    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Opaski płatnicze w mBanku
    Date: Fri, 29 Jun 2018 17:27:00 +0200

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l095jdt542h55ekmcjvuj8954ujklapf3f@4ax.
    com...
    Tue, 26 Jun 2018 22:15:34 +0200, Krzysztof Halasa<k...@p...waw.pl>
    napisał(-a):

    >Płacenie za granicą kartą mBanku wynosiło mnie drożej niż wyciąganie
    >kasy z
    >bankomatu inną kartą.
    >Karty mBanku są wybitnie krajowe.

    Ale to jest coraz czestsze.
    Simplicity tez jest krajowe, inteligo juz zapowiada zmiany

    https://inteligo.pl/zmiany2018/
    2. zmieniamy stawki za przewalutowanie operacji dokonanych kartą
    debetową
    - z 2 na 3,5 proc. w związku ze zmianami dotyczącymi zasad rozliczeń
    operacji przez organizację Visa,

    3. ujednolicamy prowizję za przewalutowanie transakcji dokonanej kartą
    kredytową Visa (w walucie innej niż PLN) lub Mastercard (w walucie
    innej niż EUR oraz PLN)
    do wysokości 3 proc. od wartości transakcji (z 1 proc. dla kart Visa
    oraz 2 proc. dla kart Mastercard).

    No i ciekawosc mnie zzera:
    -Visa cos teraz zmienila ?
    -przegapili poprzednia zmiane i podsumowali straty ?
    -visa owszem -ladny kurs wprowadza, ale wymieniac to nie ma zamiaru,
    spuszcza to na banki,
    -banki policzyly ile zarabialy na przewalutowaniach i podniosly
    prowizje,
    -koszt zagranicznych rozliczen jest naprawde wysoki ...

    Hm, w sumie na tle innych bankow, to te 3% moze nie byloby takie zle
    ... tylko czy nie beda podwojnie przeliczac dla egzotycznych walut ?

    J.