    From: Szymon <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bitfilar - alternatywa wobec PPK?
    Date: Sun, 25 Aug 2019 21:43:30 +0200

    W dniu 2019-08-25 o 20:35, Robert Sierant pisze:

    > dlaczego właśnie kryptowaluty?

    Wydaje mi się to ciekawym eksperymentem.
    Istotnym aspektem jest również inwestowanie długoterminowe. Polacy lubią
    lokaty, ale ich horyzont jest raczej krótki wobec planów emerytalnych.
    Nieruchomości? Może. Niemniej wymagają sporo pracy przy nich.
    Ciekawy jestem jak wyszedłby taki eksperyment na TFI czy akcjach.

    > jest wiele innych instrumentów fin. w które można w ten sposób
    > inwestować i odkładać np. na emeryturę...

    A co byś proponował?

    > no i z pewnością alternatywą dla PPK to nie będzie

    Dziś gdyby spieniężył to po 4 latach miałby więcej niż rząd obiecuje za
    20. Ale absolutnie nie bazowałbym na krypto w roli podstawy emerytury.
    Może jako dodatek... Chociaż moja wiedza na ten temat jest zbyt mała,
    aby w ogóle tykać temat.