  • 1. Data: 2018-07-08 12:09:32
    Temat: Getin - karty kredytowe MC i VISA
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mam 2 karty kredytowe z Getinu -- Visę i MC (naklejka).

    Jak cenowo kształtuje się używanie tej MC za granicą?
    VISA wiadomo - 0%. A MC?

    Krajowo to raczej żadnych różnic nie ma.

  • 2. Data: 2018-07-08 21:31:29
    Temat: Re: Getin - karty kredytowe MC i VISA
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 8 lipca 2018 12:12:07 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Mam 2 karty kredytowe z Getinu -- Visę i MC (naklejka).
    >
    > Jak cenowo kształtuje się używanie tej MC za granicą?
    > VISA wiadomo - 0%. A MC?

    MC marnie, rozliczana w euro, więc co najmniej bankowy kurs złodziejski - jeśli jak w
    idei, to ok. 4,5% - a może jeszcze prowizja.

    Ale czy to są dwa kredyty, czy też getout do jednego rachunku kredytowego potrafi
    wydać platik visa i naklejkę MC?
    Jeśli to drugie to w końcu do nich pójdę - niby nic trudnego, w mBąku i żabie mam KD
    visa i mc do jednego rachunku - ale to KD, a KK nikt tak do tej pory nie potrafił/nie
    chciał.

    Tak jak ostatnio krokodyl mnie ujął tym, że rachunki numerują od zera - mój ma na
    końcu 8 zer. Może nawet przez to zostawię to konto, jak już dadzą 250zł w promo, mimo
    jedynie warunkowej bezpłatności. Chyba że ST zmienią - teraz jest skromny i szybki,
    jak stare ST z db i eb - oba już wyłączone :(
    A do tego apka z blikiem i debetówka wielowalutowa (a przynajmniej EUR, USD, GBP -
    jeszcze nie doczytałem, jak dla innych walut, ale może być tak dziwacznie jak w
    żabie, czyli dla klienta źle) - choć konta walutowe płatne 1zł/mc, bezpłatne jedynie
    przy koncie vip (wymagany wpływ 10k/mc dla bezpłatności).

  • 3. Data: 2018-07-08 22:18:39
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 08.07.2018 21:31, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    żabie, czyli dla klienta źle) - choć konta walutowe płatne 1zł/mc, bezpłatne jedynie
    przy koncie vip (wymagany wpływ 10k/mc dla bezpłatności).

    Wielowalutowe to chyba teraz jest dobre w Pekao - tak na pierwszy rzut
    oka, bo się nie zagłębiałem w szczegóły z braku czasu. Do tego Blik, Peo
    Pay i Apple Pay czyli do wyboru do koloru.

    Xenocide

  • 4. Data: 2018-07-09 10:47:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 8 Jul 2018 12:31:29 -0700 (PDT), w
    <a...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    w idei, to ok. 4,5% - a może jeszcze prowizja.

    > Ale czy to są dwa kredyty, czy też getout do jednego rachunku kredytowego potrafi

    Poprosiłem o naklejkę, zapytali jaką to powiedziałem że MC i dali.
    Na jednym wyciągu będą dwie osobne karty rozliczone.

    > Jeśli to drugie to w końcu do nich pójdę - niby nic trudnego, w mBąku i żabie mam
    KD visa i mc do jednego rachunku - ale to KD, a KK nikt tak do tej pory nie
    potrafił/nie chciał.

    No, teraz to nie wiem czy dobrze wybrałem :) Nie znajduję zastosowania dla MC
    poza PL.

  • 5. Data: 2018-07-09 10:48:22
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 8 Jul 2018 22:18:39 +0200, w <phtriv$bho$2@node1.news.atman.pl>, xbartx
    <x...@b...net> napisał(-a):

> [...]
    > oka, bo się nie zagłębiałem w szczegóły z braku czasu. Do tego Blik, Peo
    > Pay i Apple Pay czyli do wyboru do koloru.

    A jaka jest różnica (finansowa) pomiędzy Visą z Getinu a wielowalutową?

  • 6. Data: 2018-07-09 11:43:16
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 8 lipca 2018 22:18:40 UTC+2 użytkownik xbartx napisał:

    > Wielowalutowe to chyba teraz jest dobre w Pekao - tak na pierwszy rzut
    > oka, bo się nie zagłębiałem w szczegóły z braku czasu. Do tego Blik, Peo
    > Pay i Apple Pay czyli do wyboru do koloru.

    W pekao to nie ma co się bawić w wielowalutowość, bo to chyba jedyny obok getoutu
    bank, który nie okrada klientów (czy to na kursie czy na prowizji) przy rozliczeniu
    zagranicznych płatności kartami "złotówkowymi". Więc waluty są po kursie MC - lepszym
    niż w jakimkolwiek kantorze. Ew. opłaca się to więc tylko wtedy, gdy zarabia się w
    walucie.
    Choć kto wie, jak długo jeszcze potrwa ta oferta - fajnie było, bo bank był włoski -
    a teraz jest "polski" i może zrównać w dół.

    Ciekawostką jest za to dołączenie przez żubra do blika - na pewno na krótką metę jest
    to dobre - i zapewne też położy ostatecznie krzyżyk na peopay - zobaczymy, jak będzie
    na długą. Oraz kiedy blik pojawi się w biedronku.
    Fajnie, że w bliku jest już 11 banków (7 założycieli - tutaj jeszcze dodatkowo 2 ich
    dodatkowe marki - oraz 4 nowych - bgż, raifi, krokodyl oraz żubr) - czyli pierwsza
    dziesiątka już w całości. Ciekawe, czy dołączą citi oraz idea, bo o db to już nie ma
    co gadać, boś też pewnie niedługo zniknie, tak samo eurobank. A z popierdółek mogą
    dołączyć pocztowy, plus i nest - i będzie komplet. Ciekawe, czy spółdzielnie się w to
    włączą.

  • 7. Data: 2018-07-09 17:41:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 9 lipca 2018 10:52:01 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    wydać platik visa i naklejkę MC?

    > Poprosiłem o naklejkę, zapytali jaką to powiedziałem że MC i dali.
    > Na jednym wyciągu będą dwie osobne karty rozliczone.

    Bajerek, jeśli tak będzie naprawdę, a nie, że się zorientują, że jednak do głównej
    visy nie mogą wydać naklejki MC - mimo wszystko to getout.
    Ale jak już będziesz miał taki wyciąg (a najpierw naklejkę - chyba że już masz) to
    będzie to fajne.
    Co prawda miałem już wyciąg, na którym były rozliczone karty MC oraz visa (w sumie 5
    różnych kart dla 2 użytkowników, w tym naklejka) - gdy zamieniałem w citku MC na visę
    - ale oczywiście okresy, w których były robione transakcje kartami różnych
    organizacji, były rozłączne.
    Taki wyciąg, gdy rozłączne nie są, byłby ładną ciekawostką - ale 10zł za niego nie
    dam ;P

> [...]
    potrafił/nie chciał.

    > No, teraz to nie wiem czy dobrze wybrałem :) Nie znajduję zastosowania dla MC poza

    Może wybór nie był taki zły.
    Za granicę i tak z samą naklejką nie należy jechać, akceptowalność pikacza dużo
    niższa niż w PL.
    Jako że dodatkowego plastiku MC do tego samego kredytu zapewne nawet w getoucie nie
    dostaniesz, to mimo wszystko masz zapasową kartę drugiej organizacji (a za granicą
    zdarzają się miejsca, że tylko jeden rodzaj kart przyjmują) - co prawda na bardzo
    czarną godzinę, bo drogo, oraz nie na każdą czarną godzinę, bo jedynie pikaczowa. Ale
    tak czy siak ogólnie lepszy to wybór niż naklejka visy (choć w sumie zapytaj jeszcze,
    może potrafią dać dla posiadacza karty głównej zarówno dodatkową naklejkę mc jak i
    dodatkową naklejkę visy).
    W PL bez różnicy (ostatnio na terminal bezpikaczowy trafiłem 2 czy nawet 3 lata temu
    w obi na stoisku "choinkowym", więc jakby co to znalazłby się i pikaczowy), więc
    można nosić naklejkę MC, a plastki visy zostawić w domu na wyjazdy.

  • 8. Data: 2018-07-09 18:38:08
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 9 Jul 2018 08:41:02 -0700 (PDT), w
    <3...@g...c
    om>, Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> napisał(-a):

> [...]
    visy nie mogą wydać naklejki MC - mimo wszystko to getout.
    > Ale jak już będziesz miał taki wyciąg (a najpierw naklejkę - chyba że już masz) to

    Już przyszła, zaktywowana i działa. Wyciąg za miesiąc.

> [...]
    organizacji, były rozłączne.
    > Taki wyciąg, gdy rozłączne nie są, byłby ładną ciekawostką - ale 10zł za niego nie

    Mają być osobno wyszczególnione na 1 kartce. Wyciąg papierowy jest za free.

> [...]
    może potrafią dać dla posiadacza karty głównej zarówno dodatkową naklejkę mc jak i

    W sumie sądziłem, że dostanę jakiegoś "klonika" Visy i na wyciągu nawet nie
    odróżnię, którą płaciłem -- ale jednak wydają naklejki z innym numerem i chyba
    inaczej się nie da (mają osobne TOiP).

> [...]
    można nosić naklejkę MC, a plastki visy zostawić w domu na wyjazdy.

    Tak mam zamiar robić w PL.

  • 9. Data: 2018-07-09 19:59:22
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 09.07.2018 11:43, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > Choć kto wie, jak długo jeszcze potrwa ta oferta - fajnie było, bo bank był włoski
    - a teraz jest "polski" i może zrównać w dół.

    A to muszę się bliżej przyglądnąć, bo zawsze miałem wrażenie, że u nich
    tylko dobre przeliczniki ma jakąś karta USD albo EUR coś jak w Citi.

    Aktualnie mam konto w Citi ale oddziały mi w moim mieście zlikwidowali a
    na pocztę wewnętrzną przestali odpowiadać, więc mimo, że ich lubię to
    jednak się pożegnam, bo już pal siedem te opłaty za citiphone i
    nieodpowiadanie na pocztę wewnętrzną, każdemu się może zdarzyć ale
    oddział rzadko bo rzadko się przydaje czasami.

    Xenocide

  • 10. Data: 2018-07-10 16:51:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
    com...
    Mon, 9 Jul 2018 08:41:02 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski

    >Już przyszła, zaktywowana i działa. Wyciąg za miesiąc.

    A gdzies tam w zestawieniu "produktow" masz jedna, czy osobno ?

    >Mają być osobno wyszczególnione na 1 kartce. Wyciąg papierowy jest za
    >free.

    Ale polaczenie tych kredytow w jednym wyciagu/rachunku byloby ciekawe
    :-)

> [...]
    >nawet nie
    >odróżnię, którą płaciłem -- ale jednak wydają naklejki z innym

    Ciekawe czy masz tez dwa limity kredytowe ... moze warto sprawdzic w
    BIK ... za miesiac :-)

    J.