    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 30 Aug 2019 06:54:14 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Ciekawy przypadek "pikaczowy"
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 30 sierpnia 2019 13:05:02 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:

    > Dodzwoniłem się do operatora terminala i uzyskałem info dot. tych
    > konkretnych transakcji, i ze mniej więcej od 2 m-cy dla kart Maestro
    > oraz MasterCard limit pikaczowo-bezpinowy to 100zł. Visa po staremu 50zł
    >
    > No przyznam, że lekko zdziwiony jestem - samowolka siakaś ?

    Rzeczywiście ciekawie się robi - zresztą ten sumup to też jest ciekawostka, kiedyś (a
    może i nadal) mBąk też taki wynalazek oferował, ludzie nie boją się za pomocą tego
    płacić? ;>

    Co do tych 100zł - MC ma już na to zgodę NBP od ponad roku, visa od pół - ale, jak
    pisałem, wymóg wprowadzenia PSD2 i związane z tym zmiany zasad w płatnościach,
    szczególnie pikaczowych, spowodowały, że duopol podobno "decyzję o podwyższeniu
    limitu bezPINowego pikaczu pozostawił bankom i operatorom" (to już z prasy) - choć
    planowali początkowo wprowadzenie już w Q2 2019.

    Oczywiście jak zawsze jest tu pytanie, czy jest to logiczne "i" czy "lub".
    Czyli czy sumup mógł sam zdecydować o tym zwiększeniu, czy też złożyły się tu decyzje
    sumup i żubra (o ile to był żubr).
    Jak masz MC z innego banku i masz możliwość, to zrób test ;>

    Ja z ostatnich tygodni pamiętam chyba dwie płatności pikaczowe między 50 a 100 -
    debetówką wielowalutową z kantoru aliora (w biedronku) oraz curviszczem (leclerc) - i
    ZTCP (oraz potwierdzają slipy) obie były z PINem.

    No i pytanie podstawowe, czy poinformowali o tej zmianie mechantów?