    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PodaRTki...
    Date: Wed, 7 Aug 2019 17:04:30 +0200

    W dniu 2019-08-07 o 16:50, s...@g...com pisze:
    > No moze, pozyczyl? Czy emigranci przysylajacy funty, euro do polski podbijali
    inflacje? No podbijali.

    Nie bardzo. Bo po pierwsze nie było jakiejś rzeki pieniędzy płynących od
    emigrantów (znaczna część z nich żyje od 1 do 1), a po drugie 500+ jest
    masowe. Do końca kwietnia 2019 roku rząd przeznaczył na wydatki ponad 70
    mld.

    > To oczywiste. Ale obnizenie podatkow zadziala tak samo. A jednak jakby zapytac
    jednego z drugim czy chcieli by placic mniejsze to chyba nikt nie powie ze nie bo na
    maslo go nie bedzie stac...

    Nie zadziała tak samo. Jeśli obniżyć VAT to straci na tym budżet w
    większym stopniu niż obniżenie PIT - tu strata większa dla samorządów.
    Zatem w samym obrębie podatków nie jest to takie proste, a co tu mówić w
    zestawieniu podatek vs.

    > No nie, opodatkowanie jest dosyc plaskie w polsce.

    Nie jestem przekonany co do tej tezy.

    > Nie chce mi sie liczyc na dzis ale sadze ze minimalna krajowa to opodatkowanie
    (PIT, VAT, ZUS, akcyza i co tam jeszcze) na poziomie 40%

    Hmm... Mówisz o podatkach dochodowych i liczysz w tym VAT i akcyzę?

    > A wyzsze to troche wieksze, ale wtedy sie nie robi na etacie tylko sie zaklada DG i
    robi koszty...

    To nie jest tak, iż etatem i DG można sobie żonglować jak się chce.