eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPłatność przelewem a obowiązek wystawienia dowodu sprzedaży › Re: Płatność przelewem a obowiązek wystawienia dowodu sprzedaży
    From: "witrak()" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność przelewem a obowiązek wystawienia dowodu sprzedaży
    Date: Fri, 3 Aug 2018 00:42:25 +0200

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote on 2018-08-01_17:39

    > Konsumentowi przysługuje dowód sprzedaży, który uprawnia go choćby do
    > dochodzenia roszczeń, ale w wypadku ALLEGRO masz aukcje i dowód zapłaty.
    > Tak więc, jeśli sprzedawca paragonu wystawić nie potrzebował, a Ty sie z
    > nim nie umówiłeś wcześniej na jakąś szczególną formę, no to nie usiał
    > wysyłać paragonu.

    No nie wiem. Jak kupuję na allegro, to transakcji nie
    przeprowadzam z Allegro, tylko ze sprzedającym, z osobą (zwykle)
    fizyczną, prowadzącą działalność gospodarczą.
    Dowód zapłaty? Jaki dowód zapłaty? Przelew bankowy nie zawiera
    informacji o tym, co kupiłem, więc w razie sporu nie jest tym co
    chciałbym mieć.
    Allegro nie jest stroną transakcji. W historii na Allegro mam
    wiele informacji (większość zbędna i zaciemniająca sprawę), ale
    ostatecznie może się zdarzyć, że ona zniknie... I na pewno nie
    jest to dowód zakupu (choć być może sąd by to mógł tak
    zinterpretować, co jednak z urzędnikiem skarbowym?).

    Jeżeli sprzedającemu nie chce się wystawiać żadnego kwitu i uważa,
    że nie będzie miał z tym problemu, to ok, ale myślę, że jednak to
    *on musi mnie poinformować przed zakupem,* że tak jest i że jeśli
    jednak chcę kwit, to muszę o niego poprosić.
    A nie dopiero wtedy, gdy przesyłka doszła i kupujący zauważył, że
    nie ma żadnego kwitu... (W opisywanym przypadku przysłał paragon,
    ale nie imienny, jak chciałby kupujący.)

    Poza tym faktycznie przypominam sobie zasadę, że transakcje płatne
    przelewem nie wymagają rejestracji w kasie fiskalnej, ale ZTCW
    dotyczy to transakcji w ramach zawartej umowy. Co prawda umowa
    ustna to też umowa, ale prawdę mówiąc nie wiem, czy przez Internet
    można zawrzeć umowę ustną ;-)

    witrak()