  • 1. Data: 2002-01-02 10:16:37
    Temat: Re: Bez marmurka ani rusz
    Od: Jozef Zbrodel <j...@i...com>

    Tristan Alder wrote:

    > Witajcie,
    >
    > właśnie zrozumiałem, że bez marmurka ani rusz. Mam w kieszeni kilka
    > tysięcy złotych, którymi obracam
    <ciach>

    Jak ktos ma takie specyfikie, że musi obracać tysiacami w gotówce, to
    mu bank nie jest potrzebny ;-)))
    Ja tam rzadko wyciągam więcej niż 100-200 złotych z bankomatu.

    > Słowem -- mBank nadaje się do użytku tylko w specyficznych
    > zastosowaniach --

    Zaryzykowałbym stwierdzenie, że koniecznosć częstego wyciągania dużych
    kwot w _gotówce_ to są własnie nietypowe zastosowania, i do tego
    faktycznie ten bank się nie nadaje.

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]

  • 2. Data: 2002-01-02 21:06:22
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 02 Jan 2002 11:16:37 +0100, Jozef Zbrodel
    <j...@i...com> wrote:

    ><ciach>
    >Jak ktos ma takie specyfikie, że musi obracać tysiacami w gotówce, to
    >mu bank nie jest potrzebny ;-)))

    Niestety jest. Moja teściowa ma butik i w ogóle wszystko leci gotówką,
    a konto za 30zł utrzymuje skuli Legalnej Mafi Zus(tm) oraz Urzędu
    Skarbowego...

    Tak, ale 1000zł to nie jest dużo...

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2002-01-03 10:37:22
    Od: Jozef Zbrodel <j...@i...com>

    Tristan Alder wrote:

    > Niestety jest. Moja teściowa ma butik i w ogóle wszystko leci gotówką,
    > a konto za 30zł utrzymuje skuli Legalnej Mafi Zus(tm) oraz Urzędu
    > Skarbowego...

    No to mBank faktycznie się nie nadaje. Ale trudno mówić że mBank nie
    nadaje się do "typowych" zastosowań, bo IMHO Twoje są nietypowe.
    Profil użytkownika banku wirtualnego to człowiek zatrudniony na
    etacie, otrzymujący pensję przelewem, korzystający z kart płatniczych
    i wyciągajacy gotówkę na drobne wydatki. To chyba nie są "specyficzne
    zastosowania". Natomiast jak ktos musi operować gotówką - no to
    marmury przeca prosperują w najlepsze. ;-)

    No ale tysiąc wyciągniesz ;-))

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]

  • 4. Data: 2002-01-03 15:29:07
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message
    > Niestety jest. Moja teściowa ma butik i w ogóle wszystko leci gotówką,
    > a konto za 30zł utrzymuje skuli Legalnej Mafi Zus(tm) oraz Urzędu
    > Skarbowego...

    To ją oświeć, że jest coś takiego jak (od najtańszego):
    1.) Konto firmowe w Inteligo
    2.) Konto do płacenia składek ZUS w Banku Pocztowym
    3.) Konto firmowe w Telepekao24
    4.) Konto firmowe w MultiBanku
    5.) Są jeszcze konta dla małych firm w Pekao i PKO BP

    Każde z tych rozwiązań jest TAŃSZE od 30 zł miesięcznie :-)))

    K. Kowalski

  • 5. Data: 2002-01-04 09:33:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 03 Jan 2002 11:37:22 +0100, Jozef Zbrodel
    <j...@i...com> wrote:

> [...]
    >etacie, otrzymujący pensję przelewem, korzystający z kart płatniczych
    >i wyciągajacy gotówkę na drobne wydatki.

    Ale nawet taki klient oszczędza pilnie. I przychodzi moment, gdy musi
    wybrać większą kasę (przykłady w innych moich listach).

    >No ale tysiąc wyciągniesz ;-))

    Tak, ale 1001zł to też nie jest dużo... :-))

  • 6. Data: 2002-01-04 09:36:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 3 Jan 2002 16:29:07 +0100, "Krzysztof Kowalski"
    <k...@b...pl> wrote:

    >To ją oświeć, że jest coś takiego jak (od najtańszego):
    >1.) Konto firmowe w Inteligo

    I wpłaty dokona nań w Warszawie? Przelew zleci w Warszawie?
    Ty myślisz, że wszyscy są z Internetem za pan brat...

    >2.) Konto do płacenia składek ZUS w Banku Pocztowym

    Ale pozostaje jeszcze US.

    >3.) Konto firmowe w Telepekao24
    >4.) Konto firmowe w MultiBanku

    I są darmowe? Bo konto firmowe ona ma. A akurat nie musi mieć w
    oddziale internetowym...

    >5.) Są jeszcze konta dla małych firm w Pekao i PKO BP
    >Każde z tych rozwiązań jest TAŃSZE od 30 zł miesięcznie :-)))

    Może... Może rzuciłem złą kwotę. Moje WBK ma 30zł, więc tak dałem.
    Może płaci 20zł. Nie zmienia to faktu, że to był przykład, ze wiele
    działalności wymaga obracania gotówką a obowiązek posiadania konta
    bankowego tylko problemy generuje.

  • 7. Data: 2002-01-04 11:45:29
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    > I wpłaty dokona nań w Warszawie? Przelew zleci w Warszawie?
    > Ty myślisz, że wszyscy są z Internetem za pan brat...

    A to nie może sobie na to konto przelać np z konta prywatnego??? A telefonu
    też nie umie obsługiwać?

    > I są darmowe? Bo konto firmowe ona ma. A akurat nie musi mieć w
    > oddziale internetowym...

    Puknij się w łeb - są tańsze niż 30 zł miesięcznie i to wszystko.

> [...]
    > Może płaci 20zł. Nie zmienia to faktu, że to był przykład, ze wiele
    > działalności wymaga obracania gotówką a obowiązek posiadania konta

    Człowieku! Ja m.in. handluję komputerami i moje jedyne konto firmowe jest w
    Inteligo. Sam obracam gotówką i nie mam pojęcia GDZIE masz problem aby
    sprzedawać komputery za gotówkę i płacić US/ZUS z Inteligo.

    Pomyśl trochę, zmień czasem przyzwyczajenia. Narazie Twoje podejście to
    odpieranie prawie wszystkich rad i uwag innych osób.

    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-01-04 15:04:12
    Od: Jozef Zbrodel <j...@i...com>

    Tristan Alder wrote:

    > Ale nawet taki klient oszczędza pilnie. I przychodzi moment, gdy musi
    > wybrać większą kasę (przykłady w innych moich listach).

    Owszem. Ale _na_ogół_ nie zdarza się to często. Jak często kupuje się
    mieszkanie czy samochód? Dla _duuuuuużej_ transakcji to można sobie
    nawet specjalnie dla tego celu założyć konto w jakims marmurku. Ale na
    codzień? Ja zostawiłem sobie konto w PKOBP _tylko_ dlatego że mieszkam
    w budynku w którym jest oddział i mam 10 sekund piechotą do
    całodobowego bankomatu. Gdyby nie to - to bym się zastanowił nad
    likwidacją.

    --
    Pzdr
    J. [WaWa]

  • 9. Data: 2002-01-04 22:29:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 4 Jan 2002 12:45:29 +0100, "Krzysztof Kowalski"
    <k...@b...pl> wrote:

    >A to nie może sobie na to konto przelać np z konta prywatnego??? A telefonu
    >też nie umie obsługiwać?

    Jakiego prywatnego? Takiego nie ma wogóle, bo zupełnie niepotrzebne.
    Kasą obraca w butiku.

    >Człowieku! Ja m.in. handluję komputerami

    Wow, konkurent w dodatku z mojego terenu. Sporo to wyjaśnia...

    >i moje jedyne konto firmowe jest w
    >Inteligo. Sam obracam gotówką i nie mam pojęcia GDZIE masz problem aby
    >sprzedawać komputery za gotówkę i płacić US/ZUS z Inteligo.

    Ja? Nigdzie. Mówiłem o mojej teściowej. Czytaj uważniej.

    >Pomyśl trochę, zmień czasem przyzwyczajenia. Narazie Twoje podejście to
    >odpieranie prawie wszystkich rad i uwag innych osób.

    Nie. Wiele się uczę i przyjmuję. A że chcę pokazać sytuacje, gdy obrót
    gotówką wcale nie oznacza lewych interesów, to inna sprawa.

  • 10. Data: 2002-01-07 17:20:13
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    > Jakiego prywatnego? Takiego nie ma wogóle, bo zupełnie niepotrzebne.
    > Kasą obraca w butiku.

    To niech sobie założy konto prywatne i firmowe w Inteligo.
    A teraz czekam na kolejne kontrargumenty :-)))

    > Wow, konkurent w dodatku z mojego terenu. Sporo to wyjaśnia...

    Dopiero teraz pokapowałeś? ;-)
    Ale NIE konkurent - nie prowadzę sklepu.

    > Ja? Nigdzie. Mówiłem o mojej teściowej. Czytaj uważniej.

    Nie ma znaczenia. Skoro Ty nie widzisz problemu to jej wytłumacz co ma
    zrobić.

    > Nie. Wiele się uczę i przyjmuję. A że chcę pokazać sytuacje, gdy obrót
    > gotówką wcale nie oznacza lewych interesów, to inna sprawa.

    Lawirujesz stary. Zmieniasz temat jak Ci wygodnie :-)

    K. Kowalski