    From: Marvin <n...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co w Chorwacji
    Date: Wed, 4 Sep 2019 21:46:30 +0200

    > Z kantoru aliora zamawiaj szybko jeszcze nówkę wielowalutową.
    > Oprócz drugiej darmowej wypłaty z bankomatu będziesz miał możliwość zakupu kun i
    płatności bezpośrednio z konta w kunach.
    > Tylko uważaj, bo kuny mają spory spread względny w IKA (większy mają tylko ruble) i
    taniej może być po prostu kupić euro i płacić po kursie MC - ale sprawdź też spread
    MC dla kuna->EUR, bo może i tam drożej i może taniej wyjdzie zabrać euro gotówką i
    wymienić na miejscu (na pewno jest tam większa podaż kun ;).

    > N26 do płacenia (tak samo kurs MC kuna->EUR) - może nawet lepsza, bo wydaje się
    odporna na DCC. Do bankomatu słabo (1,7% prowizji).

    > Curve nada się na pewno (możesz podać mój kod polecający DEKHX - dostaniemy po 5
    funtów), tylko doczytaj, kiedy kurs dobry a kiedy gorszy i ile można darmowo z
    bankomatu wypłacić.
    > No i żebyś nie miał niemiłej niespodzianki jak podłączysz kredytówkę.

    Wezmę tę "kurwę". Dzięki za kod. O tym że mogę mieć w Alior Kantor
    subkonto w kunach nie wiedziałem. To jest niezła opcja chyba.

    A N26 rozumiem że do płacenia w POS się dobrze nadaje, bo ten kurs
    majsterkarda jest przyzwoity. Tak coś mi się kołacze po uszach że już to
    wałkowałeś tu na grupie N razy. Patrz i nawet do mnie dotarło!
    Marvin