eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego? › Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    From: "robert" <r...@s...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    Date: Fri, 6 Feb 2009 11:08:22 +0100

    > 1/ Bank przejmuje ode mnie i sprzedaje moje mieszkanie na wolnym rynku
    > (podpisana wraz z umową zgoda na poddanie się egzekucji), ja zostaję bez
    > mieszkania, ale wolny od spłaty reszty kredytu?
    > 2/ Bank przejmuje i sprzedaje moje mieszkanie, ale część kasy ze sprzedaży
    > oddaje mi jako równowartość spłaconego przez mnie do tej pory kredytu, ale
    > tak muszę spłacić resztę?
    > 3/ Bank licytuje mieszkanie, ja zostaję bez mieszkania i kasy, ale i tak
    > muszę spłacić całą resztę kredytu?

    4/ bank licytuje twoje mieszkanie (cena wywoławcza = wysokość pozostałego
    zobowiązania), zabiera co swoje = pozostały kapitał + koszty postępowania
    egzekucyjnego + jakieś ewentualne opłaty "manipulacyjne" zawarte w umowie +
    inne nieprzewidziane koszty (wpis do biku czy na inną czarną listę:-)),
    to co zostaje jest dla ciebie... i jesteś wolny :-)
    BTW warto odpowiednio wcześniej skontaktować się z bankiem, przewidując
    problemy ze spłatą, będzie to niestety kosztowac, ale nie tyle co egzekucja,
    bank może rozłożyć kredyt na mniejsze raty, dać "wakacje" kredytowe,
    ewentualnie może się zgodzić na "własnoręczną" sprzedaż mieszkania bez
    licytacji, co wyjdzie dużo korzystniej :-)

    --
    pozdrawiam
    robert