  • Data: 2018-09-10 11:50:35
    Temat: Re: Czy jest w PL jakiś naprawdę mobilny bank
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 7 września 2018 23:10:58 UTC+2 użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał:

    > : Jesteś pewien, że to ciułanie nadal działa?
    >
    > Nie -- i piszę o tym, że nie jestem.

    To już nie można się na to załapać.
    Obecnie jedyna atrakcja to darmowa konto + debetówka (ale już nie wszystkie
    bankomaty, jedynie planet cash) - i nawet nie wiem, czy do tego również darmowa kasa,
    czy może płatna jak w żabie (a już w weekend w centrum DC widziałem pierwsze
    santandery/kupy - na oddziale i nad ulicznym - czyli takim nie przy odddziale -
    bankomacie).

    > : Poza tym nie było to takie proste - zakres odbiorców
    > : wydaje się zawężony - czyli za przelewy na swoje konta
    > : w innych bankach premii nie ma
    >
    > Ja otrzymuję regularnnie.

    Cóż, francuski bank - choć kto wie, może źle zrozumiałem regulamin i otrzymujesz
    zgodnie z nim - a skoro to już musztarda po obiedzie to nie ma co drążyć tematu (bo
    jeszcze bgż to przeczyta i zaczną sprawdzać - i cofać nagrody ;P).

    > : - i niestety za przelew do jednego odbiorcy dostaje
    > : się tylko jedną złotówkę w danym miesiącu, więc nie
    >
    > Więc trzeba zapisać 25 odbiorców, co na tej grupie
    > nie jest problemem. Jakby co -- możesz założyć konta
    > w innych bankach, za co możesz skosić kolejne wisienki.

    W inteligo można założyć 1000 podkont.

    > : Co do KK to w porównywarkach piszą, że do 30 września
    > : oprócz promo można też być zwolnionym z opłat - ale
    >
    > Bardzo śmieszne -- a kiedyż to nie ma zwolnienia?

    Hmm, wręcz zwykle nie ma, darmowa KK to jednak rarytas, a nie chleb powszedni - a
    szczególnie taka, która będzie darmowa dłużej niż np. rok i nie bierze się jej dla
    wiśni tylko żeby mieć.

    > Pomijam sytuacje typu:
    >
    > - koszt karty to 2 pln, ale wisienek bank daje 50 pln

    Taką to można wziąć, choć wolałbym taką o koszcie 20zł, ale z 500zł wiśni, bo dla 50
    to nie chce mi się zawracać głowy.
    Ale w przedmiotowej bgż koszt to 72zł rocznie, a wiśnie są dość niewymierne - 30k
    punktów, które nie za bardzo wiem, jak przeliczyć.
    Niby ma być za nie walizka - ale, jak pisałem, w katalogu nie ma walizki za 30k
    punktów, dopiero za 41k.
    Żeby "normalnie" dostać 30k punktów, trzeba tą kartą wydać 15k zł.
    W priceless specials kabinówka jest za 17200, a większe (20, 24 i 28 cali) od 25k do
    30k.
    Można więc z grubsza przyjąć, że punkt w bgż to pół grosza - więc z kartą masz ok.
    150zł wiśni.
    Jeśli nie ma zwolnienia z opłaty rocznej to połowa jest do zwrotu.

    > - zwolnienia warunkiem jest 1 transakcja bądź
    > 5 transakcji, ale można wynegocjować zero

    Jedna to jeszcze do zniesienia, 5 to już dla mnie za dużo - a negocjować co roku mi
    się nie chce.

    > : tego to już się zupełnie nie da znaleźć.
    >
    > : Może się dowiem jak w końcu zadzwonią - już
    >
    > Wyśmieją Cię -- ogólnie KK są w Polsce za free. :)

    Ta, platynowe też? Choć w sumie w citku mam ;>
    Ale ta jest z rodzaju tych "gorszych" platynowych, jak np. ta z pko, gdzie wszystkie
    KK mają wymaganie dochodu 1k - a te "lepsze" platyny jednak się cenią i chcą 10k
    dochodu miesięcznego - a i z opłaty od razu nie zwolnią, o nie.
    Pani z "wyspy" bgż powiedziała, że pierwszy rok za darmo - ciekawe, czy da mi to na
    piśmie, czy też może pierwszy rok za darmo, ale opłatę pobiorą na koniec tego roku.
    Zobaczymy - widać sami chcą, żebym po 3 miesiącach zamknął. To się nawet opłaca -
    ostatnio citek i żaba dali żonie po stówce za to, żeby świeżo otwartych KK nie
    zamykała. Ciekawe, czy będą dawać co kwartał?

    Z resztą co do tego śmiania to może nie być tak łatwo - od piątku czekam na telefon w
    sprawie KK - póki co zadzwonił tylko dział kredytów gotówkowych, ale się rozłączył.
    Zastanawiam się, czy jeszcze raz wypełniać ten formularz.

    > : prawie godzinę czekam, żal jakiś, ciekawe, czy mają
    >
    > Po co dzwonisz, skoro możesz pisać?

    O konto napisać można i załatwić wszystko przez net - tzn. teoretycznie, bo może się
    okazać, że będzie tak "dobrze" to działać jak w eurobanku (gdzie na liście banków, z
    których można zrobić przelew weryfikacyjny, jest również _eurobank_) - choć np. w
    krokodylu jednak się udało.

    O KK - przynajmniej z tego Twojego linku - nie, jedynie podać telefon i czekać.
    Ty w ogóle sprawdzasz, co masz pod tymi banerami?
    Chętnie dałbym Ci zarobić i nie musisz się tym dzielić - ale wcale nie jest to łatwe.
    KK załatwię raczej na "wyspie", 200zł na bp nie mam na co wydać - ale jak KK będę
    miał to i konto otworzę i postaram się zrobić te 5 pyknięć debetówką (choć brzydka).
    Szkoda, że nie masz banera do promo bgż - teraz była taka, ale już się skończyła -
    50zł za otwarcie, 100 za wpływ i wydanie, 150 za powtórzenie tego jeszcze 2 razy -
    choć jak się czyta to, że wyślą mail, aby im podać rachunek do wypłaty premii, to nóż
    się w kieszeni otwiera.