    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Date: Mon, 23 Mar 2020 13:27:36 +0100

    W dniu 2020-03-22 o 18:03, Zbynek Ltd. pisze:

    > No i żeby szybciej odrobić straty podniosą ceny.

    Większość tych 'stratnych' nie ma monopolu i musi liczyć się z
    konkurencją więc nie mogą sobie dowolnie podnosić bo stracą.

    > Więc napędzą inflację. Mam rację?

    Inflacja zaczęła rosnąć już w zeszłym roku (przed koronawirusem). Ja to
    ogólnie zdziwiony jestem, że tak późno, bo oczekiwałem tego wkrótce po
    wprowadzeniu 500+. Ale nie znam się na zjawiskach globalnych.
    Zapewne były jakieś ruchy sztucznie dławiące inflację. Odrynkowienie cen
    energii, utrzymywanie niskich stóp przez RPP i może inne o których nie
    mam pojęcia.

    Bez koronawirusa spodziewałem się, że w tym roku przekroczy 10% (ale być
    może znów by się okazało, że to się dzieje wolniej niż mi się wydaje).
    Z koronawirusem to się bym spodziewał większej. Ale znów chyba są ruchy
    mające (przynajmniej do wyborów) tłumić inflację.
    P.G.