    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re:
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Wed, 14 Aug 2019 04:34:04 +0200

    Dnia Tue, 13 Aug 2019 12:43:11 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

    > Ciekawostka, ale pewnie i tak im wyszło, że taniej będzie już się zwinąć i nie
    ponosić kosztów utrzymania kanadyjskiej części banku.
    > Jakby nie patrzeć, zastrzegli wszystkie karty najpóźniej w marcu 2018 - czyli od
    tego czasu minęło 17 miesięcy.

    To chyba faktycznie o to poszlo ... choc jak rozumiem nie wycofali sie
    z Kanady calkowicie, to ciagle mogli te splaty przymowac.

    > Z artykułu wynika, że nie zrobili hard-shock-exitu - choć pewnie
    > mogli, bo takie prawo dają sobie w umowie wszystkie polskie banki,
    > w którym mam/miałem KK - czyli 2-miesięczne wypowiedzenie, a potem
    > całość długu wymagalna od razu

    W USA troche inne zwyczaje ... ale i u nas, skoro proponuja limit np
    30 tys, to klient w 2 miesiace nie splaci ...
    co prawda jest chyba jeszcze mozliwosc "przeniesienia konta".

    > I cała sprawa rozbija się o to, jaki jest ten wymagany % - w moich
    > KK najwięcej wymagali 5% - zaś najmniej ma teraz rekordzista citek,
    > który zszedł ostatnio bodajże do 2%.
    > Oczywiście 5% nie znaczy, że cały dług będzie spłacony w 20 miesięcy ;>
    > Obstawiam, że ten % był raczej mniejszy niż większy, skoro trafił
    > się koleś, któremu darowali 4,5k$ - choć z drugiej strony mógł
    > przecież w tym marcu 2018 mieć np. 20k$ długu... Jeśli się nie
    > pomyliłem, to przy spłacie 5% połowa długu spłacona jest w 13
    > miesięcy, a w 19 2/3.

    Jeszcze zapominasz o odsetkach, a te potrafia byc wysokie.
    Wysokie rocznie, bo miesiecznie to juz niske ...

    > Dla 2% połowa w 33 miesiące, a dla 1% dopiero 1/3 w 39 miesięcy.

    https://www.chase.com/online/canada/statement-terms.
    htm#14

    1%, nie mniej niz $10

    https://www.chase.com/online/canada/statements-faqs.
    htm
    przykladowe odsetki: 19.99%, 29.99% - rocznie.

    > Tak że może i los wygrany na loterii - ale wcale nie był tak tani do kupienia ;>

    Tych 20% to sporo, ale klient sie z tym liczyl, wiec to co mu bank
    podarowal to czysty zysk :-)

    Ba, moglo byc tak, ze klient splacal ten minimalny 1%, zadluzenie
    roslo przez %, i bank mu to wszystko podarowal. Taniocha wielka :-)

    A propos - z aktualnej oferty w USA
    https://creditcards.chase.com/cash-back-credit-cards
    /chase-freedom-unlimited?CELL=682K

    3% cashbacku przez rok, 0% odsetek przez 15 miesiecy ... musza miec
    wysokie prowizje od sklepow.
    No i ciekawe - licza, ze po roku zaczna na kliencie duzo zarabiac, czy
    zyja z tego "Balance transfer fee 3%" ?

    J.