Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2003-08-04 14:06:56
Temat:PKO BP - przelew zrealizowany, a błędny numer konta
Od:"Wojtek" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ostatnio mam problem z przelwami na konto w PKO BP. Wracają one z adnotacja
w tytule przelewu "NIEPRAWIDŁOWY FORMAT RACHUNKU".
Przelew wystawiony z mBanku jest prawidłowo wykonywany (potwierdzenie), a
numer r-ku odbiorcy poprawny w formacie 12401431751XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
Początkowo myślałem, że problemem były znaki "/" w treści.
Ktoś ma pomysł gdzie tkwi problem ?
pzdr. w.

2. Data: 2003-08-04 15:40:14
Od:"Marcin Wańdoch" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> numer r-ku odbiorcy poprawny w formacie 12401431751XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
> Początkowo myślałem, że problemem były znaki "/" w treści.

Aby zlecić poprawnie przelew należy:
a.. rozpocząć podawanie numeru rachunku od 8-cyfrowego numeru
rozliczeniowego danego oddziału Banku PKO BP. Są to cyfry z pozycji od 3 do
10 w 19 -cyfrowym numerze rachunku,
b.. następnie wprowadzić po kresce podając ciągiem (bez kresek) 19 -
cyfrowy numer rachunku rozpoczynając od cyfr kontrolnych tym samym
wprowadzony zostanie 27 cyfrowy numer rachunku zawierający na pozycji od 1
do 8 dany numer rozliczeniowy oddziału Banku PKO BP a po kresce 19 cyfr
numeru rachunku klienta w Banku PKO BP czyli przykładowy przelew na numer
CCxxxxxxxx-yyyyyyyyy zapisać należy w następującej
postaci:xxxxxxxx-CCxxxxxxxxyyyyyyyyy

3. Data: 2003-08-04 15:45:31
Od:"Robert Kondraciuk" <m...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> numer r-ku odbiorcy poprawny w formacie 12401431751XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
> Początkowo myślałem, że problemem były znaki "/" w treści.

masz za dużo cyfr - powinno być 27

4. Data: 2003-08-04 15:49:33
Od:t...@p...fm (Tomasz Staszewski) szukaj wiadomości tego autora

Wojtek wrote:
> [...]
> numer r-ku odbiorcy poprawny w formacie 12401431751XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.
> Początkowo myślałem, że problemem były znaki "/" w treści.

Oczywiście:
Dane szczegółowe jednostki banku
Pełna nazwa banku Bank Polska Kasa Opieki SA
Adres WWW http://www.pekao.com.pl/
Numer rozliczeniowy jednostki organizacyjnej banku 12401431
Numer rozliczeniowy centrali banku 12400001
Nazwa jednostki organizacyjnej banku I O. w Krakowie
Skrót nazwy jednostki organizacyjnej banku PEKAO I O.

Podajesz normalne 26 cyfrowe NRB bez spacji i bez powtarzania numeru
rozliczeniowego oddziału na początku, która to sztuczka obowiązuje
wyłącznie w przypadku 19 cyfrowego IBANu w PKOBP.

pzdr

Tomek

5. Data: 2003-08-04 18:02:16
Od:"Piotr Grzegorz Skowronski" <s...@S...PRECZgazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Staszewski wrote:

> Podajesz normalne 26 cyfrowe NRB bez spacji i bez powtarzania numeru
> rozliczeniowego oddziału na początku, która to sztuczka obowiązuje
> wyłącznie w przypadku 19 cyfrowego IBANu w PKOBP.

Ale ten numer nie spełnia standardu NRB; jest za długi i nie ma cyfr
kontrolnych.
IMHO powinien być wpisany "tak jak jest" w starym formacie; po 8 cyfrach
numeru rozliczeniowego powinna być kreska.

--
ukłony - skowi
skowi (at) gazeta pl

6. Data: 2003-08-04 19:15:48
Od:t...@p...fm (Tomasz Staszewski) szukaj wiadomości tego autora

Piotr Grzegorz Skowronski wrote:

> [...]
> IMHO powinien być wpisany "tak jak jest" w starym formacie; po 8 cyfrach
> numeru rozliczeniowego powinna być kreska.

Twego się nie dowiemy nie widząc całego numeru. Może by tak autor wątku
podał go w całości?

pzdr

Tomek

7. Data: 2003-08-05 15:36:44
Od:"Wojtek" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cały podany mi numer to 12401431751593427004111120010000

8. Data: 2003-08-05 16:11:56
Od:"Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek <w...@g...pl> napisał(a):

> cały podany mi numer to 12401431751593427004111120010000

Bo numer tego rachunku jest taki:
12401431-7515934-2700-411112-001-0000
To jest numer wg starej konwencji, zgodnie z planem kont Pekao SA.
Konto prowadzone jest przez Pekao SA - I Oddział w Krakowie, Rynek Główny
31, 30-960 Kraków.

Ale, zgodnie z informacjami na stronie www.pekao.com.pl
"Bank Pekao SA, zgodnie z zapisami zawartymi w aktach prawnych ZBP, NBP oraz
Ministra Finansów, wprowadza nowe numery rachunków bankowych dostosowane do
standardu NRB (Numer Rachunku Bankowego)/IBAN (International Bank Account
Number). Nowy standard rachunku ma obowiązywać we wszystkich polskich
bankach od 1 stycznia 2004 r., jednakże w Pekao SA proces zmiany numerów już
trwa, aby klienci mogli jak najszybciej korzystać z dodatkowych udogodnień".

ZTCW, było jakiś czas temu na grupie, że chyba już powprowadzali te nowe
numery i jednocześnie ich (Pekao SA) system nie przyjmuje nowych, więc
przelewy wracają.
Proponuję poszukać w archiwum grupy.

Pozdr.,

9. Data: 2003-08-05 16:33:03
Temat:Re: Pekao SA - przelew zreali
Od:"Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ZTCW, było jakiś czas temu na grupie, że chyba już powprowadzali te nowe
> numery i jednocześnie ich (Pekao SA) system nie przyjmuje nowych, więc
> przelewy wracają.
> Proponuję poszukać w archiwum grupy.

Już przeszukałem. Do 30 czerwca br. mieli akceptować stary i nowy numer, ale
jeszcze przed tą datą przelewy zawierające dotychczasowy numer konta wracały.
Proponuję więc zadzwonić do oddziału prowadzącego konto i poprosić miłą (lub
nie) panią, by przy pomocy swojego komputera przetłumaczyła numer 12401431-
7515934-2700-411112-001-0000 na nowy numer konta.
Telefon Pekao SA - I Oddziału w Krakowie: 0-12 4226022.

10. Data: 2003-08-06 09:09:55
Od:"Wojtek" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie pozostaj mi nic innego jak powiedzieć - dziękuje bardzo za pomoc

pozdrawiam, wojtek

Użytkownik "Jarosław Łysio" <j...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bgom7v$p2o$1@inews.gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/