eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCoś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany? › Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Coś tu się chyba robi nie tak - kredyt ujemnie oprocentowany?
    Date: Wed, 16 Oct 2019 05:47:37 +0200

    <b...@g...com> 9...@g...co

    : - zapewne niemałej liczbie klientów podwinie się noga i nie spłacą raty na
    : czas (zapomną, przelew nie pójdzie na czas itp) i pożyczka stanie się płatna,

    Kiedyś przeterminowałem w Mille -- nie zostałem oskalpowany. :)
    [Mille dobrze wie, że oskalpowany zapłakałbym się na śmierć...]

    Przed wielu :) laty sam miałem swe biznesy i bawiłem się z mymi
    klientami, których nie skalpowałem. :) Na świecie pieniądz stale
    tanieje; ujemne stopy są/bywają rzeczywistością; ruch w interesie
    musi być; reklamy KOSZTUJĄ a bez klienta żyć trudno... [nie każdy
    ma tak źle jak Ojciec Rydzyk, któremu rząd polski nic nie daje]
    Karmienie zwierząt w ZOO czasami bywa przyjemne... ;)

    Bywa, że warto zapłacić klientowi tak, jak płaci się za lokal
    czy elektryczność... Jak nie warto wygaszać wielkich pieców
    hutniczych, tak czasami ;) nie warto wygaszać interesów,
    gdyż ponowne rozpalenie tychże może nie być łatwe...

    Ja bym nie ryzykował zabawy z bankiem, gdybym uważał, że
    bank dybie na me potknięcia i utrzymuje się tylko dzięki
    mym pomyłkom... Nie uważam siebie za nieomylnego!

    -=-

    Dlaczego CA płaci? Nie wiem, ale po co od razu oskarżać o niecne cele?
    Może wierzy w lepszą przyszłość i chce po prostu zdobyć zaufanie klientów
    nie miauczeniem, nie gryzieniem (jak Santander czy Alior) lecz spokojną
    pracą? Ale aby pokazać się z dobrej strony -- trzeba po prostu mieć
    klientów...

    Reklama w TV kosztuje i bywa zawodna...

    -=-

    Dlaczego niektórzy ;) ludzie utrzymują, iż banki zmuszają ich do brania kredytów?
    Dlaczego niektórzy ;) ludzie postrzegają życie jako nieustającą walkę o żer,
    w której słabszy/spokojniejszy/mniej_agresywny/inteligentniej
    szy musi po
    prostu zostać pożarty/zżarty przez kogoś innego?...

    -=-

    IMO nic w tym dziwnego, że bank pożycza pieniądze komuś, kto wie, jak te pieniądze
    wykorzystać zyskownie i nic w tym dziwnego, że pożyczkobiorca płaci za okazaną mu
    pomoc temu komuś, kto mu pomógł...

    Dlaczego ludzie pożyczają/wynajmują samochody czy samoloty lub pociągi?
    (choćby kupując bilety)
    Też obawiają się konduktora, któremu jedno ;) w głowie? -- przywalenie
    maczetą/siekierą nieuważnemu podróżnemu... ;)

    Podobnie podchodzimy ;) do sprzedawców samochodów proponujących jazdy testowe?...
    Z podobną podejrzliwością siadamy na fotelu w salonie meblowym? -- boimy się
    ukrytych haków/szpikulców, którymi niecny sprzedawca zryje nam siedlisko?... ;)

    -=-

    Ja raczej obawiam się zbyt natarczywej reklamy wybrańców suwerena... ;)
    A i to niezbyt mocno -- toż wiadomo, że każdy wybraniec (o ile zostanie
    naprawdę wybrany) oskubie swego ukochanego suwerena do kości...

    -=-

    Czuję, że mam zaatakować ,,Kościół''... Ale jak mam atakować?
    I jaki/który ,,Kościół''? Katolicki? -- tyleż razy pisałem,
    że katolickich jest całe mrowie... ;)

    -=-

    Wracając do wyborów -- chyba jednak PiS liczyła na więcej, skoro
    raz za razem drzwi mego garażu są zastawiane samochodami, choć
    dookoła można znaleźć sporo wolnego miejsca znacznie lepszego
    do parkowania...

    Może JKaczyńskiemu nie podoba się nadciągające odprężenie
    amerykańsko-rosyjskie dyktowane wojnami kurdyjskimi i dążeniami
    Erdogana?... ;) [Kurdowie chcą żyć -- mnie to nie dziwi zbyt mocno...
    Polacy też walczyli o niepodległość]

    Jedno jest niemal pewne -- coś jest na rzeczy, ;) skoro wjazd
    do garażu jest blokowany... [nie zwiodą mnie wysokie słupki
    wyborcze... zastawianie garażu latami było dobrym wskaźnikiem...]

    -=-

    Dlaczego CA płaci? Dlaczego Baśka rzucała orzechami?
    Dlaczego Szarytki Millego dawały sześciozłotówki Orle_nowe i realne?...
    Dlaczego Auchan sprzedaje koszule po 5 złotych?...
    [imo dla zysku! -- i banki, i galerie handlowe zyskują,
    nie tracą... ja kiedyś bardzo tanio sprzedawałem to
    i owo -- też dla zysku!]
    Dlaczego w galeriach można spróbować czegoś podczas promocji i pokazów?...
    Dlaczego linie lotnicze potrafią sprzedawać bilety bardzo tanio?...
    Dlaczego przed wielu laty jakiś dyrektor białostockiej filharmonii
    wpuścił chętnych (w tym mnie) na koncert, choć zabrakło biletów?...
    [pewnie liczył na to, że zasłuchani potkną się, upadną i wówczas
    dadzą się okraść!!!]

    Może po prostu biznes wymaga takich zachowań? -- quasi-altruistycznych... :)

    -=-

    Dlaczego żydki (małą literą, bo to wyznanie) nie wymordowały wszystkich
    Niemiaszków (wielką literą, bo to narodowość) po II wojnie świętej.
    lecz odbudowały i teraz z nimi handlują/współpracują?...

    Dlaczego wreszcie człowiek karmi kozę i chroni przed wilkiem?
    [czyżby był zoofilem?]

    https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/pasterz-i-ow
    ce-bajki-nowe.html

    --