    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Nadchodzi podwyżka cen i inflacja. Chyba.
    Date: Mon, 23 Mar 2020 12:27:11 +0100

    "J.F." 5e78846c$0$524$6...@n...neostrada.pl

    > Ale z czego ?

    Z obawy przed utratą władzy. ;)
    [?albo? z depozytów bankowych?...]

    > NBP udzieli bankom pomocowych kredytow, pod warunkiem ze kupia obligacje ?

    > Czy im szybciorem uwolni rezerwy obowiazkowe,

    IMO już dawno ;) uwolnił.
    (dawno, zważywszy na czas życia Covid-119)

    > zeby nie mieli innej mozliwosci zainwestowania ? :-)

    **Chyba** uwolnił (zmniejszył dra_stycznie) rezerwy
    obowiazkowe i zwiększył ich/im oprocentowanie.

    > Fryzjerzy, silownie, kina, restauracje, komunikacja miejska ...

    Komunikacja miejska zwykle jest jakoś dotowana...

    > Jak kazdy zacznie miec to na uwadze i oszczednie wydawac, to prezydent sie zdazy
    pochwalic utrzymaniem inflacji w ryzach przed
    > wyborami :-)

    Dlatego wyborów nie można odkładać!
    Także dlatego... -- nas_troje społeczne
    nastrojono ;) na konkretną datę, po
    której mogą opaść...

    > Cos w tym moze byc ... i co - system placenia internetowy trzeba bedzie wdrozyc ?
    > Bo taca spadnie :-)

    Taca spadnie drastycznie!!! Przyzwyczajenia pozostaną!
    Ktoś niezbyt młody przestanie uczęszczać z powodu
    koronawirusa i już nie powróci do uczestniczenia...

    Już od dawna postulowano wprowadzenie karcianego tacowego...
    Teraz można wprowadzić coś na kształt internetowego tacowego... ;)

    > A to akurat juz dawno bylo, ale jednak na badanie musiales pojsc :-)

    - fotel denty_styczny
    - rezonans magnetyczny
    - duży roentgen (małe są tak małe, że można je
    wozić do klienta... znaczy... do pacjenta...)
    - inna duża maszyneria medyczna (której jest sporo)

    Na badanie MR poszedłem, ale przynajmniej ominęła mnie
    ,,przyjemność'' odbioru papieru. Co więcej -- mogę ów
    wynik drukować miast kopiować... A być może nawet nie
    będę musiał zgłaszać się osobiście u lekarza, lecz
    poślę mu netem wyniki krwi i MR...

    Akurat u tego lekarza mam dobrze:
    - późna pora
    - par_kingi na freeko
    - wizytacja na czas (bez opóźnień)
    - sporo miejsca na ludzi i mało ludzi
    (chuchanie także na co dzień mi nie podoba
    się -- nie tylko w czasach szaleństwa C-19;
    mam niską odporność na wirusy...)

    Niby recepty są już od dawna elektroniczne
    i są wystawiane zaocznie, ale teraz to przyspieszy...

    > Tez juz bylo, ale teraz moze dostac kopa ...

    Dostanie kopa!!!

    -=-

    Zauważ, że:
    - masa ludzi ,,pracuje'' miast pracować
    - coraz mniej potrzeba ludzi do pracy, bo
    coraz więcej pracy wykonują maszyny/roboty

    Spowolnienie gospodarki spowodowane C-19 może okazać się niezbyt wielkie...

    Nadto sam wirus raczej nie utrzyma się w gorące dni...

    FR wprowadziła kwarantanny itp. rozwiązania jako jedno z pierwszych państw.
    (Tajwan chyba był wcześniejszy)
    Włochy czy Hiszpania to kraje gorącego klimatu -- być może dlatego
    zbagatelizowano tam problem. Podobnie z USA -- tam też bywa gorąco.
    Natomiast dziwi mnie niefrasobliwość GB i RFN... Ponoć RFN to kraj
    związkowy, ale przeca FR też jest federacją...

    -=-

    Stawiam na to, że:
    - w przyszłości pojawią się kolejne straszne wirusy,
    choćby modyfikacje C-19 czy modyfikacje grypy
    - ludzie nauczą się zwalczania wirusów
    - obecny C-19 zdechnie zupełnie latem
    (w Chinach już zdycha) i nie wpłynie
    znacząco na gospodarkę bezpośrednio
    (wpłynie pośrednio -- poprzez zmianę
    zwyczajów i obyczajów...)

    -=-

    BTW robotów... MoNdrzy zauważają, iż nadciąga krach -- na
    kilku emerytów będzie pracował jeden człowiek, podczas gdy
    wcześniej na jednego emeryta pracowało kilku ludzi... Brak
    wyobraźni!

    - nie ma już flisaków, ale transport rozwija się doskonale
    - raczej ;) nie ma już gazowego oświetlenia, ale ani nie
    ma z tego powodu bezrobocia (choć nie ma latarników)
    ani gaz nie stał się bezużyteczny (wręcz przeciwnie!!!)
    - kiedyś wiele koni obrabiało hektar ziemi, podczas gdy
    dziś ziemia jest obrabiana przy pomocy koni mechanicznych...
    (ile KM ma przeciętny traktor czy inny kombajn? a ile
    żywych koni mógł mieć przeciętny gospodarz rolny?...)

    Tak czy siak ludzkość zmuszona będzie do:
    - ograniczenia populacyjnego ;)
    - przekazania pracy robotom i maszynom
    - wprowadzenia permanentnego bezrobocia
    (gwarantowany dochód minimalny)
    - opodatkowania (być może pośredniego) robotów

    Obecny C-19 jedynie przyspieszy pewne procesy społeczne
    tak, jak każda wojna czy inny kataklizm. Zauważ, że czas
    wojny czy zarazy to czas makabrycznego niszczenia, po
    którym świat ulega gruntownym przemianom społecznym...

    IMO masa ludzi straci ,,pracę''... Choćby 500+ można odciążyć
    automagią -- pojawienie się dziecka w przestrzeni państwowej
    (obojętne -- narodziny czy przyjazd) automagicznie wygeneruje
    rachunek bankowy na który Fiskus automagicznie będzie złewał
    500 pln miesięcznie zaś rodzice (czy inni prawni opiekunowie)
    dostaną informację o tym rachunku w dowolnym banku...

    Ludzie uwolnieni od ,,pracy'' zajmą się pracą właściwą lub
    tym, czym dziś zajmują się na kwarantannie...

    Jest cała masa zasobów ludzkich, które można uwolnić...
    I te zasoby zostaną uwolnione w razie potrzeby -- którą
    może być wojna, zaraza czy inny kataklizm...

    [problemem jest brak konkretnego zajęcia ludzi -- skutkujący
    głupieniem tychże ludzi i popadaniem we frustracYje... ludzie
    muszą zająć się czymś: ,,pracą'', pracą, nauką, niańczeniem dzieci...]

    Obecnie jest sporo prawdziwej pracy:
    - strażak gasi pożary
    - policjant pilnuje porządku
    - lekarz leczy
    - krawiec szyje ubrania ;) i murarz domy buduje...

    obok której jest cała masa ,,pracy''... [likwidacja tej
    ,,pracy'' jest dziś ryzykowna tylko z uwagi na głupienie
    społeczeństwa -- lepiej dać ludziom niepotrzebne zajęcie
    niż zezwolić im na ,,umysłowe rozleniwianie się''...]

    -=-

    Porównaj życie dzisiejsze z życiem sprzed 200 lat -- wtedy
    ziemia nie dawała dzisiejszych plonów, nie było dzisiejszej
    komunikacji (nawet telefonu) itd. a jednak ludzi żyli,
    mnożyli się, rozwijali, bogacili...

    Dziś masy ludzkie nie budują żadnego dobrobytu, choć są
    zatrudnione! Zaraza (typu C-19) może przebudować społeczne
    zachowania i uwolnić blokowane zasoby ludzkie... [ludzie
    zmuszeni będą do pracy rzeczywistej -- więc ta pozorna
    będzie ograniczana; po uporaniu się z zarazą pozostaną
    nabyte nawyki...]

    Nawrót do żydowskiej metodologii... ;)

    http://wiersze.bfcior.pl/julian-tuwim.php?show=wszys
    cy_dla_wszystkich

    -=-

    Nadto chyba nie myślisz, że państwa nie są zupełnie przygotowane
    na dziejowe kataklizmy!? Obecny C-19 nie jest jakąś makabryczną
    zarazą, choć wygląda strasznie. Zobacz choćby, jak wiele osób
    choruje na grypę i jakie masy ludzkie rocznie umierają na grypę...
    (setki tysięcy!)

    Co to za państwo, które upadnie w efekcie lekkiego kopnięcia?...
    Pomyśl o: tornadach; trzęsieniach Ziemi; nawałnicach; tsunami;
    pożarach lasów i nie tylko lasów...

    Na tle innych kataklizmów (choćby na tle grypy) C-19 na razie
    nie wygląda strasznie.

    Pisząc to mam świadomość tego, że mnie C-19 zagraża bardzo mocno
    z uwagi na moją niską odporność...

    --