    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 16 Jul 2019 08:31:54 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Oprocentowanie kredytów odnawialnych?
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 16 lipca 2019 17:14:31 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> [...]
    powie, że po prostu szkoda wyniosła tyle i tyle - czyli suma zapłaconych odsetek i
    prowizji od tego KO - to druga strona powie, że głupota to na własny rachunek i można
    było ten KO wziąć taniej.

    > Ale wzięła tam gdzie wzięła, nie można oczekiwać od poszkodowanej, aby
    > korzystała wyłącznie z najtańszych opcji, zwłaszcza że korzystała z
    > tego, z czego korzystała już wcześniej.
    >
    > Ale zadaniem poszkodowanego nie jest dbanie o portfel winnego szkody.
    > Dopóki szkoda mieści się w jakichś rozsądnych rynkowych granicach, to
    > nie widzę podstawy od odmowy wypłaty.

    Roztrzygnięcie w gestii sądu.
    Ja tylko ostrzegam, że na dictum "musiała z KO" (i jeszcze trzeba udowodnić, że
    naprawdę musiała, bo nie dało się żyć o chlebie i wodzie - oczywiście bez przegięć,
    trzeba np. pokazać konieczność zakupu leków) może być odpowiedź - "mogła z KK".
    A jeśli korzystała już wcześniej, to po pierwsze odpada jakikolwiek zwrot prowizji -
    bo skoro miała wcześniej, to i tak dalej by miała i głupio te prowizje płaciła (albo
    mogła wziąć płatną KK, których mnóstwo) - a może i odsetek, bo jak i wcześniej się na
    tym KO zadłużała, to niby dlaczego nagle miała przestać, nawet jakby to opóźnione
    świadczenie dostawała?