    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 28 Nov 2018 07:33:06 -0800 (PST)
    Subject: Re: Konta premium
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 28 listopada 2018 09:13:15 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > Ale tak szczerze jak nie masz potrzeby wybierać kolorów karty
    > nie interesuje Cię cashback
    > jest ci obojętny kolory aplikacji internetowej
    > to czym sie różnią poszczególe banki?
    > Pomijam oczywiście chwilowe promocje

    Podstawowa sprawa to darmowość.
    Obecnie 3*0 - czyli za konto, debetówkę i wszystkie bankomaty w PL - dają tylko nest,
    idea i getout - a wybór między popierdółką a klonem to jak między dżumą a cholerą.
    Jest jeszcze bgż bnpp - ale tutaj bankomaty tylko planet cash - a do tego to też jest
    francuski bank o swoim niepowtarzalnym stylu.

    Jeśli chcemy czegoś poważniejszego (o ile to w ogóle możliwe) to wchodzimy już
    niestety w opcje pewnego zawracania głowy - i tu już należy rozpatrzeć, co nam
    łatwiej spełnić - czy wielkość wpływów, czy sumę obrotu debetówką czy liczbę
    transakcji debetówką?

    Można też postąpić po stoicku i zmniejszyć potrzeby, np. zadowalając się samym
    darmowym kontem i ew. blikiem do bankomatów (na prowincji jakieś pko czy pekao się
    znajdzie) - a płacić kredytówką. W takim podejściu prym wiedzie mBąk (najwięcej
    darmowych bankomatów blik - czyli wszystkie obsługujące - o ile tego nie zmienili).
    Darmowy rachunek + trochę blika można mieć jeszcze w santander, inteligo, chyba ing
    oraz kantorze aliora (tu bez blika).

    A jeśli się zdecydujemy na zawracanie głowy, to trzeba sprawdzić, ile możemy postawić
    na szali i co za to dostać - i tym się poszczególne banki różnią.
    Ugrać można ubezpieczenie (przydaje się) i np. darmowe bankomaty za granicą (o ile
    bank nie zdziera na kursie) - jak ktoś potrzebuje.
    Oczywiście należy dołożyć indywidualne preferencje - ew. bliskość oddziału, jeśli
    zależy nam na obsłudze kasowej, urodę pani w tejże kasie, czy podoba nam się wzór
    karty oraz wygląd ST.

    Osobiście banków zawracających głowę nie traktuję poważnie - chętnie przetestuję,
    jeśli dają porządne wisienki na start, ale ew. warunki spełnię na 101% i ani trochę
    więcej - a po okresie promo jeszcze chętniej testuję dział retencji - czy da się
    jeszcze na wyjście dostać jakieś orzeszki. Jak nie to do widzenia.
    Cenię 3*0, choć bez przesady, getout mnie jednak nie skusi, ale mam orange i
    lion's/ideę, w neście czekam na promo.
    Oprócz tego niedawno nabyty bgż (bo orange i lion's nie pozwalają na zakładanie kont
    wspólnych).
    Sentymentalnie mBąk - bo mam tam jeszcze "mobilne" na starych zasadach, czyli z
    darmowymi debetówkami - i jest opcja ew. zamiany na wspólne w razie potrzeby.
    Euro-egzotycznie N26 - myślę, że warto.
    Ze "stoickich" - santander w spadku po db, inteligo i kantor aliora.
    A z zawracających głowę, ale z wiśniami - krokodyl do odstrzału i milek, którego
    polecam.