    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co zamiast Revolut
    Date: Wed, 7 Aug 2019 14:12:00 +0200

    W dniu 2019-08-07 o 13:07, Stiwi pisze:
    > Ciekawa teoria. O ile Alior Kantor faktycznie ma jakiś tam sens ze względu na BFG,
    z pozostałymi firmami na rynku bym się zastanawiał (patrz Fritz Exchange...).

    Oczywiście nadzór KNF nie gwarantuje, iż żaden kantor nie padnie. Jeśli
    jednak uzyskam status poszkodowanego to jakoś mam wrażenie, iż łatwiej
    będzie cokolwiek zdziałać w PL niż UK.

    Zresztą dla mnie kantor nie służy trzymaniu depozytów, wypłacam z niego
    natychmiastowo po dokonanej wymianie.

    To jasne. Sęk w tym, że przy dużych obrotach tak się nie da. Powiedzmy,
    że chcesz wymienić 10.000 USD (co wcale nie jest dużym obrotem nawiasem
    mówiąc). Strata 38000 może boleć, więc co zrobisz? Będziesz się bawił po
    1000? A może tylko po 100? Ile dni Ci to zajmie? Szczególnie, że przy
    polskim kantorze masz szanse dostać zwrot tego samego dnia, ale już przy
    cypryjskim czy z Seszeli pewnie bez kilku dni się nie obejdzie... Kilku
    w jedną i kilku w drugą. Roboczych!

    > Moneycorp jest jednym z najbezpieczniejszych kantorów online w wieloletnią historią
    (w UK mają też biura i stanowiska w różnych miejscach). Depozyty klientów gromadzone
    są na odrębnych rachunkach w Barclays, zabezpieczając tym samym klientów przed
    ewentualnym upadkiem firmy.

    Tyle teorii. W praktyce nie spotkałem się z kimś, kto by przeżył na
    własnej skórze upadek firmy w innym państwie. Z doświadczeń foreksowych
    wiem, że broker nie-polski to bardzo duże ryzyko. Zwróć uwagę, że jeśli
    Moneycorp zacznie mieć kłopoty to właściwie z pozycji klienta w PL
    jestem bezradny.

    > Ogólnie to BFG to taki mit na kółkach dla Polaków.

    Póki co wypłaca. Zdaje się, że trzeba się stawić w oddziale wybranego do
    wypłat banku (ostatnio Santander, wcześniej PKO BP). Już ten warunek w
    przypadku UK wiąże się z kosztami dla klienta z PL.