eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPłatność przelewem a obowiązek wystawienia dowodu sprzedaży › Re: Płatność przelewem a obowiązek wystawienia dowodu sprzedaży
    From: Marek <f...@f...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność przelewem a obowiązek wystawienia dowodu sprzedaży
    Date: Wed, 01 Aug 2018 16:30:52 +0200

    On Wed, 1 Aug 2018 14:50:10 +0200, "witrak()" <w...@h...com>
    wrote:
    > Więc jak to jest? można sprzedawać (zdalnie w dodatku) nie dając
    > kupującemu dowodu zawarcia transakcji?

    To są dwie rzeczy. Może sprzedawać, ale kupującemu powinien na
    żądanie wystawić dokument sprzedaży (zwykły paragon, nie fiskalny
    jeśli nie ma kasy lub fakturę).
    To na co on się powołuje wydaje mi sie, że źle interpretuje. Jest
    interpretacja mówiąca o tym, że jeśli regulamin sklepu określa
    wysłanie klientowi w sposób elektroniczny dowodu sprzedaży (paragon i
    fakturę) to sprzedawca nie musi wysyłać tego w wersji papierowej:

    https://www.rp.pl/VAT/311279963-Kiedy-konsument-moze
    -nie-otrzymac-papierowego-paragonu.html

    Natomiast nie kojarzę interpretacji, że dokonanie płatności
    elektronicznej zwalnia z wydania na żądanie w dowolnej formie
    (papier, elektronicznie) dokumentu sprzedaży klientowi.

    --
    Marek