eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę › Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
  • Data: 2019-09-11 15:49:25
    Temat: Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> writes:

    > W swoich konstrukcjach dbam o to, aby mikrokontroler dowiedział się na
    > czas o tym, że wyłączono zasilanie i żeby w takiej sytuacji energii w
    > kondensatorach starczyło na dokończenie rozpoczętych, nie dających się
    > przerwać procesów zapisu do pamięci flash, aby w żadnym przypadku nie
    > dopuścić do niespójności danych.

    Akurat zwykła niespójność danych jest małym problemem - można ją łatwo
    wykryć i korzystać z poprzedniej kopii.

    Większym problemem jest taki, w którym przerwany zapis niby wydaje się
    być dokonany prawidłowo - ale niestety tak jest tylko przez jakiś czas,
    a później zawartość pamięci się zmienia. Wydaje się to może mało istotne
    do momentu, w którym te zaniki zasilania/pola zaczynają być generowane
    celowo i automatycznie :-)
    Ale oczywiście można to zrobić tak, by było odporne także na taki sposób
    "użytkowania".

    > Przypuszczam,
    > że mierzy poziom pola i pozwala sobie na rozpoczęcie zapisu tylko, gdy
    > pole jest np. ze 2x silniejsze niż minimalne niezbędne i opiera się na
    > założeniu, że człowiek nie wyrwie karty z pola w czasie kilku ms.

    To by raczej było naiwne założenie.

    > A może kombinuje z dwoma komórkami pamięci na te same dane i flagą
    > informującą które dane teraz aktualne.

    Raczej tak. Przy czym kierunek zmian bitów we flagach itp. jest pewnie
    przemyślany, a dodatkowo sprawdzane są skróty danych (w wersji minimum -
    CRC32) itd.

    > Mnie się wydaje (tak po prostu bez żadnych wiarygodnych źródeł), że
    > wszystkie karty od samego początku potrafiły kontrolować co trzeba,
    > tylko ze względu na model marketingowy banki to powyłączały.

    Wątpliwe. Aczkolwiek czy 14 września coś tu zmienia to nie wiem.
    --
    Krzysztof Hałasa