  • 1. Data: 2018-02-06 10:47:47
    Temat: Citi - lawina kodów
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Pytanie do tych co już jakieś doświadczenie z Citi mają.

    Moje pierwsze doświadczenie z nowo otwartym kontem.
    Przy otwieraniu obiecałem, że prześlę im w systemie transakcyjnym skan
    dowodu.
    Wszedłem w edycję profilu i po "Dalej" była strona z możliwością
    przesłania pliku.
    Wybrałem plik z dysku, się pokręciło i pojawiła się miniaturka - na tym
    etapie nie wiedziałem, czy to już zrobione, czy nie - nie spotkałem
    dotychczas systemu bankowego w którym miałbym tego typu wątpliwości.
    Mając następnie do wyboru "Dalej", albo "Anuluj" wybrałem Dalej.
    Pojawiło się okienko do wpisania kodu jednorazowego.
    Nie wiem czy do potwierdzenia tego, że wysyłam ten skan, czy jako klucz
    do przejścia do jakichś dalszych ustawień.
    Przyszedł mój pierwszy kod jednorazowy od Citi.
    Wpisałem go. Zdziwiłem się, że po wpisaniu ostatniej cyfry od razu coś
    się zaczęło dziać.
    A zaczęło się na prawdę dziać.
    Okienko zniknęło i zaraz pojawiło się ponownie, a na telefon zaczęły
    przychodzić kody jednorazowe w tempie około 1 kod co sekundę (może dwie)
    - jeszcze nie wybrzmiał sygnał poprzedniego sms-a, gdy zaczynał brzmieć
    następny. Nie nadążałem czytać tego czego oni ode mnie chcą :), a już
    aby wpisać w okienko ten aktualny (rozumiem, że jak przychodzi następny
    to poprzedni już traci aktualność) to absolutnie żadnej szansy.

    Na szczęście zamknięcie okienka krzyżykiem przerwało tę lawinę.

    Ogólnie jestem jeszcze w głębokim szoku.
    Czy tego typu zjawiska należy traktować jako nie odbiegające od normy
    dla tego systemu?

    Potem zdefiniowałem odbiorcę i wykonałem jeden przelew i do tego drugie
    pytanie:
    Dobrze mi się wydaje, że żadnych przelewów nie potwierdza się kodem
    jednorazowym?
    P.G.

  • 2. Data: 2018-02-08 20:33:50
    Temat: Re: Citi - lawina kodów
    Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>

    W dniu 06.02.2018 o 10:47, Piotr Gałka pisze:
    > Przy otwieraniu obiecałem, że prześlę im w systemie transakcyjnym skan
    > dowodu.

    Warto przedtem przeczytać:
    https://niebezpiecznik.pl/post/coraz-wiecej-firm-chc
    e-skan-ksero-dowodu-co-zrobic-aby-bylo-bezpieczniej/

    --
    Pozdrawiam,
    Grzegorz Tomczyk

  • 3. Data: 2018-02-08 20:47:30
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl> writes:

    > Warto przedtem przeczytać:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/coraz-wiecej-firm-chc
    e-skan-ksero-dowodu-co-zrobic-aby-bylo-bezpieczniej/

    I pamiętać o tym, że Citi nie toleruje (a przynajmniej jeszcze niedawno
    nie tolerowało) żadnych dopisków na skanie.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    Why isn't there a special name for the tops of your feet?

  • 4. Data: 2018-02-08 21:00:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 8 lutego 2018 20:49:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:
> [...]

    Ciekawostka, ja otwierałem konto mając wcześniej KK - xero dowodu dane kurierowi jak
    przywiózł umowę KK - i nic już nie musiałem dosyłać. Tylko akcept umowy w ST. Ciekawe
    było też to, że konto pojawiło się jeszcze przed akceptem, tacy byli szybcy ;P

  • 5. Data: 2018-02-09 10:48:40
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-08 o 20:33, Grzegorz Tomczyk pisze:

    > Warto przedtem przeczytać:
    > https://niebezpiecznik.pl/post/coraz-wiecej-firm-chc
    e-skan-ksero-dowodu-co-zrobic-aby-bylo-bezpieczniej/

    Pogodziłem się z tym, że banki wymagają skanu dowodu.
    Gdzieś kiedyś czytałem, że jednak mają prawo.
    Jak chcieli (przy KK) abym wysłał "zaszyfrowanym pdf-em" to wolałem
    pofatygować się do banku niech sobie sami zeskanują (zakładam, że umieją
    zadbać o bezpieczeństwo przechowywanych danych).

    Ale teraz jak mam już dostęp do systemu a przed otwieraniem rachunku
    zmienił mi się dowód to uznałem, że w systemie transakcyjnym mogę wysłać.
    Jakbym nie ufał systemowi to jaki byłby w ogóle sens dostępu do swojej
    kasy przez system.
    P.G.

  • 6. Data: 2018-02-09 10:58:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    Ciekawe było też to, że konto pojawiło się jeszcze przed akceptem, tacy byli szybcy

    W styczniu skończył mi się stary dowód.
    P.G.

  • 7. Data: 2018-02-09 11:14:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 9 lutego 2018 10:58:20 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    Ciekawe było też to, że konto pojawiło się jeszcze przed akceptem, tacy byli szybcy

    To trochę sprawę wyjaśnia.
    Choć w moich doświadczeniach z bankami przy wymianie dowodu - a miałem już co
    najmniej dwie "z nowego na nowy", w 2010 i 2014, a na pewno była też wymiana "ze
    starego na nowy" - i być może jeszcze trzecia "z nowego na nowy", ale tego dokładnie
    nie pamiętam - nie było do tej pory sytuacji, abym musiał dosyłać skan zmienionego
    dowodu.
    Choć z drugiej strony to aż tak bogate to doświadczenia jednak nie są, wszystko to
    było przed erą "wielkiego ubankowienia" - czyli m.in. przed jakąkolwiek stycznością z
    citi - w 2010 miałem tylko mBąk, gdzie w starym ST można było (chyba) samodzielnie
    zmienić numer dowodu, zaś w 2014 mBąk i db - w mBąku to nie wiem, czy w nowym ST
    można samemu zmienić, ale być może jeszcze wtedy działał też stary - albo zmieniałem
    przez telefon - a w db to musiałem pójść do oddziału - co w sumie niewiele różni się
    od przesłania skanu.

    Zaś co do wymagania, to - z dokładnością do zawodnej już nieco pamięci:
    - mBąk nigdy skanu nie chciał, choć może w tym 2003 trzeba było do koperty zwrotnej
    (wtedy jeszcze nikt o kurierze nie słyszał ;) włożyć xero dowodu,
    - db chyba też nie - konta zakładane przez kuriera, a KK w oddziale,
    - citi chciał, żeby xero dać kurierowi,
    - eurobank - może skanowali w oddziale, nie pamiętam,
    - wbk chyba chciało,
    - oranżada nie chciała (przez kuriera),
    - lion's zaskanował w oddziale,
    - inteligo chyba nie chciało (kurier),
    - kantor aliora nie chciał przy zakładaniu przelewem, ale uparli się na skan przy
    składaniu FATCA w oddziale,
    - vw chyba nie chciał (kurier),
    - nest chyba też nie (przelew).

  • 8. Data: 2018-02-09 11:50:00
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Zaś co do wymagania, to - z dokładnością do zawodnej już nieco pamięci:

    W grudniu zadzwonili do mnie z oddziału BZWBK w którym nigdy w życiu nie
    byłem i nawet nie wiem dokładnie gdzie się mieści, ale w tym oddziale
    mamy wzięty kredyt hipoteczny. Chcieli abym przyszedł uzupełnić dane bo
    czegoś brakuje. Ale czego to pani nie potrafiła powiedzieć, a ja dopiero
    po rozmowie skojarzyłem, że mogą dzwonić do mnie bo kilka dni temu
    skończył się dowód żony. Powiedziałem, że nigdy u nich nie byłem i nie
    mam zamiaru się fatygować 20km po to tylko aby się dowiedzieć czego im
    brakuje.
    Z dowodami podeszliśmy do jednego z bliższych oddziałów - niech sobie
    zeskanują. Zrobiliśmy to na wszelki wypadek. Nie chciało mi się
    wczytywać w umowę kredytu hipotecznego - mam promocyjną marżę 0,99%,
    zagrożoną wzrostem o 1%, gdy nie spełnię warunków, a nie pamiętam, czy
    nie ma tam gdzieś zobowiązania do niezwłocznego uaktualniania wszystkich
    danych.
    P.G.
    P.S.
    A kredyt w tym oddziale tylko dlatego, że była promocja - prowizja
    zamiast chyba 2.5% była 0%.

  • 9. Data: 2018-02-09 11:55:20
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Zaś co do wymagania, to

    Jeszcze coś o wymaganiu.
    W lipcu kupiliśmy meble w Ikea na kredyt totalne 0% (Ikeabank, czy jakoś
    tak).
    Ci napisali mi maila, aby zajść do nich z dowodami, ale nie jest mi po
    drodze. Myślę, że nie będą robić awantury :)
    P.G.

  • 10. Data: 2018-02-09 12:56:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 9 lutego 2018 11:49:55 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > W grudniu zadzwonili do mnie z oddziału BZWBK w którym nigdy w życiu nie
    > byłem i nawet nie wiem dokładnie gdzie się mieści, ale w tym oddziale
    > mamy wzięty kredyt hipoteczny. Chcieli abym przyszedł uzupełnić dane bo

    Wow, ale historia - napisz, w jaki sposób wziąłeś KH "w oddziale", w którym nie
    byłeś? Tym bardziej, że to żaba, która jest wybitnie "oddziałowa" - np. rachunek
    wspólny można założyć tylko w oddziale.
    Kuriera z tego oddziały przysłali czy przyjechał do Was pracownik?

    I to rzeczywiście była taka promocja, że tylko wybrane oddziały miały tą prowizję 0%?

    Promocje w żabie to w ogóle ciekawa historia, dzisiaj odebrałem list z nagrodą w
    jednej promocji, kilka dni temu żona dostała niespodziewany mail z voucherem na bilet
    do kina - w promocji, o której do tej pory nawet nie słyszałem - dobrze, że ze
    znajomą panią w oddziale mam kontakt mailowy (bo dodzwonić się do oddziału żaby nie
    sposób), to przysłała mi regulamin tej promocji (na stronie nie ma), tak samo jak
    dosyłała mi regulamin z promocji dającej premię za przeniesienie wynagrodzenia -
    mimo, że z informacją o objęciu mnie tą promocją dzwonili z centrali, to regulamin
    też można dostać tylko w oddziale...