    From: xxx <x...@x...xxx>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpieczeństwo mobilnej bankowości.
    Date: Fri, 15 Mar 2019 09:44:25 +0100

    Bolko wrote :
    > Od miesiąca mam telefon z NFC - super sprawa jak dla mnie.
    > Do tego BLIK (za dużo pieprzenia) ale się przydaje jak zgubiłem kartę.
    > Do tego dostęp konta na odcisk palca.
    > No i podobno w mille można robić przelewy na odcisk,
    > ale tego nie robię bo się boje.
    >
    > Ostatnio sprzedałem nieruchomość
    > i nigdy w życiu nie miałem na koncie tyle kasy.
    >
    > Jak ktoś w wątku obok pisał mogę maks dzinnie zrobić przelew 50kzł.
    > Ale tak szczerze to czuje pewien niepokój że "noszę" przy sobie tyle kasy.
    >
    > Jak takie rzeczy się załatwia w dzisiejszych czasach?

    A tak w ogóle jeszcze to bym nie używał bankowości mobilnej wcale.
    Przy androidzie obecnie tak naprawdę nie wiadomo co te aplikacje
    zainstalowane w telefonie robią, albo jest tak że masz aplikację jakąś,
    a za jakiś czas okazuje się że google play usunęło ją bo jakieś
    podejrzane ruchy wykonywała.
    Nie rozumiem po co komu apka mobilna banku w telefonie w ogóle. Że mogę
    sobie co 5 minut sprawdzić stan swojego konta bankowego? Albo że
    szybciej przelew zrobię. Czy zakupy telefonem, od tego mamy debetówki
    czy kredytówki. Zawsze to mniejsze ryzyko w momencie zgubienia telefonu
    To że coś jest fajne i nowe, nie oznacza że jest bezpieczne. A idzie to
    właśnie w tym kierunku.
    Mam potrzebę zrobienia przelewu czy sprawdzenia sobie stanu konta to
    loguję się w domu z komputera który wiem że jest pewny i zrobię sobie
    wszystko co potrzeba.
    A ktoś może sobie gadać że to paranoja i zacofanie bo nie robię tak jak
    wszyscy. Ważne jest myślenie, a nie to co ktoś sobie gada.