    From: Piotrne <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: PayPal: Aby sfinalizować zakup, dodaj kartę.
    Date: Sat, 24 Aug 2019 20:26:20 +0200

    W dniu 2019-08-24 o 20:05, Michal Jankowski pisze:

    > Czy to znaczy, że przy płatności "kartą przez paypal" paypal przekazuje
    > dane z karty do sklepu? To po co ten paypal w ogóle, jak można wybrać
    > bezpośrednio płatność kartą?

    Nie jest to dla mnie jasne. W odpowiedzi od PayPal napisano też:

    "(...) podstawowy sens konta PayPal nie polega na dokonywaniu płatności
    wyłącznie z doładowanych do salda konta PayPal środków, a na tym, że dane
    finansowe nie są przekazywane do kontrahentów tylko bezpiecznie przechowywane
    w sposób szyfrowany na koncie PayPal".

    Jeśli "dane finansowe" nie są przekazywane do kontrahentów, to dlaczego
    mogą oni żądać przekazywania takich danych (skoro ich nie dostaną)?

    Poza tym ciekawi mnie sens opisanego szyfrowania danych. Przecież
    aby były użyteczne, muszą zostać odszyfrowane przez ten sam podmiot,
    który je zaszyfrował.

    P.