eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiAlior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę › Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
  • Data: 2019-09-11 12:05:01
    Temat: Re: Alior Kantor - Karta wielowalutowa - uniknięcie opłaty za kartę
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Oczywiście takie mniej poważne typu ATC i podliczniki (np. operacji bezpinowych)
    oraz - w zależności od karty (tzn. nie wiem, czy są takie, co nie zapisują - ale na
    pewno mam takie, z których taką listę wyciągnąć można - choć czasami są to jedynie
    pikaczowe transakcje offline - oraz takie, z których - przynajmniej moim tabletem -
    wyciągnąć się ich nie da - być może dlatego, że się nie zapisują, ale być może
    dlatego, że są "utajnione") - lista transakcji.

    W swoich konstrukcjach dbam o to, aby mikrokontroler dowiedział się na
    czas o tym, że wyłączono zasilanie i żeby w takiej sytuacji energii w
    kondensatorach starczyło na dokończenie rozpoczętych, nie dających się
    przerwać procesów zapisu do pamięci flash, aby w żadnym przypadku nie
    dopuścić do niespójności danych.

    Karta pewnie zapisuje to w EEPROMie - mniej energii potrzebuje, ale i
    tak podejrzewam, że energii z kondensatorów nie starczy. Przypuszczam,
    że mierzy poziom pola i pozwala sobie na rozpoczęcie zapisu tylko, gdy
    pole jest np. ze 2x silniejsze niż minimalne niezbędne i opiera się na
    założeniu, że człowiek nie wyrwie karty z pola w czasie kilku ms.
    A może kombinuje z dwoma komórkami pamięci na te same dane i flagą
    informującą które dane teraz aktualne.

    > Hmm, ciekawe co właściwie z takimi kartami co to nie zapisują będzie po 14
    września?

    Mnie się wydaje (tak po prostu bez żadnych wiarygodnych źródeł), że
    wszystkie karty od samego początku potrafiły kontrolować co trzeba,
    tylko ze względu na model marketingowy banki to powyłączały.

    Jeśli mam rację to zapewne mogą to w tych kartach włączyć.
    P.G.