propozycja.

    Nawet bardzo. Jednakże wzrost o 1 p.p., a marża 20-krotnie. I tak na
    logikę... Przy 1,5% warto im było mieć marżę 0,1, a przy 2,5 bez marży
    1,95 się nie opłaca?

    > Warunki wprawdzie głupawe, np. wymóg "stałych wpływów" na KO
    > (20 USD/mies) + płatny(?) rach. walutowy ale to dawało się zrobić.

    Nie wiem o jakim koncie mówisz. Ja mam premium. Przy wpływie 10.000zł/mc
    rachunek jest w pełni darmowy - walutowy także. Natomiast rzeczywiście
    jakiś czas temu zmienili ofertę i mój pakiet jest już niedostępny.

    > Gołe 1,4%*0,81 to szału nie ma. O dalszym wzroście USD/PLN się nie
    > wypowiem.

    No wiesz... To w zasadzie tyle samo, co w Millenium dla PLN pow. 200.000
    i też w promocji. Dużo więcej niż w Eurobanku (0,65% dla PLN) czy CA
    (0,40%). No i przede wszystkim - w Millenium jest limit, a w CA nie było.

    > Teraz kredytów w walutach za bardzo nie mogą udzielać a dilerka walut
    > nie jest ich głównym zajęciem.

    Dziwne, prawda? Szczególnie, iż coraz więcej banków właśnie wchodzi w
    wymianę walut pod postacią kantoru. Pierwszy był bodaj Alior, ale już i
    Polbank ma, Idea, PKO BP. Coraz łatwiej wymienić walutę - gdyby do tego
    dołożyć sensownie oprocentowane KO - byłaby alternatywa dla nisko
    oprocentowanych lokat.

    --
    Pozdrawiam