  • 1. Data: 2018-06-21 16:13:11
    Temat: Apple Pay
    Od: MK <m...@i...pl>

    W końcu ruszylo, nie warto o tym pisać?
    Od przesiadki z Androida na iOS była brak platnosci telefonem to jedna z uciążliwych
    rzeczy jakie mi przeszkadzaly. Od 2 dni korzystam i jest dobrze. Roznica taka w
    stosunku do androida, ze kazda platnosc wymaga weryfikacji, ale podobno rzadko jest
    wymagany PIN, wiec odpada problem podejrzenia PINu przy jego wprowadzaniu. Android
    pozwala na na platnosc bez weryfikacji, ale wymagany jest PIN przy transakcjach
    powyżej 50 PLN.

    MK

  • 2. Data: 2018-06-22 20:36:17
    Temat: Re: Apple Pay
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 21.06.2018 16:13, MK wrote:
> [...]
    Android pozwala na na platnosc bez weryfikacji, ale wymagany jest PIN przy

    Usługa rzeczywiście przemyślana i nastawiona na możliwe maksymalne
    bezpieczeństwo. Tutaj (i nie tylko) można sobie poczytać:

    https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/portfel-w-jablk
    u-analiza-bezpieczenstwa-apple-pay-w-polskim-systemi
    e-platnosci/

    jako taka rezerwa to tak, jednak w moim przypadku raz że mój bank nie
    jest na liście wspierających Apple Pay a dwa co bardziej ważne staram
    się jak mogę używać gotówki.

    Xenocide

  • 3. Data: 2018-07-03 11:16:59
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-06-21 o 16:13, MK pisze:
> [...]
    Android pozwala na na platnosc bez weryfikacji, ale wymagany jest PIN przy

    Na razie raz skorzystałem i zadziałało. Może do czegoś się przyda.
    Jako ciekawostkę dodam, że w procesie dodawania karty do AP bank
    przysłał SMSa z kodem weryfikacyjnym do wpisania. Tego kodu nie wpisałem
    (ktoś zadzwonił, potem zapomniałem) i pomimo niewpisania tego kodu AP
    działa z tą kartą (jedyna jaką dodałem).

  • 4. Data: 2018-07-03 11:33:05
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Hmm, a który to bank?
    I właściwie gdzie ten kod miałby być wpisany?
    Choć chyba przy dodawaniu karty do google pay też coś przysyłają, a do tego GP
    proponuje, że sobie samo w SMSach tego kodu poszuka. Nie wiem, czy się z tego
    śmiać...

  • 5. Data: 2018-07-03 12:38:09
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-03, Poldek <p...@i...eu> wrote:
> [...]
    > (ktoś zadzwonił, potem zapomniałem) i pomimo niewpisania tego kodu AP
    > działa z tą kartą (jedyna jaką dodałem).

    U mnie iOS sam wykrył SMS z kodem i z automatu autoryzował kartę.
    Też nic nie musiałem wpisywać.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 6. Data: 2018-07-03 12:40:40
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-07-03, Dawid Rutkowski <d...@w...pl> wrote:

    > Choć chyba przy dodawaniu karty do google pay też coś przysyłają, a do tego GP
    proponuje,
    > że sobie samo w SMSach tego kodu poszuka. Nie wiem, czy się z tego śmiać...

    A czemu śmiać?

    Numer podany w banku jest "zaufany".
    Jakby ktoś chciał przechwycić Twoją kartę i ją sobie dodać,
    to przecież SMS przyjdzie na Twój numer telefonu i wtedy
    aplikacja go sobie nie wczyta.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2018-07-03 14:04:36
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Chodzi o to, że nie ma większego sensu używanie jednego urządzenia zarówno do
    zlecenia operacji, jak i do otrzymania SMSa ją potwierdzającego - zawracanie głowy.
    Ja oczywiście jako "inny" mam GP na tablecie z kartą SIM z aero2, a SMSy z banków
    przychodzą na telefon - ale w ponad 95% przypadków karta będzie dodawana do GP na tym
    samym telefonie, na który przyjdzie SMS. google i apple zdają sobie z tego sprawę,
    skoro same chcą wyszukiwać ten autoryzacyjny SMS. Jest po prostu niepotrzebny i tyle.
    Taką autoryzację powinno się robić np. w ST dostępnym przez przeglądarkę - coś w
    stylu rejestracji apki IKO czy dawniej w mBąku (bo teraz uprościli).

  • 8. Data: 2018-07-12 11:17:03
    Od: MK <m...@i...pl>

    W dniu wtorek, 3 lipca 2018 14:04:37 UTC+2 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Chodzi o to, że nie ma większego sensu używanie jednego urządzenia zarówno do
    zlecenia operacji, jak i do otrzymania SMSa ją potwierdzającego - zawracanie głowy.

    Czy dobrze rozumiem, ze masz na myśli przypadek, ze ktoś ci zwinie telefon i karte i
    będzie chciał uruchomić platnosci na kradzionym telefonie? Zabezpieczenie jest po to
    aby ktoś nie wykorzystal numeru twojej karty i sms jest wysylany na numer
    zarejestrowany w banku.
    Ja zauwazylem, ze nie można mieć zarejestrowanej karty MC Wizzair na 2 roznych
    urządzeniach. Po rejestracji na drugim urządzeniu karta na pierwszym nie jest
    akceptowana - wywala blad.

    Pozdrawiam
    MK

  • 9. Data: 2018-07-12 11:54:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 12 lipca 2018 11:17:04 UTC+2 użytkownik MK napisał:

    > Ja zauwazylem, ze nie można mieć zarejestrowanej karty MC Wizzair na 2 roznych
    urządzeniach. Po rejestracji na drugim urządzeniu karta na pierwszym nie jest
    akceptowana - wywala blad.

    O, a to oba GP, oba AP czy też mix?
    Ja jeszcze nie testowałem, sprawdzę konfigurację 2*GP jak przyjdzie telefon z citka.

  • 10. Data: 2018-07-14 08:15:09
    Od: MK <m...@i...pl>

    wątek o ap, więc miałem na myśli 2 ap. teraz mam zainstalowane na 1 ap i 1 gp - oba
    działaja.
    2 razy ap - działało tylko na urządzeniu na ktorym później została dodana karta.

    MK