    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PodaRTki...
    Date: Wed, 7 Aug 2019 16:19:48 +0200

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 7 sierpnia 2019 07:28:36 UTC-5 użytkownik Tomasz
    Kaczanowski napisał:

    >Mozesz wyjasnic bo widze ze sie znasz. Jakim cudem inflacja na masle
    >czy pietruszce rosnie a na niczym innym nie spada jesli rzad nie
    >dodrukowuje kasiory?

    Maslo i pietruszka to jest to jest jakis drobiazg w koszykach
    No ale pisza, ze jednak inflacja wzrosla, wiec duzo drobiazgow
    podrozalo.

    >A moze dodrukowuje? Masz jakies info na ten temat?

    No i tu jest pewien problem - rzad u nas nie drukuje pieniedzy.
    Drukuje NBP i ma zakaz dawania rzadowi.

    Tzn moze stwierdzic ze osiagnal zysk i rzadowi przekazac, ale to nie
    sa duze pieniadze.
    Rzad moze pozyczyc w obligacjach ... ale to jednoczesnie sciagnie
    pieniadze z rynku.
    Rzad moze pozyczyc za granica.

    >Bo aktualna wersja jest taka ze rzad nie buduje autostrad czy
    >torowisk tylko daje 500+.
    >To asfalt powinien taniec, stal tez, wegiel pewnie tez.

    No i kto wie, czy nie tanieje ... asfalt to nie wiem czy nie da sie
    przerobic na benzyne ..

    >Wiec chcialbym przeczytac wyjasnienie jak 500+ napedza inflacje.

    Co by nie mowic - ludzie maja wiecej do wydania.
    A wtedy mniej patrza na cene.

    Albo im sie pracowac nie chce za minimalna pensje ... wiec koszta
    pracodawcow rosna.

    Gdzies tam jednak sa robotnicy drogowi, ktorzy wlasnie maja gorzej ...
    albo i nie, bo cos tam jednak rzad buduje.

    Albo np takie nie kupienie smiglowcow dla wojska ... zawsze to troche
    pieniedzy zostaje w kraju.
    Tylko, ze do tego mial byc offset, wiec i tak by zostaly ... na
    poczatku :)

    >Tak do kompletu chcialbym przeczytac co by bylo gdyby zamiast 500+
    >rzad podniosl kwote wolna od opodatkowania. Albo wogole zniosl PIT.
    >Tez by bylo gorzej?

    Tak ogolnie - to by zyskali bogaci, a rzad chcial, zeby zyskali biedni
    :-)

    J.