    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Thu, 12 Sep 2019 02:33:26 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Chciwy Santander ;)
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 11 września 2019 23:01:02 UTC+2 użytkownik Waldek napisał:
    > Będąc parę dni temu w Barcelonie, wrzuciłem Rewolwera do bankomatu
    > Santandera, /a jest ich tam od cholery/ - prosząc o skromne 200 ojro.
    > No a ten mi wrzeszczy że 5 ojro prowizji ;P
    > -2,5% ? no niezłe zdzierstwo :D
    > Jakoś zawsze czułem że ten bank z logo "kupy" to nie dla mnie - LOL

    Hehe, a myślisz, że po co zaintalowali "od cholery" tych bankomatów w Barcelonie?
    Raczej nie po to, by turystykę promować i do tego dokładać, tylko na tych wszystkich
    turystach zarabiać ;>

    Interesującą politykę operatorów bankomatów można w tym temacie zaobserwować też w
    PL.
    Po włożeniu "polskiej" karty ma się "skrót" "50zł bez potwierdzenia" (a nawet
    widziałem chyba 20zł), a w "inna suma" do wyboru tak do 500zł.
    Po włożeniu "zagranicznej" (np. curve czy N26) propozycje są od 800zł do 4000zł.
    I tak się zastanawiam, skąd ta różnica?
    Operator ma chyba stałą prowizję od wypłaty, więc opłaca mu się promować małe kwoty.
    Więc czemu takie duże dla cudzoziemców?
    Możliwe, że dla DCC - hmmm, właściwie to nie pamiętam, czy bankomaty skarbonki i
    żubra, które DCC nie proponowały, też tak miały.

    > A ogólnie to różnie z tymi płatnościami bywa
    > np. w metrze przy zakupie T-10 nie poszła karta Rewoluta a poszła Curva
    > ale w innych automatach biletowych płaciłem bez problemu.
    > Ot czasem coś nie zatrybi i warto mieć dodatkowe plastiki

    Nie od dziś wiadomo, że curva to lepsza karta niż rewolwer. Rzadko się to potwierdza
    w praktyce, ale zdarza się.

    > Raz zapłaciłem Goldem Milka i raz Santim World
    > - wyłącznie w celu nabycia "uprawnień do polisy" ;)

    Hmmm, w milku zapewne nabyłeś, ale w santim chyba nie - co prawda ostatnio mocno
    zliberalizowali warunki, ale nie aż do tego stopnia, by wystarczył zakup za granicą.
    W każdym razie całe szczęście, że nic się nie stało i nie trzeba było sprawdzać ;>