    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 9 Apr 2019 03:57:25 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Kantor Alior i karta wielowalutowa
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Nie ma co lamentować, nie ma też się co podniecać.
    Jest to krok w dobrym kierunku - ale wciąż krok po polu minowym i trzeba uważać.

    Na pewno ta karta wielowalutowa bardzo ułatwi korzystanie z kart kantoru - wystarczy
    mieć jedną do płatności w dowolnej walucie (choć raczej nie PLN - nie sądzę bowiem,
    by PLN do "walut" zaliczali - jakąś tu dygresję miałem napisać, ale z głowy mi
    wyleciała :( ).

    Do tego dochodzi brak konieczności zakupu innych walut niż EUR - choć to już kosztuje
    wg kursu MC.

    Skucha z tym ew. obciążaniem rachunku w PLN - przydałoby się móc to zablokować w inny
    sposób, niż czyszcząc konto.

    Zadziwia mnie jednak ten bełkot (paragraf 27, punkt 8):
    "W przypadku transakcji w trybie offline (bez udziału systemu bankowego), autoryzacja
    odbywa się wyłącznie z salda Rachunku głównego Karty Wielowalutowej. W takim wypadku
    przed rozliczeniem operacji saldo Rachunku głównego nie jest pomniejszane o kwotę
    blokady."
    Co to może znaczyć?
    Że jeśli nie będzie on-line, to MC rozliczy się z aliorem w euro?
    To implikowałoby drugą ciekawostkę, czyli zmianę waluty rozliczeniowej alior<->mc z
    usd na eur (ciekawostką jest to, że oba banki dojnej zmiany to chyba te dwa jedyne,
    które się z mc jeszcze rozliczają w usd).

    Porównując z N26:
    - N26 pozwala płacić w PL z kosztem po kursie MC - jak będzie z aliorem, nie wiadomo,
    - alior pozwala na płatność w 22 walutach bez prowizji MC - ale najpierw trzeba je
    kupić (z prowizją IKA) lub mieć skądinąd,
    - N26 - 5 bezpłatnych wypłat w strefie euro miesięcznie,
    - alior - 1 bezpłatna wypłata na świecie miesięcznie.

    Reasumując, ja chcę i jedno (N26 mam) i drugie (wielowalutowa będzie dostępna "jak
    będzie").

    Dodatkowo N26 ma program poleceń - po wydaniu kartą 15 euro polecający dostanie 15
    euro, a polecony 10 euro - teraz to już pewna informacja (choć byłem przekonany, że
    do tej pory polecany dostawał 15 euro).
    O, cool, nie zaglądałem dawno, a tutaj 15 euro z jednego polecenia (inicjały AK -
    dzięki :) już na koncie, a z drugiego (RS - też dzięki :) w "pending".

    Jakby ktoś jeszcze chciał, to proszę zakładać z linka:
    https://n26.com/r/dawidr0508
    albo wpisać od razu w apce kod dawidr0508