    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BZWBKKBSg
    Date: Thu, 8 Mar 2018 10:15:32 +0100

    "J.F." 5a9fc7a5$0$1008$6...@n...neostrada.pl

    > A musisz ? Wystarczy, ze list do skrzynki zaniesiesz.

    Jesteś pewien, ze wystarczy? Kiedyś pytałem w marmurze
    (na ul. Pałacowej) BZWBKKBSg -- pismo ojca nie wystarczyło...
    Może masz rację -- może marmurowy białkomat mnie oszukał,
    dlatego pytam...

    Nie zawracałbym ojcu siedliska, gdybym mógł wydrukować
    coś, co ojciec by podpisał a co ja bym dostarczył do
    marmuru... [przy okazji parkowania na parkingu bankowym,
    znajdując się w strefie płatnego parkowania]

    > A moze telefonicznie wystarczy.

    Genialne ;) rozwiązanie!!!
    Ale nieco kosztowne -- ojciec ma nolimit w a2mobile...
    Co więcej -- ja mógłbym zadzwonić w imieniu ojca
    z ojca telefonu, jako że telefon nie ukazuje
    twarzy rozmówcy...

    Jesteś geniuszem, JF!!! A może -- jedynie marzycielem...

    > Ojciec ma napisac, nie ty ! :-P

    Co za różnica -- kto napisze?

    Ojciec; ja; ojca sekretarka; pisarz wynajęty
    przez ojca czy przez kogoś innego; biuro
    pisania podań, bankowy białkomat...

    IMO ważne, aby ojciec podpisał...

    > Poza tym taki doswiadczony zbieracz wisienek i nie potrafi regulaminu przeczytac ?

    Ojciec jest tym doświadczony zbieracz wisienek czy ja?
    Piszesz: >>Ojciec ma napisac, nie ty ! :-P<< i chwilę
    później piszesz >>taki doswiadczony zbieracz wisienek<<.

    Pomijam fakt błędnego wnioskowania -- rzecz jasna
    i ja posiadłem (wg Ciebie chyba nieosiągalną) sztukę
    czytania, i mój ojciec taką sztukę posiadł...
    (mój ojciec wisienek nie zbiera)

    BTW ww. sztuki -- Ty do tej pory najwyraźniej masz
    trudności z pisaniem, jako że w Twych pismach brak
    polskich znaków diakrytycznych, choć dziś raczej ;)
    łatwo o stosowne wersje oprogramowania...

    > Bank moze szybko i byle jak, a urzad nie moze :-)

    Na czym polega ta ,,byle jakość''?
    IMO banki to instytucje, do których mamy zaufanie...

    > Po prawdzie - teraz przyjecie wniosku o DO w urzedzie to kilka minut,

    Z czego najwięcej czasu pochłania włączenie laptopa...

    > bo wystarczy tylko zdjecie zeskanowac

    Nie ma potrzeby skanowania zdjęcia -- wystarczy skan twarzy. ;)
    Taki skan trwa zwykle ułamek sekundy. ;)

    > i dane z bazy zatwierdzic,
    > dane do PWPW leca elektronicznie,

    O ile to lot...
    Elektronicznie -- po prostu internetem, via WWW/HTTPS...
    Poniżej -- adres sprawdzacza, ale do wysyłki wniosku jest
    podobny adres.

    https://obywatel.gov.pl/dokumenty-i-dane-osobowe/odb
    ior-dowodu-osobistego-sprawdz-czy-twoj-dowod-jest-go
    towy

    > jak nie ma kolejki,

    Zwykle kolejki są... I mechanizmy kolejkowania...
    Ogólnie -- miliony, a nawet miliardy zgłoszeń są
    na świecie stale kolejkowane... Obsługiwane...
    Itd... Oczywiście nie twierdzę, że miliardy
    przez tę akurat bramkę...

    BTW -- Profil Zaufany zapchał się bardzo szybko,
    obsługując przed miesiącem kilka JPK_VAT na sekundę...

    > to juz na drugi dzien, a nawet w ten sam mozna produkowac

    Więc na drugi czy ten sam? I jaka ustawa to reguluje?

    Czy może znów puściłeś wodze swej wybujałej fantazji?!?!
    (czyli mówiąc inaczej, dosadniej -- bredzisz?)

    Jeśli wyślę zgłoszenie o godzinie 23:59 będę czekał na
    realizację mego zgłoszenia mniej niż 2 minuty, a jeśli
    wyślę me zgłoszenie o godzinie 00:01 będę czekał na
    realizację mego zgłoszenia niemal całą dobę?!

    Moim zdaniem fantazjujesz...

    Przyznaj się -- masz jakieś ***wiarygodne***
    (choćby od Macieja!!) źródła informacji, czy
    po prostu zmyślasz?!

    > dowod, po poludniu

    A może wtedy, gdy Słońce znajdzie się w tak zwanym zenicie? ;)

    Znów puściłeś wodze swojej fantazji?!
    Może nie o Słońce, ale o pełnię Księżyca chodzi urzędnikom?!

    JF -- piłeś?
    Jeśli piłeś -- nie pisz, póki nie wytrzeźwiejesz...
    Po co automagaom wiadomość o wzajemnym położeniu
    Ziemi i Słońca?!

    > moze byc wyslany kurierem i na drugi dzien do odbioru w urzedzie.

    > Inaczej to bedzie w malej gminie,

    Mieszkam w Białymstoku -- nie wiem, czy to mała gmina, czy duża...
    (ale słyszałem, że masy Polaków odnawiają dowody osobiste)

    > gdy sie oplaca poczekac z wysylka az sie uzbiera wieksza paczka dowodow.

    Ponoć zwykle oczekiwanie na nowy plastyk trwa miesiąc.
    (niezależnie od wielkości gminy)

    > Niestety, sie wycwanili, jako data wystawienia jest data wniosku, wiec nie wiadomo
    jaka byla kolejka ... hm, a moze zrobili na
    > trzeciej zmianie ?

    Zmianie automagicznej? -- a może uważasz, że
    te dowody malują ręce białkowych niewolników?...

    Białkomaty co najwyżej weryfikują fotki?

    Automag weryfikuje obecność Exifu (od profesjonalnego fotografa
    wiem, że info o PSie dyskwalifikuje fotkę -- takie Exify trzeba
    czyścić po obróbce PSem a przed wysyłką fotki) a białkomat jedynie
    sprawdza, czy na fotce jest goryl, czy czarnoskóra kobieta -- ponoć
    Google mają z tym rozróżnianiem kłopoty, dlatego warto posiłkować
    się białkoweryfikatorami...

    > Obywatel ma obowiazek posiadania dowodu

    Brak dowodu skutkuje opłatą. :)

    > ... ale moze w regulaminie jest obowiazek posiadania karty :-)

    Posiadanie zaś karty -- **też** skutkuje opłatą.
    Warto tu przypomnieć slogan banku:

    Konto jakie chcę!!!

    Akurat ojciec na *Konto godne polecenia*, ale
    slogan banku przez to nie ulega zmianie...

    Zaś brak karty -- skutkuje wysyłką tejże karty...

    Zatem wykryłeś prawidłowość?
    W obu wypadkach chodzi o opłatę...

    I w obu -- szefem jest (bądź był) ten sam Mateusz Morawiecki!!!

    Zarzucasz chrześcijańskiemu premierowi łamanie przykazania
    Boskiego?! (nie pożądaj żadnej rzeczy bliźniego twego)

    Odważny jesteś... Ale IMO skojarzenie nasuwa się wbrew woli... ;)

    > https://bip.kprm.gov.pl/kpr/oswiadczenia-o-stanie-m/
    prezes-rady-ministrow/4650,MATEUSZ-MORAWIECKI.html

    > 13711 warte ok 4.95 mln

    IMO jesteś bogaty, skoro 4,95 mln (mniemam,
    że plnów) to dla ciebie niezbyt wiele. ;)

    BTW -- czy mając tyle milionów, warto rabować kilka plnów karcianych?

    > BZ ma ok 100 mln akcji. To to jest 0.014%

    Mimo tego -- to ,,jedynie'' 4,95 mln...

    Poza tym -- Morawiecki szefował temu bankowi.
    Szefując, miał znacznie większy udział w rządzeniu
    tym bankiem, niż udział prezentowany przez Ciebie.

    > Zarabial, ale przestal.
    > A jak przestal, to zaraz bankom dop* podatek :-)

    Dopisał czy dopełnił? Dopuścił? Doprecyzował?...
    Trudno zgadnąć -- co skrywasz pod gwiazdką...
    [już raz tajemniczo o Słońcu pisał w poście,
    na który teraz odpowiadam... może JF to jakiś
    astrolog... wróżeniem też się chwali wielokrotnie...]

    ZTCP -- jest taka gra giełdowa:

    - najpierw głośno zapowiadana jest jakaś ,,regulacja'',
    w efekcie czego ceny różnych akcji dołują (nawet o kilkanaście %)

    - po kilku miesiącach jest głośne dementowanie informacji
    o nadchodzącej ,,regulacji'', w efekcie czego ceny akcji
    powracają do pozycji sprzed zapowiedzi o ,,regulacji''

    Taka gra giełdowa przynosi (rzecz jasna) zyski tym graczom
    giełdowym, którzy wiedzą na czas (czyli zawczasu?) zarówno
    o ogłoszeniu informacji dotyczącej ,,regulacji'' jak i znają
    czas odwołania owej ,,regulacji''...

    Kilkanaście % straciły akcje (tak mówili mi bankierzy) banków
    po ogłoszeniu ,,regulacji'' okołofrankowych i (chyba tyle samo)
    te akcje zyskały po publicznym odwołaniu ,,regulacji''...

    Odwołującym był Jarosław Kaczyński -- odwoływał w publicznej TV...

    Jarosław Kaczyński jest spokrewniony z Mateuszem Morawieckim -- ale
    (co już publicznie wyjaśniano wielokrotnie) spokrewnienie to nie ma
    istotnego ;) znaczenia...

    > do polowy rosl, wiec trudno powiedziec - sprzedal i akcje spadly, czy kos
    specjalnie kurs podniosl, aby zarobil :-P

    Niech zgadnę Twe powyższe intencje:

    czy ktoś specjalnie kurs podniósł, aby Morawiecki zarobił

    jakoś dziwnie zapisane...

    Przypomnę -- nie wiemy, czy Morawiecki zarobił na podwyżce ceny
    akcji BZWBKKBSg, bo (w tym poście) nie wiemy, czy Morawiecki
    akcje sprzedał...

    > Oswiadczenie z 11 grudnia, 14 i 15 grudnia byl gwaltowny wzrost obrotow ... na
    poziomie 170 tys akcji, a nie tam glupie 13 tys ...

    > Swoja droga - czy nie czas na oswiadczenie roczne ?

    Nasze coroczne oświadczyny podatkowe odrzucane corocznie
    przez naszą wybrankę ;) jaką/którą jest US?

    Moje oświadczyny czekają gotowe na zsyłkę...
    [ale co ja tam mam?... US rzecz jasna moją
    kandydaturę odrzuci jako zdecydowanie złą partię...
    1/16 etatu to bardzo mało a Agora niewiele zmienia
    w tej kwestii, choć mój zarobek podwaja...]

    Ale dziś mam na głowie dokończenie lutowego księgowania...
    Z wysyłką JPK_VAT i deklaracji VAT zaczekam -- dając
    podatnikom (mym Klientom) możliwość dorzucenia faktur...

    Aby było jasne -- moja szefowa nie dolicza za ,,otwarcie miesiąca zamkniętego''. ;)
    Także wtedy nie dolicza, gdy trzeba posłać korektę: zeznania, deklaracji czy JPK...

    Do otwierania miesięcy zamkniętych -- służy mi otwieracz
    ozdobiony tęczowym parasolem downów i innych świrów... ;)

    http://ftpa.pl
    http://ftpa.pl/program-pity/program-pit.html

    Tego niższego adresu miałem nie zamieszczać z uwagi na brzydkie słowa tam zawarte --
    PITy itp... ;)
    Ogólnie nie jestem wulgarny, zwłaszcza wtedy, gdy oświadczam się... ;)
    Ale nie ja wymyśliłem te terminologię...

    Ja proponuję rezygnacje z PITolenia na rzecz:

    - prawdziwego VAT (każdy podatnik doliczałby i nie byłoby mowy o odliczeniach)
    - podatku pogłownego (każdemu równo po głowie -- obuszkiem)
    - podatku katastralnego

    Ale póki co raczej (idąc śladami Twoimi -- JF) powróżę jakoś tak:

    - VAT od samochodu prywatnego:

    - 50% VAT do 123,00 pln brutto
    - 25% VAT od 123,01 pln do 246,00 pln brutto
    - 12% VAT od 246 pln brutto wzwyż...

    Wykładnia:

    - faktura opiewa na 123,00 pln brutto
    netto 100,00 pln
    VAT na tej faktorze to 23,00 pln
    50% z 23 pln można odliczyć
    razem 11,50 pln do odliczenia

    - faktura opiewa na 246,00 pln brutto
    netto 200,00 pln
    VAT na tej faktorze to 46,00 pln
    50% z 23,00 pln można odliczyć
    25% z pozostałych 23,00 pln można odliczyć
    razem do odliczenia 17,25 pln

    - faktura opiewa na 300 pln brutto
    (paliwa mogą podrożeć)
    netto 243,90 pln
    VAT na tej faktorze to 56,10 pln
    50% z 23,00 pln można odliczyć
    25% z pozostałych 23,00 pln można odliczyć
    12% z reszty, czyli z 10,10...
    razem chyba ;) 18,46 pln do odliczenia

    Ale tylko początkowo... Po jakimś czasie progres
    ten może być tak bezstopniowy, ;) jak tylko pozwala
    dzielność złotówki, czyli zgodnie z groszową
    niepodzielnością...

    [obecność JF wpływa kreatywnie na me myślenie...]

    Możesz JF sprawdzić -- czy (; nie popełniłem błędu. ;)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,