  • 1. Data: 2016-09-21 09:33:26
    Temat: Re: Bank musi sprawdzac nazwe odbiorcy
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 20 Sep 2016 20:05:01 +0200, w
    <57e17a51$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Czy banki sprawdzaja odbiorcow przelewow ?

    Niektóre tak (Eurobank), niektóre nie (mBank).

  • 2. Data: 2016-09-21 20:05:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <r...@k...pl> r...@4...com

    > Czy banki sprawdzaja odbiorcow przelewow ?

    : Niektóre tak (Eurobank), niektóre nie (mBank).

    Słynny kant z rzekomym kontem Rydzyka?
    Teraz może być inaczej.

    Kiedyś ING sprawdzał, gdy przelew wędrował z innego
    banku i nie sprawdzał, gdy przelew wędrował z ING.
    Taka sytuacja przyczyniła się do odbicia przelewu,
    czego skutkiem była sprawa sądowa przegrana przeze
    mnie zaocznie.

    -=-

    BTW:

    - Mój odwersarz rzekomo nie wiedział o sprawie sądowej, więc
    komornicy odmawiali egzekucji mimo klauzuli i prawomocnego

    http://www.gazetaprawna.pl/encyklopedia/prawo,hasla,
    339548,rygor-natychmiastowej-wykonalnosci.html

    wyroku, który został niby cofnięty.

    - Ja ze 20 lat temu nie zostałem naprawdę powiadomiony o sprawie
    i sąd II instancji coś z nieprawomocnym wyrokiem uczynił w efekcie
    mojej apelacji -- zmienił ów wyrok czy uchylił... Do dziś nie
    odzyskałem kosztów procesu... :)

    -=-

    Niektóre banki zbyt rygorystycznie weryfikują -- z Optimy nie udaje się lanie do
    BZWBKKBSg...

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 3. Data: 2016-09-21 21:09:06
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" nrui5q$ki4$...@n...news.atman.pl

> [...]

    > http://www.gazetaprawna.pl/encyklopedia/prawo,hasla,
    339548,rygor-natychmiastowej-wykonalnosci.html

    Trochę głupio wyszło...

    + komornicy odmawiali egzekucji pomimo klauzuli NW i prawomocnego
    + wyroku, zanim oficjalnie rozpoczęto skarżenie tegoż wyroku.

    W efekcie skarżenia wyrok został cofnięty, ale tylko na niby. :)

    Sąd cywilny był związany wyrokiem sądu karnego i jakiekolwiek
    mowy czy dowody obronne nie mogły zaniżyć wysokości zapłaty
    nałożonej na mego adwersarza, ale przy pierwszym podejściu
    sąd moje żądania powiększył o ustawowe odsetki z uwagi na
    lekceważenia sądu przez mego adwersarza.

    Wyrok niby cofnięto, ale przy drugim podejściu wydano wyrok
    identyczny -- razem z odsetkami, czyli jednak (niejawnie)
    uznano, iż mój adwersarz wiedział na czas o toczącej się sprawie...

    Sąd cywilny musiał przyznać mi pieniądze takie, jakich zażądałem
    (bo sąd prawa nie tworzy a ja zażądałem kwoty możliwie najniższej
    w tamtej sytuacji) ale nie musiał przyznać mi odsetek, gdyż nie
    żądałem tych odsetek.

    Efekt nieżądania odsetek -- kilka moich żądań sprzed kilkunastu
    lat nie doczekało się skutecznej egzekucji pomimo prawomocnych
    wyroków i klauzul natychmiastowej wykonalności. :)

    Ww. sprawa też nie została rozwiązana przez komorników (chętnie
    biorących zapłatę za ciężką ;) pracę) -- forsę przekazała mi żona
    mego adwersarza wraz z odsetkami naliczonymi jakoś dziwnie, ale od
    czasu wydania drugiego wyroku.

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/......

  • 4. Data: 2016-09-23 17:49:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    Tue, 20 Sep 2016 20:05:01 +0200, w
    <57e17a51$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

    >Niektóre tak (Eurobank), niektóre nie (mBank).

    Dokladnie spawdza ?

    Bo dokladne to kanal, a niedokladne tez kanal :-)

    J.

  • 5. Data: 2016-09-23 19:51:45
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 23 Sep 2016 17:49:01 +0200, w
    <57e54ef2$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Użytkownik napisał w wiadomości grup
    com...
    > Tue, 20 Sep 2016 20:05:01 +0200, w
    > <57e17a51$0$15192$65785112@news.neostrada.pl>, "J.F."

    > Dokladnie spawdza ?

    Jak dokładnie nie sprawdzałem.
    Podejrzewam, że same imię i nazwisko.

    W każdym bądź razie jak zamiast do Jana Kowala wyślesz do Janka Kowalskiego to
    nie przejdzie.

  • 6. Data: 2016-09-26 10:22:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik radekp napisał w wiadomości grup
> [...]

    >Jak dokładnie nie sprawdzałem.
    >Podejrzewam, że same imię i nazwisko.

    >W każdym bądź razie jak zamiast do Jana Kowala wyślesz do Janka

    A jak wyslesz do "Kowal Jan" ?

    A przypominam inny przekret - ktos rozeslal pisma od Glownego
    Inspektoratu Kontroli Skarbowej ze po sprawdzeniu rozliczen obywatel
    zalega z drobna kwota, np 69.75 zl i zalaczyl blankiet wplaty. Dla
    G.I.K.S.

    Konto bylo zalozone przez Giks. Stefan Giks.

    J.

  • 7. Data: 2016-09-30 13:46:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
    > G.I.K.S.
    >
    > Konto bylo zalozone przez Giks. Stefan Giks.

    Oczywiście oszustwo (działanie w złej wierze) to inna historia, tam
    kwestia odpowiedzialności jest dość prosta, co nie zmienia sprawy
    odpowiedzialności banku.
    --
    Krzysztof Hałasa