  • 1. Data: 2018-06-26 19:31:14
    Temat: Opaski płatnicze w mBanku
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    Wczoraj mBank ogłosił, że rozdaje (za darmo! "na Openera") opaski
    płatnicze - 2000 sztuk.
    https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debeto
    we/mastercard-opaska/
    Według opisu jest to zwykła opaska z silikonu plus karta zbliżeniowa
    niewielkich rozmiarów, którą się tam do opaski wkłada. I tyle.

    A rozeszły się błyskawicznie, w kilka godzin. Ktoś zdążył? Teraz można
    zamówić za 50 zł. Zaleta: darmowe bankomaty wszędzie (za granicą płatne
    przewalutowanie).

    Miałem ich wisiorek (też od Mastercarda), byłem zadowolony - po roku czy
    ileś po prostu je deaktywowali, szkoda. A tutaj skąd mam wiedzieć czy
    tak samo mi tego nie wyłączą?

    --
    Alf/red/

  • 2. Data: 2018-06-26 22:15:34
    Temat: Re: Opaski płatnicze w mBanku
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Alf/red/ <a...@u...waw.pl> writes:

> [...]
    > Według opisu jest to zwykła opaska z silikonu plus karta zbliżeniowa
    > niewielkich rozmiarów, którą się tam do opaski wkłada. I tyle.

    A to jakaś wyjątkowa oferta?

    > A rozeszły się błyskawicznie, w kilka godzin. Ktoś zdążył? Teraz można
    > zamówić za 50 zł.

    Za ILE???

    > Zaleta: darmowe bankomaty wszędzie (za granicą
    > płatne przewalutowanie).

    Tak z 5% prowizji, czy więcej?

    > Miałem ich wisiorek (też od Mastercarda), byłem zadowolony - po roku
    > czy ileś po prostu je deaktywowali, szkoda. A tutaj skąd mam wiedzieć
    > czy tak samo mi tego nie wyłączą?

    A co to za różnica. Tylko niech powiedzą wcześniej, żeby nie było
    zaskoczenia przy kasie.

    Swoją drogą, czemu mieliby wyłączać? Czemu wtedy wyłączyli?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 3. Data: 2018-06-26 22:37:23
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 26 Jun 2018 19:31:14 +0200, w <pgtt94$aec$1@node1.news.atman.pl>, Alf/red/
    <a...@u...waw.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Według opisu jest to zwykła opaska z silikonu plus karta zbliżeniowa
    > niewielkich rozmiarów, którą się tam do opaski wkłada. I tyle.

    Ahahahah :D

  • 4. Data: 2018-06-26 22:38:32
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 26 Jun 2018 22:15:34 +0200, w <m...@p...waw.pl>, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> napisał(-a):

    > Tak z 5% prowizji, czy więcej?

    Płacenie za granicą kartą mBanku wynosiło mnie drożej niż wyciąganie kasy z
    bankomatu inną kartą.

    Karty mBanku są wybitnie krajowe.

  • 5. Data: 2018-06-27 12:25:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Ech, łobuzy, wyłączyli mBąkowe forum i nie było się skąd dowiedzieć o promo, gadżeta
    bym sobie wziął - bo wiadomo, że 50zł za coś takiego to tylko gimbaza może dać.
    Podobno tym razem karta ważna na 3 lata.
    A ten Twój breloczek był pewnie po prostu ważny na rok albo dwa, nie było żadnej
    dezaktywacji, tylko po prostu minęła mu data ważności, a była to "karta" niewznawiana
    - tak samo jest np. z naklejkami (ale mBąka, citek wznawia), czy też - z nieco innej
    beczki - debetówkami kantoru aliora.
    Ciekawe, że to MC lubuje się w takich kombinacjach - a przynajmniej w PL - bo z visy
    to czytałem jedynie o breloczku dla dzieci w pko (który swoją drogą jest chyba
    jedynym bankiem w PL, który pozwala założyć konto dla dziecka poniżej 13 lat - choć
    to też jest jakaś ściema, bo w sensie prawnym konto należy chyba do rodzica, a
    dziecko jest jedynie pełnomocnikiem - co też jest ciekawostką, bo czy dziecko do 13
    lat - czyli bez zdolności do czynności prawnych - pełnomocnikiem może zostać?).
    No i MC chyba mocno sponsoruje ten opener - proponowali mi np. karnet z 10k punktów
    priceless specials - nie wiem, ile kosztuje za gotówkę, ale 10k punktów to tak pi*oko
    odpowiada 100zł.
    Ciekawe, czy w budkach z żarciem i innymi pierdółkami będzie można tam płacić jedynie
    kartami MC?

  • 6. Data: 2018-06-27 19:57:48
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    > (który swoją drogą jest chyba jedynym bankiem w PL, który pozwala założyć konto dla
    dziecka poniżej 13 lat

    Mój młody płacił swoją kartą jak miał bodaj 8 lat. Prepaidem. Ale się
    podpisał kulfonami ;)

    > Ciekawe, czy w budkach z żarciem i innymi pierdółkami będzie można tam płacić
    jedynie kartami MC?

    Zdaje się, że na poprzednich imprezach wypuszczali wewnętrzne karty
    prepaidowe. Nie byłem, nie pamiętam.

    --
    Alf/red/

  • 7. Data: 2018-06-29 17:27:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    Tue, 26 Jun 2018 22:15:34 +0200, Krzysztof Halasa<k...@p...waw.pl>
    napisał(-a):

    >Płacenie za granicą kartą mBanku wynosiło mnie drożej niż wyciąganie
    >kasy z
    >bankomatu inną kartą.
    >Karty mBanku są wybitnie krajowe.

    Ale to jest coraz czestsze.
    Simplicity tez jest krajowe, inteligo juz zapowiada zmiany

    https://inteligo.pl/zmiany2018/
    2. zmieniamy stawki za przewalutowanie operacji dokonanych kartą
    debetową
    - z 2 na 3,5 proc. w związku ze zmianami dotyczącymi zasad rozliczeń
    operacji przez organizację Visa,

    3. ujednolicamy prowizję za przewalutowanie transakcji dokonanej kartą
    kredytową Visa (w walucie innej niż PLN) lub Mastercard (w walucie
    innej niż EUR oraz PLN)
    do wysokości 3 proc. od wartości transakcji (z 1 proc. dla kart Visa
    oraz 2 proc. dla kart Mastercard).

    No i ciekawosc mnie zzera:
    -Visa cos teraz zmienila ?
    -przegapili poprzednia zmiane i podsumowali straty ?
    -visa owszem -ladny kurs wprowadza, ale wymieniac to nie ma zamiaru,
    spuszcza to na banki,
    -banki policzyly ile zarabialy na przewalutowaniach i podniosly
    prowizje,
    -koszt zagranicznych rozliczen jest naprawde wysoki ...

    Hm, w sumie na tle innych bankow, to te 3% moze nie byloby takie zle
    ... tylko czy nie beda podwojnie przeliczac dla egzotycznych walut ?

    J.

  • 8. Data: 2018-06-30 10:52:35
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Hm, w sumie na tle innych bankow, to te 3% moze nie byloby takie zle
    > ... tylko czy nie beda podwojnie przeliczac dla egzotycznych walut ?

    3% ma może sens przy drobnych wydatkach. Przy większych to się
    zwyczajnie nie opłaca, zwłaszcza że jest wiele innych, dużo tańszych
    możliwości. Moim zdaniem banki same sobie strzelają w stopę - przy
    mniejszych prowizjach nikomu by się nie chciało kombinować (nie żeby
    to jakieś trudne było) i coś by jednak zarobiły. Zerowy obrót generuje
    zerowy zarobek.

    Może chodzi o to, by zamiast banków zarobili wydawcy kart walutowych,
    albo np. właściciele kantorów? :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 9. Data: 2018-06-30 13:49:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 30 Jun 2018 10:52:35 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

    > 3% ma może sens przy drobnych wydatkach. Przy większych to się
    > zwyczajnie nie opłaca, zwłaszcza że jest wiele innych, dużo tańszych
    > możliwości.

    No drobne. Nawet jak ktos lubi zaszalec i wydac na wakacje 10 tys,
    to ciagle mamy 300zl, a trzeba sie doczytac jakie tam oplaty przy
    innych kartach.

> [...]
    > zerowy zarobek.
    > Może chodzi o to, by zamiast banków zarobili wydawcy kart walutowych,

    Mnie zastanawia ta "jednomyslnosc" bankow - podnioslo bardzo wiele
    bankow, i prawie tyle samo ... a moze jednak visa/mc obciaza je
    kosztami przewalutowania ?

    J.

  • 10. Data: 2018-06-30 14:22:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-06-26, r...@k...pl <r...@k...pl> wrote:

    [...]

    > Płacenie za granicą kartą mBanku wynosiło mnie drożej niż wyciąganie kasy z
    > bankomatu inną kartą.
    >
    > Karty mBanku są wybitnie krajowe.

    No mBank ma niby dedykowaną kartę do takich rzeczy jak zakupy zagraniczne:
    https://www.mbank.pl/oferta-indywidualna-intensive/k
    arty-do-konta/karta-debetowa-visa-swiat-intensive/

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com