    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PayPal: Aby sfinalizować zakup, dodaj kartę.
    Date: Sun, 25 Aug 2019 14:00:18 +0200

    > Ufanie paypalowi i jednoczesny brak zaufania do visa/mc można podciągnąć pod
    paranoję...

    Nie pisałem o braku zaufania do visy/mc, tylko do sklepów wymagających
    udostępnienia im mojego konta (chociaż istnieją inne metody wykonywania opłat).
    Każdy sklep, który dostanie numer karty może w dowolnym momencie obciążyć
    konto dowolną kwotą. Oczywiście mogę to potem reklamować, ale jednak
    taka koncepcja mi się nie podoba.

    Tak wiem, że tak to działa od dziesiątek lat.

    Ale jest to odpowiednik takiej sytuacji: idę do sklepu i chcę zapłacić
    za zakupy. Ekspedientka mówi mi, że wystarczy jej, że zostawię pieniądze
    u siebie w mieszkaniu na stole i zostawię jej kopię kluczy do mieszkania
    i adres. Kierownik odwiedzi wkrótce moje mieszkanie i weźmie sobie tyle
    pieniędzy, ile trzeba. A kopia kluczy? Niech już zostanie u kierownika,
    obiecuję, że będzie jej dobrze pilnował. I tak w każdym sklepie.

    Czy rzeczywiście uznanie takiej sytuacji za "niekomfortową" jest paranoją?

    P.