eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCo się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego? › Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    From: Maverick <m...@p...fm>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co się dzieje, jak ktoś nie może spłacić kredytu hipotecznego?
    Date: Fri, 06 Feb 2009 10:57:09 +0100

    Baloo wrote:
    > Czy może mi ktoś pomóc rozwikłać taki problem :)
    > Czysto hipotetyczne dane - biorę 30-letni kredyt = 200 000 zł na kupno
    > mieszkania o wartości 200 000 zł. 0% wkładu własnego. Zaczynam spłacać
    > kredyt, ale po 15 latach okazuje się, że z jakichś przyczyn nie mogę dalej
    > spłacać kredytu, bo mnie na to nie stać. Jednak połowę kapitału i odsetek
    > mam już spłacone, a więc do spłaty zostało teoretycznie 100 000 zł +
    > odsetki.
    > I teraz jaki następuje scenariusz?
    > 1/ Bank przejmuje ode mnie i sprzedaje moje mieszkanie na wolnym rynku
> [...]

    Zadne z tych.

    Bank (czy raczej komornik) sprzedaje mieszkanie na licytacji - z kwoty
    wylicytowanej bierze sobie KAPITAL+odsetki(za kilka miesiecy,za okres od
    poczatku niesplacania do sprzedazy
    mieszkania)+koszty_komornika+koszty_bankowe. Jelsi bank sprzeda za
    wiecej niz te wszystkie koszty, to reszte kasy przelewa tobie na konto,
    jesli sprzeda za mniej - zostaje ci czesc kredytu do splacenia.

    Oczywiscie bankowi zalezy aby odzyskac kapital - nic wiecej go nie
    interesuje, wiec jesli trafi sie kupie ktory pokrywa koszty - to od razu
    bedzie mieszkanie sprzedane. Ogolnie takie licytacje juz teraz sie
    zdarzaja - ale wiedza o nich tylko "znajomi krolika" - bo przeciez
    chodzi o to zeby komornik sprzedal tanio znajomemu - a nie zeby uzyskac
    cene rynkowa. Dlatego wiec w takim przypadku lepiej samemu sprzedac
    (wtedy bank kupujacego przelewa bankowi sprzedajacego kase, jak cos
    wiecej zostanie to tez tobie).

    --
    Regards,
    Maverick