    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Date: Mon, 23 Mar 2020 13:31:21 +0100

    dyskusyjnych:5e789d2c$1$543$6...@n...neostrada.
    pl...
    "J.F." 5e78846c$0$524$6...@n...neostrada.pl
    >Z obawy przed utratą władzy. ;)

    A to na pewno ... ale co po maju ? :-)

    >IMO już dawno ;) uwolnił.
    >(dawno, zważywszy na czas życia Covid-119)

    Masz na mysli poza organizmem czlowieka ?
    Bo chyba w piatek uwolnil.

    A przy okazji czytam, ze NBP kupi obligacje rzadowe ... wolno mu ?
    Kiedys byl chyba zakaz ...

    >Komunikacja miejska zwykle jest jakoś dotowana...

    A tu faktycznie mozesz miec racje - wiec nie bedzie stratna, tylko
    straty beda mniejsze :-)
    Chociaz ... kierowcom musza placic za caly etat ?

    >Dlatego wyborów nie można odkładać!

    A jak do maja nie zdaza spasc ceny ?

    >Taca spadnie drastycznie!!! Przyzwyczajenia pozostaną!
    >Ktoś niezbyt młody przestanie uczęszczać z powodu
    >koronawirusa i już nie powróci do uczestniczenia...

    >Już od dawna postulowano wprowadzenie karcianego tacowego...
    >Teraz można wprowadzić coś na kształt internetowego tacowego... ;)

    Jest jeszcze wersja niemiecka - podatek kosciielny.
    Panstwo zbiera, i rozdziela zgodnie z deklaracja.
    Mozna zadeklarowac ateizm i nie placic.

    Ale ... czy to nie zbyt ryzykowny eksperyment ? :-)

    >- fotel denty_styczny
    >- rezonans magnetyczny
    >- duży roentgen (małe są tak małe, że można je
    > wozić do klienta... znaczy... do pacjenta...)

    Nie mozna, jak na kwarantannie.
    Tzn mozna, ale ten kombinezon ...

    >Niby recepty są już od dawna elektroniczne
    >i są wystawiane zaocznie, ale teraz to przyspieszy...

    przyspieszyc mialo chyba juz dawno.
    A teraz moze byc problem z tymi zaocznymi, jak caly proces wystawiania
    maja pod kontrola ... choc niewykluczone, ze z powodu epidemii
    pozwola, i tak juz zostanie ...

    >Tak czy siak ludzkość zmuszona będzie do:
    > - ograniczenia populacyjnego ;)

    Byc moze samoczynnie nastapi.

    > - przekazania pracy robotom i maszynom
    > - wprowadzenia permanentnego bezrobocia
    > (gwarantowany dochód minimalny)

    Limes inferior :-)

    > - opodatkowania (być może pośredniego) robotów

    A to sie akurat moze nie udac.
    Postawia je w kraju, gdzie bedzie najtaniej, a fachowa obsluga ...
    bedzie obslugiwac zdalnie ...

    >Obecnie jest sporo prawdziwej pracy:
    >- strażak gasi pożary
    > - policjant pilnuje porządku

    statystyki pilnuje

    > - lekarz leczy
    > - krawiec szyje ubrania ;) i murarz domy buduje...

    >obok której jest cała masa ,,pracy''... [likwidacja tej
    >,,pracy'' jest dziś ryzykowna tylko z uwagi na głupienie
    >społeczeństwa -- lepiej dać ludziom niepotrzebne zajęcie
    >niż zezwolić im na ,,umysłowe rozleniwianie się''...]

    Taa ... zatrudnisz jako urzednikow, to ci wymysla kolejny formularz,
    to ktorego wypelnienia bedziesz musial zatrudnic jeszcze lepiej
    myslacego ...
    i niby bedzie fajnie, bo trzy osoby maja prace, ale jak chinski towar
    bedzie tanszy ..

    >Porównaj życie dzisiejsze z życiem sprzed 200 lat -- wtedy
    >ziemia nie dawała dzisiejszych plonów,

    Sporo musialo na tej ziemii pracowac ... ale wlasnie sie zaczela
    rewolucja przemyslowa.

    >nie było dzisiejszej
    >komunikacji (nawet telefonu) itd. a jednak ludzi żyli,
    >mnożyli się, rozwijali, bogacili...

    Jedni sie bogacili, a inni biednieli.
    Bo tez ilosc plonow ograniczona ... chyba, ze sie skolonizuje jakies
    duze kontynenty ..

    >Nadto chyba nie myślisz, że państwa nie są zupełnie przygotowane
    >na dziejowe kataklizmy!?

    Wychodzi na to, ze kiepsko.

    >Obecny C-19 nie jest jakąś makabryczną
    >zarazą, choć wygląda strasznie.

    Dokladnie, glownie wyglada.
    Co to jest 50 tys ofiar we Wloszech ... a jak jeszcze staruszki, to
    sie wloski ZUS ucieszy :-)
    I spoleczenstwo, bo mieszkania potanieja ...

    J.