    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Konta walutowe a kantor walutowy?
    Date: Wed, 24 Oct 2018 10:11:43 +0200

    W dniu 2018-10-23 o 20:29, Piotr pisze:
    > Bank prowadzi konta walutowe i ma swój kantor walutowy.
    > Czy do przewalutowania z jednego konta walutowego na inne
    > (w innej walucie) tego samego klienta niezbędne jest przejście
    > przez kantor walutowy tego banku?
    > Inaczej mówiąc, czy klient, który chce zrobić takie przewalutowanie
    > musi mieć aktywowany kantor walutowy w tym banku?
    > Czy takie przejście odbywa się automatycznie czy klient musi
    > w tym celu coś zrobić, np. zatwierdzić?
    >
    > Proszę potraktować te pytania jak pytanie nowicjusza, który nigdy
    > nie miał z tym do czynienia.

    Nigdy tego nie robiłem, ale możesz przelać pieniądze z dowolnego swojego
    konta na drugie. Bank przewalutuje ale solidnie przy tym okroi. Możliwe,
    że jak oba konta walutowe to przewalutuje dwa razy - raz na PLN i drugi
    raz na drugą walutę. Za każdym razem zdzierając zapewne coś koło 3% -
    musi gdzieś być ta informacja w regulaminach/taryfach do znalezienia.

    Aby na tym nie tracić ludzie wypłacali gotówkę szli do kantoru ulicznego
    i wracali z gotówką.
    Pojawiły się kantory internetowe pozwalające załatwić to przez internet
    i z prowizjami podobnymi do kantorów.
    Niektóre banki stwierdziły, że warto sięgnąć i po tę prowizję i założyły
    też kantory.
    Te bankowe kantory mają tę przewagę nad innymi internetowymi, że mają
    normalne gwarancje jak banki.
    P.G.