    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 9 Feb 2018 02:14:59 -0800 (PST)
    Subject: Re: Citi - lawina kodów
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 9 lutego 2018 10:58:20 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    jak przywiózł umowę KK - i nic już nie musiałem dosyłać. Tylko akcept umowy w ST.
    Ciekawe było też to, że konto pojawiło się jeszcze przed akceptem, tacy byli szybcy
    ;P

    > W styczniu skończył mi się stary dowód.
    > P.G.

    To trochę sprawę wyjaśnia.
    Choć w moich doświadczeniach z bankami przy wymianie dowodu - a miałem już co
    najmniej dwie "z nowego na nowy", w 2010 i 2014, a na pewno była też wymiana "ze
    starego na nowy" - i być może jeszcze trzecia "z nowego na nowy", ale tego dokładnie
    nie pamiętam - nie było do tej pory sytuacji, abym musiał dosyłać skan zmienionego
    dowodu.
    Choć z drugiej strony to aż tak bogate to doświadczenia jednak nie są, wszystko to
    było przed erą "wielkiego ubankowienia" - czyli m.in. przed jakąkolwiek stycznością z
    citi - w 2010 miałem tylko mBąk, gdzie w starym ST można było (chyba) samodzielnie
    zmienić numer dowodu, zaś w 2014 mBąk i db - w mBąku to nie wiem, czy w nowym ST
    można samemu zmienić, ale być może jeszcze wtedy działał też stary - albo zmieniałem
    przez telefon - a w db to musiałem pójść do oddziału - co w sumie niewiele różni się
    od przesłania skanu.

    Zaś co do wymagania, to - z dokładnością do zawodnej już nieco pamięci:
    - mBąk nigdy skanu nie chciał, choć może w tym 2003 trzeba było do koperty zwrotnej
    (wtedy jeszcze nikt o kurierze nie słyszał ;) włożyć xero dowodu,
    - db chyba też nie - konta zakładane przez kuriera, a KK w oddziale,
    - citi chciał, żeby xero dać kurierowi,
    - eurobank - może skanowali w oddziale, nie pamiętam,
    - wbk chyba chciało,
    - oranżada nie chciała (przez kuriera),
    - lion's zaskanował w oddziale,
    - inteligo chyba nie chciało (kurier),
    - kantor aliora nie chciał przy zakładaniu przelewem, ale uparli się na skan przy
    składaniu FATCA w oddziale,
    - vw chyba nie chciał (kurier),
    - nest chyba też nie (przelew).