  • 1. Data: 2018-06-19 01:55:20
    Temat: Kantor Alior - jaka karta do zakupów na AliExpress
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    Planuję zamówić sobie kartę do Kantoru Aliora. Jaką byście polecali do
    zakupów (m.in.) na AliExpress? Czy lepiej rozliczaną w USD i zakupy na
    Ali robiąc mając podaną cenę w $, czy może lepiej kartę z walutą EUR i
    ustawić sobie w Ali wyświetlanie w cenach towarów kwot w euro?

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 2. Data: 2018-06-19 09:56:49
    Od: Pawel Muszynski <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 19.06.2018 o 01:55, Krystek pisze:
> [...]
    > Ali robiąc mając podaną cenę w $, czy może lepiej kartę z walutą EUR i
    > ustawić sobie w Ali wyświetlanie w cenach towarów kwot w euro?

    Zdecydowanie USD. To jest bazowa waluta Ali.

    Paweł

  • 3. Data: 2018-06-19 11:18:08
    Od: ń <ń@ń.ń>

    To zależy, bo zależnie od ruchów na kursach walut czasem ten sam towar wystawiony na
    eBay z ceną w GBP, EUR czy AUS wychodzi odrobinę taniej lub drożej.
    Przykładowo sprzedawca wystawia towar na 10 dni i w tym czasie są jakieś skoki na
    walutach.
    Jak taniej zapłacić w AUS jeszcze nie opanowałem ;-)

    -----

  • 4. Data: 2018-06-19 13:25:20
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-06-19 11:18, ń pisze:
> [...]
    wystawia towar na 10
    > dnii w tym czasie są jakieś skoki na walutach. Jak taniej zapłacić w AUS

    Kupowałem kiedyś na amerykańskim Amazonie przez konto znajomego swoją
    mBankową kartą VISA to ichni system wykrywając walutę rozliczeniową
    karty zaproponował mi cenę w PLN-ach. Było coś 108 złotych, a z karty
    pobrało mi 107,81, więc - mniej więcej - cena, jaką podaje Amazon w
    PLN-ach, zgadza się z kwotą, która zostanie pobrana z karty.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 5. Data: 2018-06-19 13:38:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 09:56:50 UTC+2 użytkownik Pawel Muszynski napisał:

    > Zdecydowanie USD. To jest bazowa waluta Ali.
    Przed chwilą kupiłem na Ali przedmiot za 29,9usd
    Płaciłem szybkim przelewem Payu i wyszło 112,5zł
    Ile bym zyskał płacą kartą Alior kantor USD?

  • 6. Data: 2018-06-19 13:44:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-19 o 13:38, Kris pisze:

    > Przed chwilą kupiłem na Ali przedmiot za 29,9usd
    > Płaciłem szybkim przelewem Payu i wyszło 112,5zł
    > Ile bym zyskał płacą kartą Alior kantor USD?

    Zapłaciłbyś 29,9 USD.

    Ile byś zapłacił w zł, to zależy kiedy za ile byś kupił dolary w
    Aliorze. Jeśli byś kupował w tej chwili, to zapłaciłbyś 29,9 * 3,7476 =
    112,05zł.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2018-06-19 14:10:40
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2018-06-19 13:44, Liwiusz pisze:

    > Zapłaciłbyś 29,9 USD.
    >
    > Ile byś zapłacił w zł, to zależy kiedy za ile byś kupił dolary w
    > Aliorze. Jeśli byś kupował w tej chwili, to zapłaciłbyś 29,9 * 3,7476 =
    > 112,05zł.

    Chyba trafił na dobry kurs. A płacenie przez PayU nie zawiera narzuta za
    obsługę wygodnych płatności dla Polaków? Bo zawsze mi się wydawało, że
    płatności przez PayU muszą kosztować nieco więcej (prawie tyle, co w
    mBanku kartą z paskarskim kursem).

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 8. Data: 2018-06-19 14:15:57
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 13:44:32 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Zapłaciłbyś 29,9 USD.
    >
    > Ile byś zapłacił w zł, to zależy kiedy za ile byś kupił dolary w
    > Aliorze. Jeśli byś kupował w tej chwili, to zapłaciłbyś 29,9 * 3,7476 =
    > 112,05zł.
    Czyli wychodzi na to że do zakupów na aliexpres karta alior kantora żadnego zysku nie
    daje bo Payu jak i przelewy 24 oferują podobne kursy

  • 9. Data: 2018-06-19 14:23:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-06-19 o 14:15, Kris pisze:

    > Czyli wychodzi na to że do zakupów na aliexpres karta alior kantora żadnego zysku
    nie daje bo Payu jak i przelewy 24 oferują podobne kursy

    Różnica teraz była 0,4-0,5%.
    Czy warto Aliora, to już zależy od sumy. Ja mam Aliora, więc pewnie bym
    skorzystał, bo dlaczego nie.

    Nadto w Aliorze możesz kupić dolary, jak uznasz, że są tanie, i potem
    kupować w tej walucie bez przejmowania się zwyżką kursu. Oczywiście
    możliwa też jest odwrotna sytuacja.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2018-06-19 14:27:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 19 czerwca 2018 14:10:41 UTC+2 użytkownik Krystek napisał:

> [...]
    > obsługę wygodnych płatności dla Polaków? Bo zawsze mi się wydawało, że
    > płatności przez PayU muszą kosztować nieco więcej (prawie tyle, co w

    Sporo kupuje na aliexpres płacąc albo przez Payu albo przelewy24. Losowo wybieram bo
    kusy mają zawsze takie same. I raczej to nie są kursy narzucane przez Payu czy
    Przelewy24 a są to kursy Aliexpres(przedmiot który dzisiaj kupiłem za 29,9USD po
    zmianie waluty w aliespres na pln kosztuje 112,5zł)
    Czyli dzisiaj 1usd kosztuje 3,76zł na ali
    Kilka już razy sprawdzałem czy jest sens bawić się w płatności walutowe karta i
    wyszło tak jak i dzisiaj ze sensu nie ma.