  • 51. Data: 2017-10-02 22:21:40
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Oct 2017 21:26:44 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > użyteczna, a nie może to być bezsensowne wykopanie i zakopanie dołu.

    Nie udawaj ignoranta. Kopanie btc to nie jest wykopanie pustego dołu,
    to jednak wykopanie czegoś z tego dołu. Można użyć analogi wykopania
    złota. Umówiliśmy się, że złoto ma wartość. Podobnie BTC. Ilość złota
    na planecie jest ograniczona, podobnie jak BTC. Umiemy weryfikować
    autentyczność kruszcu, podobnie BTC bo genialnosc użycia w tym
    kryptggrafi daje możliwość weryfikacji czy faktycznie praca została
    wykonana (wartosc została "wykppana"). Zlota nie da się podwójnie
    wydać, podobnie BTC bo blockchain rozwiązuje problem podwójnego
    wydatkowania.
    Oczywiście można nadal być ignorantem i twierdzić, ze BTC nie nadaje
    sie do bycia środkiem platniczym.
    Nie wiem czy BTC faktycznie stanie się walutą przyszłości ale pewiem
    jestem, że waluta przeszłości tak będzie funkcjonować.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2017-10-02 22:34:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-10-02 o 22:21, Marek pisze:

    > Nie udawaj ignoranta. Kopanie btc to nie jest wykopanie pustego dołu, to
    > jednak wykopanie czegoś z tego dołu.

    Oczywiście że jestem ignorantem w tym temacie, dlatego chętnie się
    dowiem co takiego z tego doła się wykopuje. Czyli w jakim celu grzeją
    się te procesory na farmach.

    --
    Liwiusz

  • 53. Data: 2017-10-03 00:15:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 2 Oct 2017 21:26:44 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Ech, ta twoja mania pisania nie na temat ;)
    >
    > Argument był, że bitcoin nie spadnie do zera, bo za bitcoinem stoi
    > wykonanie jakiejś pracy. Jest to samo w sobie ciekawym argumentem w
    > dyskusji, bo o ile to, że kopanie to dużo prądu i mocy procesora każdy
    > wie, o tyle co takiego daje ta praca - już nie.

    Bo to jest durne stwierdzenie. Fabryka np wyprodukowala samochody,
    poniosla koszty materialow i pracy a one okazuja sie nic nie warte, bo
    VW diesel :-)

    > Zatem pytam się co to za
    > praca - wiadomo, że aby praca miała wartość, musi być dla kogoś
    > użyteczna,

    Ale BC najwyrazniej jest dla kogos uzyteczny, skoro ludzie to kupuja.

    J.

  • 54. Data: 2017-10-03 03:11:35
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Przegoglowałem, ale nie umiem znaleźć. Nie widział gdzieś ktoś tabelki w
    > EXCEL, albo po prostu tekstowo z dziennymi kursami Bitcoina za jakiś
    > sensowny okres do tyłu (powiedzmy ze dwa lata). Potrzebuję sobie to
    > przeanalizować, a nie chce mi się z dostępnych wykresów - bo tego masa)
    > odczytywać i wpisywać. Moze ktoś podrzuci linkiem.

    Bitcoin ma dwie poważne wady:

    1. Nie ma oficjalnej giełdy z "silnymi plecami", na której da się BTC
    wymienić na "prawdziwe pieniądze". Istnieją jakieś lokalne giełdy, ale
    dość często słyszy się o "bankructach", w czasie których znikają
    prawdziwe pieniądze klientów.

    2. BTC ma limit około 1500 transakcji co 10 minut. Jest to taki
    pierwotny ogranicznik ustalony na etapie projektowania tej kryptowaluty.
    Czy wyobrażacie sobie, że jakiś bank ma takie ograniczenie? A tu nie
    chodzi bank, ale o cały obrót światowy na tej "walucie".
    Bitcoin w tej chwili się zatyka i zaczyna się myśleć o zmianie tego
    ograniczenia, co nie jest zadaniem trywialnym.

    --
    MN

  • 55. Data: 2017-10-03 08:34:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 2 Oct 2017 22:34:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > co takiego z tego doła się wykopuje

    Bity, drogi Liwiuszu, bity. Bity w określonej konfiguracji.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 56. Data: 2017-10-03 11:54:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Bity, drogi Liwiuszu, bity. Bity w określonej konfiguracji.

    Kto ma interes w wykopywaniu tych bitów i po co mu one? Czy ktoś jest
    skłonny za te bity zapłacić obowiązującą walutą?

    --
    Liwiusz

  • 57. Data: 2017-10-03 12:24:32
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-02 o 22:34, Liwiusz pisze:
    > Oczywiście że jestem ignorantem w tym temacie, dlatego chętnie się
    > dowiem co takiego z tego doła się wykopuje. Czyli w jakim celu grzeją
    > się te procesory na farmach.

    Głównym celem jest podtrzymanie działania sieci BTC. W zamian za to
    dostaje się nagrodę w postaci cząstek BTC. A żeby nie było za dużo
    chętnych do kopania stawia się im zadania do rozwiązania a stopień ich
    trudności zależy od ilości kopiących tak aby w czasie wykopać taką samą
    założoną ilość BTC.
    Ekolodzy napiszą że to bezsensowne marnowanie energii elektrycznej :-)

  • 58. Data: 2017-10-03 12:31:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-10-03 o 03:11, Marcin N pisze:
    > Bitcoin w tej chwili się zatyka i zaczyna się myśleć o zmianie tego
    > ograniczenia, co nie jest zadaniem trywialnym.

    I podobno szykuje się rozłam na przynajmniej 3 rodzaje BTC bo
    towarzystwo kopiące (te duże ryby) się pokłóciły.

    Także ludzkość nie dorosła jeszcze do takich genialnych rozwiązań :-)

    Oczywiście można podejrzewać że za tym wszystkim stoi dojenie wiernych i
    zarobek dojących ;-)

    Znaczy wracamy do źródeł i układu banki-klienci :-)

  • 59. Data: 2017-10-03 20:53:39
    Od: z <...@...pl>

    https://forum.bitcoin.pl/viewtopic.php?f=2&t=23279&s
    id=c162448142e43edd0e630a17b20e2e45

  • 60. Data: 2017-10-03 21:30:08
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <f...@f...com> writes:

    > I to jest ważny element, który trochę większości umyka szczególnie
    > tym, którym się wydaje, ze BTC to takie "punkciki" doliczane do
    > jakiegoś wirtualnego konta. Wytworzenie wymaga poniesienia
    > pracy/kosztów, więc BTC ma już wartość od momentu wytworzenia.

    Jasne, tak samo jak dwukrotnie przesypana kupa piachu ma wartość.

    Wartość to jest cena, którą ktoś chce zapłacić, a nie to, ile sami
    daliśmy.
    --
    Krzysztof Hałasa